Zdá se vám, že je cena některých akcií už příliš vysoko? Nemusí to platit pro Roku a Amazon. Právě tyto dvě společnosti jsou ve velmi výhodném postavení, aby těžily z očekávaného nárůstu výdajů inzerentů na reklamu.
Výdaje na reklamu se v loňském roce propadly, což je pochopitelné – firmy na počátku pandemie přijaly opatření ke snížení nákladů. Ačkoliv se obvykle nejedná o dobrý nápad, první náklad, který společnosti mnohdy osekávají, jsou náklady nareklamu. A přesně to se stalo i v loňském roce. Nikdo netušil, jak dlouhé a závažné budou lockdowny, díky čemuž řadě společností po celém světě značně klesly příjmy.
Nejbezpečnějším přístupem tak bylo pozastavení veškerých nákladů, které nejsou nezbytně nutné k dalšímu fungování podnikání.
Některé typy reklamy přitom dávají firmám možnost nastartovat je a pozastavit je dle libosti, takže patří k prvním nákladům, které firmy v době potenciálního poklesu příjmů snižují.
Výdaje na reklamu se v druhé polovině roku 2020 opět zvýšily, k čemuž přispěly politické kampaně. Nyní, když se ekonomiky po celém světě znovu otevírají a zmírňují se překážky v dodavatelských řetězcích, i samotné společnosti zvyšují své výdaje na reklamu. Očekává se tak, že celkové výdaje na reklamu v roce 2021 vzrostou na 749 miliard dolarů z 628 miliard dolarů z roku 2020. Právě Amazon a Roku jsou dvě akcie, kterým by se díky zvyšování nákladů na reklamu mohlo dařit.
1. Akcie Amazon
Podnikání Amazonu je rozkročeno napříč několika ziskovými segmenty, ale právě ten, který zahrnuje příjmy z reklamy, roste velmi výrazným tempem. V posledních čtyřech čtvrtletích vzrostly příjmy společnosti z reklamy meziročně o 41 %, 49 %, 64 % a 73 %. Tento segment tak už nabírá na síle posledních 12 měsíců a ve zbytku roku 2021 bude jeho další růst potenciální expanze výdajů na reklamu jenom podporovat.
Amazon nabízí marketérům jedinečnou nabídku – přístup k 200 milionům členů prémiové služby Prime, kteří zde mají uložené své platební údaje. Od nákupu je tak dělí jediné kliknutí. Uživatelé služby prime mají navíc přístup k rychlé a bezplatné přepravě. Amazonu se tak podařilo vyloučit z nákupního procesu všechny třecí plochy, během kterých si mohou zákazníci nákup rozmyslet.
Inzerenti jistě náležitě oceňují možnost oslovit zákazníky Amazonu téměř po celém světě, zvláště když jsou velmi pravděpodobně připraveni okamžitě utrácet své peníze. Akcie Amazonu by tak mohly minimálně v následujících měsících dále prospívat.
Roku, které je průkopníkem mezi platformami pro streamování obsahu, je další akcií, která může těžit z toho, že inzerenti v roce 2021 zvýší své výdaje. Spotřebitelé se jasně vyjádřili, že dávají přednost streamovanému obsahu před sledováním klasické televize. To potvrzuje i fakt, že společnost v prvním čtvrtletí oznámila, že disponuje téměř 54 miliony aktivních účtů, což představuje 35% nárůst oproti stejnému období loňského roku.
Uživatelé navíc na platformě Roku streamovali 18,3 miliardy hodin obsahu, což je o 49 % více než před rokem. Je jasné, že se marketérům vyplatí upoutat pozornost milionů uživatelů, kteří na platformě Roku tráví miliardy hodin. Podle společnosti GroupM se očekává, že výdaje na reklamu na streamovacích platformách letos vzrostou o 25 % a dosáhnou 16 miliard dolarů. Tím by se však růst neměl zastavit, analytická společnost odhaduje, že se výdaje na reklamu na streamovacích platformách do roku 2026 téměř zdvojnásobí na 31 miliard dolarů.
Roku, které je také operačním systémem pro chytré televize, je jedničkou v USA a Kanadě a dvojkou v Mexiku. Je ve výborné pozici, aby mohlo těžit z nárůstu celkových výdajů na reklamu a z rostoucí popularity marketingových aktivit na streamovacích platformách, které rostou na úkor propagace na klasických televizích.
Mějte na paměti, že předpokládaný nárůst výdajů na reklamu je stále pouze odhadem, přičemž ho může zbrzdit celá řada faktorů. Mimo jiné se může jednat o další lockdowny způsobené novými vlnami koronaviru nebo inflací cen vstupů v podnicích, která by je přiměla přehodnotit rozpočty. Podceňovat nelze ani pokračující problémy v dodavatelských řetězcích, kdy zejména náklady na lodní přepravu v letošním roce astronomicky vzrostly. V neposlední řadě také není třeba inzerovat, pokud je váš produkt vyprodán.
Vyvine-li se však situace podle odhadů, mohly by být akcie Roku a Amazon potenciálními vítězi této situace. Nezapomínejte však, že by každá vámi realizovaná investice měla být v souladu s vaším investičním horizontem a také by měla odpovídat vašemu rizikovému profilu.
Jakákoliv akciová investice by pak měla být podložena také důkladným studiem a fundamentální analýzou.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.