Akcie společnosti Facebook ke konci června vzrostly o 4,2 % na částku 355,64 amerického dolaru za akcii. Podle Yahoo Finance se tak tržní kapitalizace firmy pohybuje na částce okolo 1,008 bilionu dolarů. Facebook se tímto stal pátou americkou společností, které se podařilo dosáhnout bilionového milníku tržní kapitalizace.
Facebook se tak řadí po bok akcií Microsoftu, akcií Applu, akcií Amazonu či mateřské společnosti Googlu, firmy Alphabet. Růst hodnoty Facebooku mimo jiné umožnilo příznivé soudní rozhodnutí, které zamítlo antimonopolní stížnost podanou Federální obchodní komisí a koalicí státních zástupců.
Tržní hodnota Facebooku se pohybuje na hodnotě 1,008 bilionu dolarů. Stává se tak pátou americkou společností, která tuto hranici pokořila.
Facebook téměř všechny své příjmy generuje z takzvaných personalizovaných reklam, které se zobrazují uživatelům sociálních sítí Facebook a Instagram. Společnost kromě toho ale pracuje například také na zařízení Portal, které zprostředkovává videohovory, či na soupravě Oculus, díky níž je možné na vlastní kůži zažít virtuální realitu.
Cesta Facebooku k biliónové hodnotě nebyla bez překážek
První veřejnou nabídku svých akcií Facebook uspořádal v květnu roku 2012. Tehdy debutoval s tržním stropem 104 miliard dolarů. Od té doby Facebook ušel dlouhou cestu, na které se musel vyrovnávat s nejednou kolizí.
V roce 2018 společnost zaznamenala pokles o celých 19 % poté, co uveřejnila neuspokojivé tržby za uplynulé období. Tento pokles nastal uprostřed série skandálů, která zahrnovala také únik dat, šíření dezinformací i známou aféru se společností Cambridge Analytica. V té šlo o to, že zmíněná firma měla neoprávněný přístup k údajům 87 milionů uživatelů Facebooku a použila je k cílené propagaci tehdejšího prezidentského kandidáta Donalda Trumpa v roce 2016.
Facebook se za dobu své existence musel vypořádávat s řadou kolizí – včetně zneužití dat svých uživatelů.
Skandálům navzdory se Facebook dokázal oklepat a pokračovat v rozšiřování své uživatelské základny a zvyšování průměrných výnosů. Cena akcií v období od 27. července 2018 do července letošního roku vzrostla o více než 90 %! A ten, kdo investoval již od IPO Facebooku zažil takřka pohádkové zhodnocení.
K tématu financí jsem se dostala tak trochu oklikou. Studovat jsem se vydala bohemistiku na pražské „fildě“, což se světem financí nijak nesouvisí. Ekonomika mě ale bavila už na střední, a tak mi bylo trochu líto, že se jí nijak nevěnuji. Během mých studií ovšem přišla nabídka začít pracovat jako externí copywriter pro jednu banku. Neváhala jsem, prošla výběrovým řízením a začala se rozkoukávat ve světě finančních produktů. Díky této „praxi“ mám největší zkušenosti právě v oblasti finančních produktů a osobních financí. Postupně se ale snažím proniknout také do světa investování.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.