Streamovací platforma Netflix, založená roku 1997 Reedem Hastingsem a Marcem Randolpem, má za sebou velmi úspěšný rok, během kterého se stala jedničkou na trhu v poskytování streamovacích služeb. Jak se Netflix dostal na vrchol, co jej v roce 2021 potkalo a jaké jsou prognózy pro nadcházející rok? Vše se dočtete v tomto článku.
Vize společnosti Netflix o vytvoření bezkonkurenční internetové platformy, která bude divákům poskytovat personalizovanou zábavu v podobě sledování světových filmových trháků a to kdykoliv, kdekoliv a na jakémkoliv zařízení, v loňském roce sklidila několik úspěchů.
1) Úspěch na poli sledovanosti
Společnost Netflix v loňském roce slavila úspěchy především na poli sledovanosti, kdy zbořila veškeré odhady analytiků a dosáhla počtu předplatitelů 4,4 milionu (oproti odhadovaným 3,84 milionu). K tomuto růstu jistě napomohly i nové metriky měření sledovanosti, které uživatelům platformy Netflix poskytují relevantnější informace o oblíbenosti daných filmů.
Změna měření sledovanosti se týkala především výměny staré metriky, kdy byl zveřejňován počet předplatitelů, za metriku, ve které je zveřejňován počet hodin, které diváci sledováním daného filmu strávili.
V počtu předplatitelů Netflix překonal i konkurenční platformy jako jsou Disney+, HBO Max, Paramount+ a BBC iPlayer. V prosinci roku 2021 se díky nové metodě měření sledovanosti stal americký film, v hlavní roli s Leonardem Di Capriem, Dont Look Up absolutním bestsellerem, který přesáhl hranici sledování 111 milionů hodin.
Zdroj: netflix.com
Žebříček nejsledovanějších filmů na Netflix
2) Nová spolupráce
Aby mohl Netflix naplnit svou vizi o vše dostupné streamovací platformě, bylo zapotřebí využít všech možných způsobů, jak ji svým uživatelům co nejvíce zpřístupnit. V tomto směru byli v loňském roce ledy prolomeny, když společnost Apple zmírnila pravidla pro streamovací platformy a zvýšila marže z prodeje pomocí App Store. Tento krok umožnil společnosti Netflix oslovit i uživatele iPhonu a nabídnout jim také možnost využití jejich služeb.
Mnohaleté zkušenosti Netflix v oblasti zábavy a streamovacích služeb se mohou jevit jako dobrý předpoklad pro vstup společnosti do světa herního průmyslu. Krokem k realizaci tohoto cíle bylo zakoupení známého herního studia Night School Studio, které se proslavilo především hrou cílenou na náctileté publikum, s názvem Oxenfree. Bohužel společnost Netflix jaksi “zapomněla” široké veřejnosti oznámit, za kolik bylo toto herní studio zakoupeno, což nevrhá moc dobré světlo na tento inovativní krok.
Investoři do akcií Netflix si již zvykli, že společnost rok od roku navyšuje své zisky. Nejinak tomu bylo i v roce 2021, kdy společnost dosáhla nejvyšších zisků ve své historii, když atakovala hranici 30 miliard USD, což představuje meziroční nárůst o více jak 20 %. Nevýhodou akcionářů Netflix je ovšem fakt, že společnost neproplácí dividendy. Jedinou možností, jak na růstu této společnosti zhodnotit peníze je spekulativní držení obchodní pozice.
Zdroj: macrotrends.net
Přehled tržeb společnosti Netflix v posledních dvou letech
Technicko-fundamentální ohlédnutí
Akcie společnosti Netflix mají za sebou úspěšný rok, kdy vykázaly růst od začátku roku do jeho ukončení 16 %. Nejvyššího zhodnocení poté akcie dosáhly v období od května do listopadu, kdy vykázaly růst 46 %.
Zdroj: tradingview.com
Denní graf s vyznačenými fundamentálními událostmi
Na začátku roku 2022 se akcie Netflix obchodují v poměrně strmém klesajícím trendu, kdy atakují nejnižší ceny od září loňského roku. Nejbližší supportní zóna se poté nachází na cenové úrovni 530 USD za akcii. Trh netrpělivě čeká na vyhlášení zisků společnosti za čtvrtý kvartál, jehož zveřejnění společnost oznámila na 20. ledna. Tyto výsledky budou mít zásadní dopad na budoucí trendové směřování akcií Netflix v prvním kvartálu roku 2022.
Závěr
Jak již bylo zmíněno, rok 2021 byl pro společnost Netflix velmi úspěšný. Společnosti se během něj podařilo rozšířit základnu svých fanoušků a to nad rámec očekávání. Také rozšířili portfolio svých služeb a ke streamovací platformě přidali i několik mobilních her, které mají být vstupenkou společnosti do světa herního průmyslu.
Po fundamentální stránce vypadá společnost velmi zajímavě, škoda ovšem je, že se ani v nadcházejícím roce akcionáři s velkou pravděpodobností dividend nedočkají – A to nejen kvůli dlouhodobé politice společnosti, ale také kvůli investicím do mobilní a počítačové zábavy.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.