Maloobchodní analytici mají za sebou náročný rok, kdy jeden měsíc vyvažovali slabé maloobchodní údaje, a druhý měsíc akcie maloobchodních firem vzrostly o 20 % během jediného dne.
Nedávno Wall Street získala jasnější pohled na problém amerických výdajů, když společnosti McDonald’s, 3M a Teslavarovaly před rostoucím ekonomickým tlakem na zákazníky.
Generální ředitel Bank of America, Brian Moynihan, pak poznamenal, že se spotřebitelé stahují – výdaje z karet, šeků a výběrů z bankomatů v květnu vzrostly jen o 3,5 %, což je o 10 % méně než loni.
Někteří maloobchodníci nabízejí jiný pohled. V květnu společnost Target oznámila čtvrté čtvrtletí po sobě, kdy došlo k poklesu tržeb, ale v 1. čtvrtletí zaznamenala zlepšení diskrečních výdajů.
Target nebyl jedinou firmou, která sdílela tento názor, protože minulý týden ohromilo investory silnými výsledky vícero maloobchodníků.
Společnost Costco rovněž vykázala nárůst tržeb o 9,1 % díky umělým stromkům, wagyu a Kirkland gold clubu – neboli “jedinečnému zboží za skvělou cenu“, jak uvedl generální ředitel společnosti, Ron Vachris.
Mohou se diskrétní spotřebitelské značky stát opět zásadními?
Silné zisky vytáhly SPDR S&P Retail ETF za poslední měsíc o více než 8 % a zvýšily jeho pětiletý výnos na 94 %, čímž mírně překonal index S&P 500 (89 %).
Co však index SPDR S&P Retail ETF neukazuje, je, které části maloobchodu se daří, protože investoři zůstávají skeptičtí k návratu diskrečního zboží (neboli věcí, které nutně nepotřebujete).
ETF Consumer Discretionary Select Sector SPDR Fund, který zahrnuje společnosti Tesla a Lululemon, v posledních pěti letech výrazně zaostával za indexem S&P 500.
Nedávno dokonce dosáhl historicky největšího diskontu vůči jménům z indexu S&P 500, protože energetický, technologický a finanční průmysl letos nadále dosahují lepších výsledků.
Makroekonomie nefunguje jako obvykle
Od pandemie analytici žonglují se zmatenými tržními údaji, HDP, akcie a mzdy rostou – zatímco se Američané utápějí v dluzích, omezují výdaje a domnívají se, že USA jsou již v recesi.
Otázkou tedy možná není, zda spotřebitelé utrácejí, ale kde utrácejí. Moynihan poukázal na to, že rostou výdaje na cestování a zábavu, přičemž se více Američanů věnuje úsporám a splácení dluhů.
Jiný průzkum Bank of America pak ukázal, že 47 % zaměstnanců se cítí finančně dobře, což je skok oproti 42 % v loňském roce.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.