Facebook během loňského post-pandemického zotavení amerického akciového trhu zaostával svou výkonností mezi skupinou populárních společností FAANG pouze za akciemi Apple. Zatímco akcie Apple vzrostly od loňského dna amerického akciového trhu 23. března do konce roku o 130 %, akcie Facebook připsaly “pouze” 84 %.
V prvním pololetí letošního roku se však karta obrátila, zatímco akcie výrobce iPhonů vzrostly o 3 %,akcie Facebook posílily o 27,3 %. Co stálo za růstem akcií Facebooku?
Hospodářské výsledky za Q1 2021 ohromily investory
Gigant sociálních médií oznámil skvělé hospodářské výsledky za Q1 2021 a kromě toho také veřejnost seznámil se záměrem výrazně investovat do tvorby vlastního obsahu. Jeho akcie díky tomu v prvním pololetí letošního roku vzrostly o více než 25 %.
Facebook vykázal za první čtvrtletí fiskálního roku 2021 ohromné zisky, přičemž tržby meziročně vzrostly o 47,6 % na 26,2 miliardy dolarů a čistý zisk se v meziročním srovnání prudce zvýšil o 93,7 % na 9,5 miliardy dolarů. Průměrná cena za reklamu se meziročně zvýšila o 30 % a společnost provozující sociální média rovněž dosáhla 12% meziročního nárůstu počtu reklam. Tato čísla dokazují, že je Facebook i přes doznívající pandemii stále schopen zaznamenávat silný růst.
Průměrný počet denních uživatelů (DAU) a průměrný počet měsíčních uživatelů (MAU) nadále stoupal. Počet uživatelů DAU se vyšplhal v Q1 2021 na 1,9 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 8,3 %, zatímco počet uživatelů MAU činil 2,9 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 9,6 %.
Generální ředitel, Mark Zuckerberg, také podrobně popsal vylepšení provedená s cílem zaujmout více uživatelů platformy Facebook, jako je například zařazení nástroje, díky němuž si lidé mohou předplatit pokročilé služby využívající virtuální reality, jako je box a tanec. Společnost také posiluje svou infrastrukturu, aby bezproblémově zvládala zvýšený počet realizovaných plateb. Mnoho podniků pak začalo využívat k zasílání prodejních zpráv potenciálním zákazníkům uživatelské rozhraní aplikace WhatsApp.
Co mohou investoři očekávat nyní?
Všichni investoři, uvažující o investici do Facebooku by si měli do kalendáře zaznamenat datum 28. července, kdy bude gigant sociálních sítí oznamovat své hospodářské výsledky za Q2 2021. Analytici na Wall Street očekávají meziroční růst čistého zisku o 68 % (EPS ve výši 3,04 dolaru oproti 1,8 dolaru v roce 2020). V posledním roce však Facebook překonává odhady ziskovosti ze strany analytiků o 20 % a více.
Rovněž je očekávaný téměř 49% meziroční růst tržeb z 18,69 miliardy dolarů v Q2 2020 na 27,82 miliardy dolarů ve čtvrtletí končícímu k poslednímu červnu 2021. Nejnovější hospodářské výsledky tak do značné míry napoví, jakým směrem se bude dále ubírat cena akcií Facebook.
Jak už bylo psáno výše, Facebook také předestřel, že plánuje výrazné investice do tvorby “chytlavého” obsahu, a to z jednoho prostého důvodu. Musí se snažit konkurovat rostoucímu vlivu TikToku. Stále populárnější aplikace je momentálně již nejstahovanější aplikací v App Store a Google play (se 3 miliardami stažení), nepočítáme-li aplikace vlastněné Facebookem.
Společnost tak do konce příštího roku vynaloží 1 miliardu dolarů na podporu tvůrců obsahu na sociálních sítích, aby vytvářeli exkluzivní obsah, který udrží uživatele ve větší počtech na platformě Facebook.
“Influenceři” jsou do programu zvaní pouze na základě exklusivního pozvání a Facebook těmto osobám nabídne bonusové programy, pokud tvůrci dosáhnou určitých milníků.
Slovo závěrem
Podaří se Facebooku obstát v konkurenci Tik Toku? Je to poměrně pravděpodobné, ačkoliv popularita samotného Facebooku pomalu klesá a hlavním zdrojem příjmů se již stal Instagram. Zuckerbergova společnost stále disponuje aktivy – WhatsApp a Messenger – která byla minimálně monetizovaná. Zde se tak nachází slušný prostor pro růst tržeb a ziskovosti společnosti.
Kromě toho také Facebook vyvíjí velmi výraznou aktivitu v oblasti virtuální a rozšířené reality, díky čemuž rostou prodeje jeho virtuálních brýlí. Připočteme-li k tomu, že v postpandemickém období pravděpodobně budou výdaje firem na reklamu růst, mělo by se společnosti dařit i nadále výrazně růst. Facebook tvoří spolu s Googlem ve velké části světa v podstatě oligopol v oblasti online reklamy.
Facebook se může chlubit skvělými ziskovými maržemi a charakterizují ho nulové dluhy.
Z hlediska tradičních oceňovacích měřítek není podhodnocený, ale nelze říci, že by byl extrémně předražený (P/E ratio = 28,87, Forward P/E = 22,13). Cílová cena analytiků je pak momentálně stanovena přibližně 15 % nad aktuálně obchodovanou cenou.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.