Akcie Amazon se ve čtvrtek (28. 10.) po uzavření obchodování propadly o více než 4 % poté, co společnost vykázala slabší než očekávané výsledky za třetí čtvrtletí a poskytla negativní výhled pro kritické prázdninové období. Nepodařilo se jí tak navázat na pozitivní výsledky hospodaření za Q2 2021.
Poznámka
Zde jsou konkrétní čísla:
Zisk: 6,12 dolaru oproti očekávaným 8,92 dolaru na akcii.
Tržby: 110,81 miliardy dolarů oproti očekávaným 111,6 miliardy dolarů.
Amazon navíc počítá se zpomalením růstu tržeb, protože se spotřebitelé vracejí do kamenných obchodů a společnost čelí problémům v dodavatelském řetězci. Tržby ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 15 %, což představuje pokles oproti 37% růstu ve stejném období před rokem.
Pro čtvrté čtvrtletí Amazon předpovídá tržby mezi 130 a 140 miliardami dolarů, což představuje meziroční růst mezi 4 a 12 %. Analytici přitom původně očekávali meziroční nárůst tržeb o 13,2 % na 142,1 miliardy dolarů. I přes negativní zprávy však dokázaly akcie Amazon v průběhu října dosáhnout zisku okolo 4 %.
Generální ředitel Amazonu Andy Jassy uvedl, že společnost očekává ve čtvrtém čtvrtletí několik miliard dolarů dodatečných nákladů v oblasti e-commerce v důsledku následujících faktorů:
nedostatek pracovních sil,
vyšší náklady na zaměstnance,
omezení globálního dodavatelského řetězce,
zvýšené náklady na dopravu a přepravu.
“Vždycky jsme říkali, že když budeme stát před volbou mezi optimalizací pro krátkodobý zisk a tím, co je dlouhodobě nejlepší pro zákazníky, zvolíme to druhé – a to je vidět v každé fázi této pandemie,” řekl Jassy ve zprávě, kterou Amazon k výsledkům hospodaření za Q3 zveřejnil.
Společnost podnikla kroky k posílení svého dodavatelského řetězce v souvislosti s globálními problémy, a to přidáním nových přepravních přístavů a posílením své flotily letadel a nákladních vozidel.
Začátkem října pak Amazon uvedl, že plánuje přijmout 275 000 stálých a sezónních zaměstnanců po celých USA, aby částečně pomohli zvládnout sváteční nákupní horečku. Finanční ředitel Brian Olsavsky v minulém čtvrtletí uvedl, že se Amazon potýká s vysokými náklady na pracovní sílu. Snaží se najímat zaměstnance a udržet si je, mimo jiné tím, že rozdává nástupní bonusy ve výši 3 000 dolarů a zavádí nové výhody, jako je například bezplatné studium na vysoké škole.
Tyto dodatečné náklady se projeví i ve čtvrtém čtvrtletí 2021. Amazon očekává náklady ve výši 4 miliard dolarů přímo spojených s pracovní silou a inflací a také s poklesem produktivity ve skladech. Amazon tak uvedl, že se jeho provozní zisk ve čtvrtém čtvrtletí bude pohybovat v rozmezí od 0 do 3 miliard dolarů. To je výrazný pokles oproti provoznímu zisku ve výši 6,9 miliardy dolarů v předchozím roce.
Tržby ze služeb poprvé překonaly tržby za prodej zboží
Tržby za prodej zboží na online tržišti vzrostly oproti předchozímu roku o 3 % na 49,9 miliardy dolarů, zatímco tržby v kamenných obchodech se zvýšily o 13 % na 4,27 miliardy dolarů.
Tržby ze služeb prodejců třetích stran, které zahrnují provize na tržišti i poplatky za logistiku, se zvýšily o 18 % na 24,25 miliardy dolarů. To představuje zpomalení oproti 34% růstu ve druhém čtvrtletí, ale stále výrazný meziroční růst. Cloudová služba Amazon Web Services (AWS) pak překonala odhady, když tržby vyskočily o 39 % na 16,11 miliardy dolarů, zatímco analytici očekávali tržby ve výši 15,48 miliardy dolarů.
Poprvé v historii Amazonu překonaly příjmy ze služeb jeho tržby za prodej zboží. Celkové tržby z prodeje produktů činily ve čtvrtletí 54,9 miliardy dolarů, zatímco příjmy z AWS, reklamy, služeb třetích stran a předplatného Prime dohromady přinesly do kasy Amazonu 55,9 miliardy dolarů.
Co se pak týče ziskovosti, měla především cloudová služba AWS zásadní vliv na celkovou ziskovost společnosti. Provozní zisk AWS dosáhl v daném období 4,88 miliardy dolarů, zatímco provozní zisk mateřské společnosti činil pouze 880 milionů dolarů. Bez vysokého zisku AWS by Amazon za Q3 vykázal výraznou provozní ztrátu.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.