Před pěti lety byla společnost Advanced Micro Devices 222. největší společností v indexu S&P 500. Nyní je na 22. místě.
Společnost ve čtvrtek poprvé dosáhla tržní hodnoty vyšší než 300 miliard dolarů, což představuje nejnovější milník v působivé historii výrobce čipů. Akcie AMD vzrostly ve čtvrtečním obchodování o 9 %, což znamenalo tržní kapitalizaci 311 miliard dolarů.
Dále rostly akcie AMD i v pátek a nakonec si v týdnu připsaly přes 13 %. Hodnota společnosti tak ke konci týdne činila 327 miliard dolarů.
AMD další z mnoha akcií polovodičů těžící z boomu umělé inteligence
Stejně jako mnoho jiných horkých polovodičových akcií, které v poslední době zaznamenaly prudký růst ceny akcií, i AMD v posledních několika letech udělala velký útok na žebříček největších amerických společností.
Před pěti lety byla společnost podle tržní kapitalizace na 222. místě v indexu S&P 500 a před čtyřmi lety na 114. místě. Ještě před rokem byla na 58. místě.
Velká čtvrteční rally společnosti přišla v obecně silný den pro akcie polovodičových společností. Zejména pro jména, která se skloňovala jako alternativní akcie k Nvidii v rámci šílenství kolem umělé inteligence.
Akcie AMD v závěru týdne pozitivně reagovaly poté, co společnost Dell Technologies nabídla investorům několik optimistických komentářů během oznamování výsledků hospodaření.
Za všechny lze zmínit tento: “Zaznamenáváme velký zájem a objednávky serverů optimalizovaných pro umělou inteligenci, které jsou vybaveny novou generací grafických procesorů, včetně H200 (Nvidia) a MI300X (AMD),” uvedl provozní ředitel společnosti Dell, Jeff Clarke, ve čtvrtečním odpoledním hovoru k výsledkům hospodaření společnosti.
Uvažujete o investici do akcií AMD? Zvolit můžete jednoho z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.