FinexAnalýzyKteré akcie mají podle odborníků potenciál zdvojnásobit vaši investici?
Které akcie mají podle odborníků potenciál zdvojnásobit vaši investici?
I přes nedávnou korekci na Nasdaq jsou některé technologické akcie na cestě k výraznému růstu. Podle analytiků Wall Street mohou titáni jako CrowdStrike a Baidu zvýšit svou hodnotu až o 105 %.
Nasdaq Composite, který sleduje výkonnost více než 3 000 akcií kótovaných na burze Nasdaq, zatím letos zažívá divokou jízdu.
Poté, co tento široce sledovaný index do začátku července vzrostl až o 24 %, se začátkem srpna propadl do oblasti korekce a oproti svému maximu klesl o 13 %, než minulý týden své ztráty opět dohnal.
Tento pokles přiměl některé investory k úvahám, zda býčí období na trhu neskončilo.
Na pozadí těchto skutečností se však objevilo několik špičkových akcií z tohoto technologického indexu, které mají stále dostatek prostoru k růstu a podle analytiků Wall Street by mohly vzrůst až o 105 %. Pojďme se na ně podívat blíže.
CrowdStrike, který se specializuje na kybernetickou bezpečnost, se letos dostal na titulní stránky novin, ale ne v dobrém slova smyslu.
Společnost uvedla na trh aktualizaci softwaru, která vyřadila Microsoft Windows, což bylo první domino, které spadlo v rámci globálního výpadku technologií, jenž zasáhl mimo jiné banky, nemocnice a letecké společnosti.
CrowdStrike má za sebou ale také dlouhou historii růstu, o čemž svědčí jeho nedávné výsledky hospodaření. V prvním čtvrtletí fiskálního roku 2025 (skončilo 30. dubna) vzrostly tržby meziročně o 33 % na 921 milionů dolarů, k čemuž přispěly vysoké roční opakované tržby (ARR).
Když pomineme veřejně známé faux pas, překvapivý počet investičních bank má na akcie stále pozitivní názor a v čele stojí Oppenheimer.
Analytici sice uznávají krátkodobý tlak na akcie, ale zůstávají pozitivně naladěni na dlouhodobou příležitost. Ponechali si proto rating outperform a cílovou cenu 450 dolarů. To představuje potenciální nárůst o 70 % ve srovnání s úterní zavírací cenou.
Analytik společnosti D.A. Davidson, Rudy Kessinger, navíc nedávno poznamenal: “CrowdStrike se vzhledem ke své stále silné pověsti a nejlepší platformě kybernetické bezpečnosti rychle vrátí na pevnou půdu pod nohama a získá zpět svou dynamiku.”
Podle zpravodajského webu o IT CRN plánuje drtivá většina stávajících uživatelů společnosti zůstat. Pozorovatelé z oboru se odvolávají na prvotřídní kyberbezpečnostní řešení společnosti a její následnou reakci na výpadek.
Wall Street s tím zjevně souhlasí. Z 52 analytiků, kteří v červenci vydali stanovisko k akciím, jich 49 (tj. 94 %) hodnotí akcie jako kupní nebo silně kupní a žádný nedoporučuje prodej.
A konečně, forwardový poměr ceny a zisku vůči růstu (PEG) akcií CrowdStrike, který zohledňuje působivou trajektorii růstu společnosti, činí 1,88. Jakékoli číslo menší než 1 znamená podhodnocenou akcii, ale u společnosti, jako je CrowdStrike, která je stále mladá a explozivně roste, i toto číslo ponechává dostatek prostoru pro příjemná překvapení z hlediska zisku.
Další technologickou akcií z Nasdaqu s velkým potenciálem růstu je podle Wall Street Baidu. Tato společnost je technologickým titánem v Číně a lídrem v oblasti vyhledávání, často označovaným jako “čínský Google”.
Podle agregátoru internetových statistik StatCounter dominuje Baidu internetovému vyhledávání ve své zemi a ovládá více než 52 % trhu.
To, co dává Baidu náskok, je zdánlivě nekonečný přísun informací pro spotřebitele, které poskytuje její vyhledávací divize. To zase poskytuje údaje potřebné k efektivnímu cílení digitální reklamy, která je “dojnou krávou” jejího podnikání.
Největší příležitostí společnosti je však pravděpodobně generativní umělá inteligence (AI). Její domácí model Ernie Bot 4.0, který generální ředitel, Robin Li, popisuje jako “nejvýkonnější velký jazykový model v Číně”, konkuruje možnostem modelu GPT-4 společnosti OpenAI.
Společnost do umělé inteligence intenzivně investuje navzdory slabé čínské ekonomice, která se podepsala na nedávných výsledcích – a právě v tom spočívá její příležitost.
V prvním čtvrtletí vzrostly celkové tržby Baidu meziročně jen o 1 % na 4,4 miliardy dolarů, avšak zisk na akcii (EPS) se propadl o 6 % na 2,07 dolaru. I když Baidu uvádí, že online marketing zůstane ještě nějakou dobu “denním chlebem” společnosti, vedení věří, že umělá inteligence bude hnací silou růstu tržeb i ziskovosti v budoucnu.
Jeden z analytiků Wall Street se však domnívá, že budoucnost Baidu přijde dříve než později. Analytik společnosti Benchmark, Fawne Jiang, udržuje cílovou cenu 180 USD a nákupní rating na akcie.
To představuje potenciální nárůst o 105 % ve srovnání s úterní zavírací cenou. Analytik poznamenává, že první čtvrtletí je z hlediska příjmů z digitální reklamy pro Baidu historicky nejslabší, ale cloudový byznys s umělou inteligencí společnosti pomáhá zvedat ztráty.
Na Wall Street se ozývá stále více lidí, kteří tento názor sdílejí. Z 35 analytiků, kteří v červenci nabídli svůj názor na akcie, jich 29 (tj. 83 %) hodnotilo akcie jako kupní nebo silně kupní a žádný nedoporučil prodej.
A konečně, akcie Baidu se prodávají za hubičku, jejich cena je pouhý 12násobek zisku, což zohledňuje jen velmi malý budoucí růst. I mírné oživení čínské ekonomiky by mohlo nastartovat výdaje na digitální reklamu a poslat akcie výrazně výše.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.