Velmi zajímavou otázkou, kterou nám denně naši čtenáři pokládají, je, jak si momentálně Bitcoin na trzích vede, a zda se ještě v tomto roce bude cena Bitcoinu výrazně hýbat. S velmi smysluplnou analýzou na toto téma se můžeme setkat v příspěvcích twitterového účtu pod názvem Byzantine General z minulého týdne, a to i přes to, že trh v posledních dnech zaznamenal trochu větší volatilitu.
Rozeberme si tedy trochu tato data.
Volatilita ceny Bitcoinu byla, až do minulého víkendu, nejnižší od 14. prosince 2020. A i přesto, že v posledních dvou dnech přišla zhruba 18% korekce, stále se cena pohybuje nad cenovou úrovní 55 000 dolarů za Bitcoin. Přičemž nad touto úrovní cena bitcoinu uzavřela pouze 42 dní za celou svou 13letou historii. Cena je tedy nyní i přes tento propad výše než v 99 % historie.
Na vrchol Bitcoinového cyklu (pokud je uznáváte) to však z následujícího grafu, který poskytuje informace o tom, jak dlouho mince na jednotlivých adresách leží, příliš nevypadá, a to z několika zásadních důvodu.
Tím prvním důvodem by mohlo být, že dlouhodobých držitelů tohoto digitálního zlata totiž stále přibývá. I to by mohl být důvod k tomu, že se cena v blízké době příliš výrazně snižovat nebude. To by totiž investoři a spekulanti museli intenzivněji prodávat, k čemuž se ale zatím nemají.
Existují dokonce i zastánci názoru, že se zvětšujícím se přístupem institucí investujících do Bitcoinu, zvětšující se infrastruktury a lepšího pojetí o tom, co tato technologie může přinést, se již jeho cena nedostane do takových korekcí, jako tomu bylo v posledních letech.
Zatím ve všech cyklech totiž cena bitcoinu po dosažení svého dosavadního vrcholu spadla o více než 75 %, protože krátkodobí obchodníci začali své mince pod tlakem zvyšující se ztráty prodávat.
Existuje však hypotéza, že dlouhodobí držitelé (kterých stále přibývá) jsou na tyto výkyvy připraveni a propady by tak nemusely být tak dramatické, protože jednoduše nebude docházet k tolika prodejům.
Při pohledu na celkové obchodované objemy směnárny a burzy Coinbase v za poslední roky je navíc zřejmé, že zájem institucí o kryptoměny opravdu roste a procentuálně už dokonce od konce roku 2019 převyšuje objemy retailových investorů.
Budeme-li předpokládat, že průměrná instituce má větší znalosti o trhu než průměrný malý obchodník, tak to pravděpodobnost výše zmíněné hypotézy dále posiluje.
Mohli bychom se tak již brzy dočkat období, kdy je Bitcoin stabilnější. Z momentálního pohledu na tržní kapitalizaci je ale dobré být velmi obezřetnými.
Instituce by totiž stejně tak mohly být (z pohledu množství kapitálu, kterým disponují a pohledu na celkovou tržní kapitalizaci Bitcoinu) i prvkem, který naopak volatilitu ceny rozpoutá.
Bitcoinů, které jsou drženy mimo veřejné adresy burz a směnáren, přibývá, což znamená, že bitcoiny jsou stále více drženy na soukromých adresách a poptávka po nákupech je stálejší.
Bitcoin tedy stále pomalu snižuje svoji likviditu. Co to znamená? Jednoduše ho mnoho jeho držitelů již nemůže prodat tak rychle, jako kdyby ho drželi přímo na burze. Jistě, poslat si bitcoiny z vlastní peněženky na burzu je otázka několika desítek minut, ale to pouze v případě, že máte k této peněžence neomezený přístup a hlavně máte neomezená práva na to, něco podobného udělat. Jste-li pouze správcem daných bitcoinů, pravděpodobně nemůžete z minuty na minutu podobná rozhodnutí provádět.
To samo o sobě může vcelku naznačovat, že tržní nálada prodávat je stále velmi nízká a to i přes současně poměrně vysoké cenové úrovně.
Instituce, firmy i regulátoři ve větším vstupují na trh s Bitcoinem a kryptoměnami. To vyvolává změnu dosavadních pravidel tohoto trhu a není úplně jasné, zda v kladném směru.
Pokud se ale dá něco lépe z momentálních dat vyčíst, stále to pro současné dění na Bitcoinovém i kryptoměnovém trhu jako retailové FOMO, které většinou přichází až na samotném konci cyklu, nevypadá.
PS: Tento článek obsahuje pouze menší souhrn informací z twitterového vlákna profilu Byzantine General doplněné o naše názory. Všechny informace si můžete přečíst na tomto odkazu (v angličtině).
Vojtěch se snaží čtenářům přinášet nejen kvalitní vzdělávací a aktuální obsah ze světa financí, ale také data, nástroje a zkušenosti z praxe.
Jeho záměrem je, aby byl Finex.cz platformou, která je užitečná jak pro začátečníky, tak pro zkušené investory. Sám se věnuje neustálému rozšiřování a zlepšování celého portálu tak, aby stále odpovídal zvyšujícím se potřebám rostoucího množství čtenářů.
Své zkušenosti ze světa financí získal při studiích na Vysoké škole ekonomie a managementu, návštěvami desítek finančních konferencí po celé Evropě ale také praxí a správou svých vlastních investic. Jeho osobní investiční portfolio zahrnuje zejména kryptoměny a akcie, ale v menší míře i nemovitosti a další méně konvenční typy investic.
“Našim cílem není čtenáře jen informovat, ale také inspirovat, vzdělat a pomoci jim zhodnotit jejich peníze. Máme za sebou roky dobrých výsledků, ale stále před sebou vidíme i další vzrušující cestu.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.