Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Mastercard podal 15 přihlášek k ochranným známkám v oblasti NFT a metaverse, co plánuje?

Publikováno
Mastercard podal 15 přihlášek k ochranným známkám v oblasti NFT a metaverse, co plánuje?
Zdroj: nftdropscalendar.com

Neuplynulo ani čtvrt roku od té doby, co platební gigant Mastercard naznačil angažovanost v oblasti NFT a navázal spolupráci s kryptoměnovou společností Coinbase za účelem zjednodušení procesu nákupu těchto non-fungible tokenů (NFT).

Pokud firma podobné velikosti učiní jisté kroky v některém z takto mladých a stále se vyvíjejících odvětví, je to za jediným účelem – peníze. Po dnešním oznámení, kdy Mastercard u Úřadu Spojených států pro patenty a ochranné známky (USPTO) podal v součtu až 15 přihlášek k ochranným známkám týkající se NFT a metaverse, dává jasný signál tomu, že očekává růst trhu.

Jednotlivé žádosti

Mezi hlavní body přihlášek patří plány na virtuální komunitu pro interakci s digitálními aktivy, online tržiště pro kupující a prodejce digitálního zboží prostřednictvím NFT nebo vytvoření virtuálních karet, které by umožnily přijímat platby za zboží a služby v metaverse, včetně debetních, kreditních a předplacených karet.

“Neustále hledáme příležitosti, jak našim zákazníkům a držitelům karet poskytnout nové a jedinečné zážitky,” řekl mluvčí společnosti Mastercard.

Jedna z přihlášek ochranné známky pro slogan společnosti “Priceless” se skládá z multimediálních souborů, jako jsou umělecká díla, text, zvuk a video, jejichž pravost je ověřována pomocí NFT. Jiná přihláška nastiňuje plány pro její červenožluté logo “Circles”, které slouží ke zpracování karetních transakcí používaných k placení zboží a služeb v metaverse a dalších virtuálních světech.

Poznámka

Poznámka: Platební gigant dal najevo svůj zájem ještě během února, kdy najal 500 nových zaměstnanců, kteří budou s bankami a obchodníky konzultovat zavádění kryptoměnových technologií a NFT.

Další patent má v úmyslu prezentovat značku Mastercard na kulturních akcích, koncertech, sportovních událostech, festivalech, na seminářích, programech o finančním vzdělávání nebo při předávání cen v metaverse. V neposlední řadě se také žádosti týkaly hudby, která je k dispozici pro stáhnutí, což by bylo řešeno opět pomocí NFT, stejně jako další média včetně uměleckých děl, textů, audio nebo video verze.

Reakce na konkurenci

Mastercard není však jedinou významnou fintech firmou, která žádá o ochranné známky týkající se NFT nebo metaverse. Dokonce už i Visa a American Express podaly své vlastní žádosti související s kryptoměnami u orgánu USPTO. Visa již v roce 2020 podala první přihlášku na vytvoření digitální měny a v současné době tuto měnu vyvíjí.

V případě společnosti American Express se jedná o sedm žádostí týkajících se její značky s virtuálními platebními kartami, concierge služeb v metaverse a používání jejích karet na trhu NFT. Kromě toho tyto společnosti vydávající kreditní karty přijaly několik iniciativ, aby si udržely konkurenceschopnost v rámci virtuální ekonomiky.

Zatímco společnost Mastercard vytvořila tříměsíční program s názvem Start Path Crypto, který má pomoci blockchainovým a krypto startupům škálovat jejich podnikání, společnost Visa rovněž spustila svůj vlastní program Creator Program, jehož cílem je poskytovat podnikatelům poradenství o NFT za účelem rozvoje jejich podniků.

Potenciální velikost trhu

Jelikož jsme zmínili, že Mastercard má čuch na peníze, bylo by dobré si vlastně říci, jak velký potenciální trh virtuální realita skrývá. Investiční oddělení největší banky USA, JPMorgan Chase, ohodnotilo metaverse na bilionovou příležitost a patrně z toho důvodu do odvětví také vstoupila prostřednictvím otevření salónku.

Zdroj: citibank.com
velikost trhu metaverse
Odhadovaná velikost trhu

S poněkud pozitivnější analýzou přišla naopak banka Citibank, která ohodnotila TAM (total addressable market) metaverse až na 15 bilionů dolarů. Primárně by tržby měly plynout ze zařízení nutných k připojení a unikátních uživatelů virtuální reality.

Další funkce NFT v metaverse

Funkci NFT ve virtuální realitě nastínil i Mark Zuckerberg, CEO Mety, jehož společnost se rozhodla všem známou sociální sítě Facebook a Instagram směřovat tímto směrem. Ve svém proslovu zmínil, že tyto nezaměnitelné tokeny by mohly sloužit jako oblečení, jež avatar uživatele nosí. Jenom za rok 2021 investovala Meta do metaverse odvětví 10 miliard dolarů.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

Finanční trhy mě doslova okouzlily, nejvíce pak kryptoměny, kde stojíme na počátku něčeho naprosto revolučního v oblasti finančnictví.

Přináším analýzy, denní zprávy a komentáře k aktuálnímu dění.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.