Za všechno hovoří následující statistika: Pokud byste investovali v lednu do amerických akcií 10 000 dolarů a každý měsíc je reinvestovali do nejlepší akcie indexu S&P 500, na konci roku byste byli bohatší o 1,7 milionu dolarů.
Viděno zpětným pohledem se někteří z vítězů jednotlivých měsíců zdají zřejmí, ale je jasné, že jen málo investorů bylo schopných trefit alespoň některé z nich.
Tento ohromující potenciální zisk by však měl investorům především připomenout, jak velkých zisků je možné ve volatilních letech dosáhnout, pokud se zaměříte na lídry ve svých odvětvích. Pasivním investováním do indexu S&P 500 byste dosáhli přeci jenom skromnějšího zhodnocení – 15,3 %.
Ze současných členů indexu byla Tesla nejlepší hned ve dvou měsících roku 2020. V lednu se ziskem 55,5 % a v srpnu, kdy zaznamenala zhodnocení 74,1 %. Investoři jsou přitom ohledně Tesly stále poměrně optimističtí, přestože za Q4 2020 ani zdaleka nenaplnila odhady analytiků ohledně ziskovosti. Výrobce elektromobilů je akcií, která momentálně významně charakterizuje dění na akciovém trhu.
Začínající investoři investují své peníze do populárních akcií, které se objevují v médiích a na tradiční oceňovací měřítka nedbají. O čemž svědčí i lednový výsledek Tesly, kdy patřila rovněž mezi tahouny indexu.
Nejlepší akcie indexu S&P 500 vyprávějí příběh celého roku
Pohled na jednotlivé “měsíční vítěze” především ukazuje, jak se měnila nálada investorů v průběhu roku. V únoru se objevily první pandemické problémy a vzrostla poptávka po farmaceutikách – díky tomu zazářily akcie Regeneron Pharmaceuticals.
V březnu začala být “in” práce z domova, přičemž největší zisk připsaly akcie Citrix Systems, což je společnost poskytující komplexní zabezpečení řešení určených k práci na dálku. Společnost je lídrem oblasti Workspace as a Service (WaaS), kde poskytuje nejkomplexnější integrovanou pracovní platformu pro zabezpečení firemních aplikací dat a sítí.
Energetické akcie zažily oživení v dubnu a listopadu reprezentované akciemi Apache, respektive Occidental Petroleum. Po zbytek roku pak bylo zřejmé, že investoři hledali jistotu, a tak výrazné zisky připisovaly spíše konzervativní akcie.
Rok 2020 však především ukázal, že vydělávat peníze prostřednictvím investování na akciovém trhu lze téměř za každé situace, pokud víte, na co se zaměřit.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.