Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Může Amazon překonat Apple a Nvidii a stát se největší společností světa?

Amazon zažívá prudký růst díky umělé inteligenci a digitální reklamě. Investice do cloudu a expanze reklamního segmentu ho staví do čela technologických inovací. Co to znamená pro budoucí hodnotu jeho akcií.

Amazon, který je čtvrtou největší společností podle tržní kapitalizace, dosahuje významných úspěchů v oblasti umělé inteligence a digitální reklamy.

Tyto snahy mu umožňují potenciální růst a snižují odstup od větších konkurentů, jako jsou Apple, Nvidia a Microsoft.

Akcie společnosti s tržní kapitalizací blížící se 2 bilionům USD letos vzrostly o 35 %, čímž překonaly své větší konkurenty s výjimkou Nvidie.

Analytici jsou přitom optimističtí a někteří předpovídají, že akcie Amazon dosáhnou v příštím roce ceny 285 USD. Tento nárůst by zvýšil tržní kapitalizaci na přibližně 3 biliony USD.

Aktuální vývoj ceny akcií Amazon

Načítání
Načítání
Koupit akcie Amazon! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

AI cloud computing: Obrovská příležitost

Společnost strategicky využívá své silné pozice v oblasti cloud computingu s aplikací umělé inteligence, což je odvětví slibující značný růst.

Nedávná investice Amazonu ve výši 4 miliard USD do společnosti Anthropic, známé svým chatbotem Claudem, přitom podtrhuje jeho závazek k inovacím v oblasti AI. Tato investice zvyšuje celkový podíl Amazonu ve společnosti Anthropic na 8 miliard USD, čímž se stává hlavním poskytovatelem cloudu a partnerem tohoto startupu.

Tento krok je v souladu se strategií společnosti integrovat služby AI do své platformy Amazon Web Services (AWS), která již nyní ovládá 31% podíl na trhu cloud computingu.

Tržby AWS se ve třetím čtvrtletí zvýšily o 19 % a dosáhly 27,5 miliardy USD. Tento růst je přitom částečně způsoben rostoucím povědomím zákazníků, že přechod na cloud je nezbytný pro plné využití potenciálu generativní umělé inteligence.

Vzhledem k tomu, že by celosvětový trh s cloud computingem s umělou inteligencí měl do roku 2030 dosáhnout 2 bilionů USD, má Amazon dobrou pozici k tomu, aby k naplnění cíle analytiků v příštím roce skutečně došlo.

Rozšiřující se podnikání v oblasti digitální reklamy

Ačkoli je Amazon znám především díky své dominanci v oblasti e-commerce, pozoruhodný růst zažívá také jeho reklamní byznys. Ve třetím čtvrtletí vzrostly tržby společnosti z reklamy o 19 % na 14,3 miliardy USD.

Tento růst umožnil Amazonu získat 13,9% podíl na americkém trhu s digitální reklamou, přičemž prognózy naznačují rozšíření na 17,3 % do roku 2026.

Očekává se, že do roku 2030 bude 84 % výdajů na digitální reklamu v USA směřovat přes digitální platformy, což Amazonu poskytuje dostatečný prostor pro rozšíření tohoto segmentu.

Základem úspěchu Amazonu však zůstává jeho segment e-commerce, který zajišťuje téměř 40 % celkového prodeje zboží v USA.

Společnost pokračuje v inovacích a vylepšuje svou logistickou síť pomocí pokročilých robotických technologií a tyto pokroky vedly k 25% zkrácení doby zpracování a úspoře nákladů, což společnosti zajišťuje v této oblasti konkurenční výhodu.

Finanční ukazatele a tržní ocenění

V současné době se akcie Amazon obchodují s poměrem ceny k tržbám 3,5 a poměrem ceny k zisku 44. Tržby za posledních 12 měsíců činí 620 miliard USD a čistý zisk 50 miliard USD.

Aby Amazon dosáhl tržní kapitalizace ve výši 3 bilionů USD, musel by při zachování těchto poměrů zvýšit tržby na 850 miliard USD a čistý zisk na 68 miliard USD.

37% nárůst tržeb se zdá být v krátkodobém horizontu náročný, ale vyšší poměr ceny k tržbám (tedy nebude vyžadován tak vysoký růst tržeb) by mohl toto ocenění usnadnit.

Zvýšení čistého zisku o 36 % se zdá být dosažitelnější vzhledem k nestálosti růstu čistého zisku společnosti v důsledku daňových změn a jejímu dosavadnímu zaměření na provozní zisk.

Uvažujete o investování do akcií Amazon? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
1
1

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.