Svět se nezadržitelným tempem řítí v před. Jenže budoucnost by neexistovala bez kroků, které musí lidstvo podniknout právě nyní. Tak asi něco podobného si řekli zástupci tří společností, kteří se rozhodli vybudovat síť nabíjecích a tankovacích stanic po celých spojených státech amerických.
Tento megalomanský projekt by měl stát neuvěřitelných 650 milionů USD a měl by být dokončen v roce 2026! Kdo za tímto projektem stojí a kdo z něj bude profitovat?
Tři společnosti, BlackRock, Daimler Truck Holding a NextEra Energy, se spojily, aby posunuly lidstvo k bezemisní budoucnosti. A to díky projektu, jehož cílem je vybudovat nabíhající stanice pro elektromobily a tankovací vodíkové stanice pro kamiony na nejvytíženějších dopravních tepnách na západním i východním pobřeží USA a v Texasu.
Oznámení realizace tohoto projektu přichází v době, kdy americký prezident Joe Biden vyčlenil 7,5 miliardy USD na investice do celostátní logistické a dopravní sítě. Projekt by měl být ze začátku zaměřen na výstavbu dobíjecích stanic pro středně těžká a těžká vozidla, poté budou následovat vodíkové čerpací stanice pro nákladní vozy. Prostor by měl být vyhrazen i pro dobíjení osobních elektromobilů. Projekt počítá s realizací obou technologií pohonu, protože stále probíhají debaty o tom, která technologie je vlastně lepší.
Účastníci projektu
Realizaci tohoto projektu si vzaly na svá bedra společnosti, jejichž zkušenosti budou jistě využity naplno. Pojďme si tyto společnosti blíže představit.
BlackRock – tento největší světový správce aktiv v hodnotě 10 bilionů dolarů, je nepostradatelným společníkem pro zajištění financování takto velkého projektu. Realizace bude podle generálního ředitele Larryho Finka “vyžadovat bezprecedentní investice napříč trhy a průmyslovými odvětvími“.
NextEra – je floridský výrobce elektrické energie, specializující se na obnovitelné zdroje. Tato společnost se velkých plánů nebojí. Jedním z jejích soukromých cílů je provést maximální elektrifikaci tisíců školních autobusů. NextEra je jedním z největších výrobců větrné a solární energie.
Daimler – tato společnost se v posledních dvou letech potýkala s výpadky výroby a prodeje kamionů, kvůli světové pandemii. I z tohoto důvodu společnost opouští svoji specializaci na kamionovou dopravu a spojila se s britskou značkou Mercedes-Benz. Obě společnosti si od spojení slibují jednak obnovení popularity kamionů Daimler (budou vyráběny pod značkou Mercedes-Benz) a přechodem osobních vozů Mercedes na elektrickou energii.
Tyto tři společnosti by měly zajistit to, že se USA v nadcházejících čtyřech letech výrazným krokem posune k bezemisní dopravě a to díky vybudování nabíjecí sítě pro elektrické a vodíkové bateriové články jak pro osobní automobily, tak (a to především) pro nákladní vozy.
Závěr
Snahy o elektrifikaci dopravy probíhají i v Evropě. Ovšem časové horizonty realizace jednotlivých projektů se výrazně liší. Zatímco USA počítá s výstavnou páteřní sítě dobíjecích stanic do roku 2026, Evropská unie počítá se zákazem spalovacích motorů v roce 2030 s tím, že prozatím neexistuje žádný ucelený projekt realizace moderní sítě nabíjecích stanic, jako je tomu v USA.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.