FinexAkcieAnalytici věští Palantiru 70% propad! Zde jsou 2 růstové alternativy
Analytici věští Palantiru 70% propad! Zde jsou 2 růstové alternativy
Palantir jako skvělá investice? Mnozí investoři by se tomuto tvrzení vysmáli, někteří se dokonce domnívají, že ho čeká 70% propad! Naštěstí tu máme alternativy. Zde jsou 2 z nich!
Domníváte se, že jsou akcie společnosti Palantir (PLTR) drahé? Rishi Jaluria, analytik z RBC Capital Markets, s vámi souhlasí.
Natolik, že pro ně dokonce určil cílovou cenu na úrovni 45 USD, což by znamenalo pokles o více než 70 % (!).
Při pohledu na aktuální valuaci se ale není čemu divit – výhledový poměr P/E činí 186, P/S je na úrovni 108… vše násobně vyšší než aktuální tržní průměr.
A jakkoli Palantir svým způsobem drží monopol a poptávka po jeho technologiích je obrovská, tak vysoké ocenění mnozí zkrátka nedokážou ospravedlnit.
Naštěstí zde máme alternativy, které se vyznačují neméně slibným potenciálem, ale na rozdíl od Palantiru jsou pro tuto chvíli k mání při nižších cenách.
Pokud o firmě Coupang (CPNG) slyšíte prvně, vězte, že se v podstatě jedná o jihokorejskou obdobu Amazonu (AMZN).
Díky rychlé dopravě, ročnímu předplatnému a širokému výběru zboží společnost dokázala velmi rychle získat značný podíl na tamním maloobchodním trhu.
Tržby firmy meziročně vzrostly o 19 % na 8,5 miliardy USD.
Čistý zisk stoupl ještě výrazněji, o 22 %.
Provozní marže se pohybuje kolem 9 %, zisk EBITDA vynesl 663 milionů USD.
Vedení v současnosti investuje značné prostředky do expanze na Tchaj-wan, kde firma zaznamenala nárůst zisku mezi posledními čtvrtletími o 54 %.
V meziročním měřítku už se bavíme o trojciferných číslech.
Byť zisky nejspíše krátkodobě ovlivní náklady na expanzi, do budoucna by Coupangu měla přinést solidní cashflow a další růst.
Nutno ale podotknout, že s růstem zde počítají i ostatní investoři – hodnota výhledového poměru P/E činí 51, což je sice méně než u Palantiru, ale stále poměrně dost. P/S však vychází na pěkných 1,6.
Akcie CPNG se ale obchodují daleko od svého maxima z 15. března roku 2021, na které nyní ztrácejí bezmála 40 %.
Po počátečním propadu bezprostředně po IPO cca od května roku 2022 stabilně rostou, během uplynulých 3 let dokázaly přidat už 192 %.
S ohledem na prognózovaný růst tržeb by hodnota P/E měla prudce klesat.
Hledáte-li proto zajímavou růstovou příležitost z asijského trhu, Coupang rozhodně stojí za zvážení.
Airbnb (ABNB) platí za jednu z největších a nejslavnějších platforem pro cestovatele. Působí prakticky ve všech zemích na světě.
Jen málokterý investor ale ví, že většina rezervací pochází z několika málo zemí, jako jsou Spojené státy, Austrálie a Francie.
Při pohledu na dlouhodobý cenový graf se ale jeden nemůže zbavit pocitu, že se podnikání Airbnb už dlouhou dobu nachází ve fázi stagnace:
Akcie během uplynulých 5 let zažily četné vzestupy a pády, momentálně však odepisují 11 %.
Za posledních 365 dní dokázaly posílit o 10,5 %.
Objevují se však náznaky, že by růst tržeb společnosti mohl v následujících čtvrtletích akcelerovat.
Management se momentálně soustředí zejména na Brazílii a Japonsko, kde počet nových klientů meziročně vzrostl o 20 %, respektive 15 %.
Během uplynulých 12 měsíců společnost vygenerovala volné cashflow v hodnotě 4,3 miliardy USD, které používá na rozvoj podnikání i zpětné odkupy vlastních akcií.
S výhledovým poměrem P/E na úrovni 27 se ocenění firmy nejeví vyloženě jako katastrofa. P/S však vychází na vysokých 7, zatímco P/B dokonce přes 10.
Růstový potenciál zde tedy je, ale osobně bych si počkal na nějakou korekci.
Třeba takovou, jakou jsme tu měli letos v dubnu, kdy se akcie ABNB propadly na mnohem příznivější cenovou úroveň.
Chcete investovat do akcií Airbnb? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.