Čtyři bratři, stojící u základů Ubisoft, této francouzské společnosti, se jistě nyní s povzdechem dívají na akciový graf, který již odepsal téměř 63 % ze své původní hodnoty. I přes záplavu herních novinek a nejvyšším ziskům společnosti v její historii, se nedaří přimět akcionáře k investování. Možná onou pomyslnou “koulí na noze” je paradoxně nová technologie, v podobě zavedení NFT do struktury jejich her. Jaká je odezva hráčů na tyto novinky a jak to bude s akciovým vývojem v budoucnosti?
Společnost Ubisoft se zavázala obohacovat životy svých hráčů o originální zážitky a zábavu. Díky globálním vývojářským týmům po celém světě, může Ubisoft nabídnout portfolio o více než 100 hrách, do jejichž řad patří fenomenální značky jako Assassin’s Creed, Brawlhalla, For Honor, Prince of Persia nebo například Watch Dogs.
Nejúspěšnější herní sérií Ubisoft je bezpochyby Assassin’s Creed, který má na svém kontě více než 140 milionů prodaných kopií a 95 milionů unikátních hráčů.
Dá se říci, že cesta k široké popularitě herních titulů společnosti Ubisoft vedla nejen přes unikátní grafiku a propracovaný příběh jejich her, ale také přes širokou dostupnost a spolupráci s výrobci herních konzolí a platforem. Zážitek z hraní her této společnosti si lze totiž vychutnat nejen na klasickém PC, ale také na:
Xbox
Play Station
Nintendo Switch
Kromě klasických herních platforem lze “pařit” hry i v prostředí virtuální reality a na mobilních zařízeních jako jsou chytré telefony nebo tablety. Drobným škraloupem na jinak široké dostupnosti her je to, že v případě mobilních zařízeních jsou hry dostupné pouze pro Android. Majitelé Apple se tedy musí uchýlit ke klasičtějším způsobům hraní her.
Nová technologie
Výzkumné projekty společnosti Ubisoft se intenzivně zabývají výzkumem energeticky úsporných technologií. S tím, jak rostou technické požadavky na hraní her, jako je výkon platformy (PC, konzole), nebo i grafické schopnosti vizuálních zařízení (TV, monitor), jsou kladeny větší a větší nároky na energetickou úsporu, která ovšem nebude mít žádný vliv na kvalitu herního zážitku. Ubisoft se k pokoření tohoto cíle vydala cestou implementace blockchainových technologií jednak do procesu vytváření samotných her a jednak do herního prostředí.
Společnost Ubisoft totiž zpřístupnila novou platformu pro své hráče Ubisoft Quartz, kde mohou zákazníci získat kromě nezapomenutelného zážitku také NFT tokeny. Společnost si od tohoto kroku slibuje větší nárůst své hráčské základy, a to díky přidané hodnotě v podobě vzrušení nejen z hraní her, ale také z držení unikátních tokenů.
V rámci projektu Ubisoft Quartz mají být spuštěny především hry s kvalitami AAA (triple A), v jejichž herním prostředí mají být hráčům dostupné ony NFT tokeny. Celý tento projekt je výstupem čtyřletého výzkumu divize Strategic Innovation Lab, který pro realizaci tohoto projektu využil blockchain technologii Proof-of-Stake, která vykázala mnohem menší energetickou náročnost než například Proof-of-Work (používaný i Bitcoinem nebo Ethereem).
Poznámka
Hry typu AAA nebo také Triple-A, jsou videohry vyrobené nebo vyvinuté velkým vydavatelem, který vyčlenil obrovský rozpočet jak na vývoj, tak na marketing. Tento pojem využívaný v herním světě, lze přirovnat například k “filmovému trháku” nebo ” knižnímu bestseleru”.
Fundamentální analýza
Příjmy společnosti Ubisoft v roce 2021 dosáhly své nejvyšší hodnoty a to 2,61 miliardy USD, což je meziroční nárůst o 34%.
Jak si o pár řádků níže ukážeme v technické analýze, akcie společnosti jsou v silném klesajícím trendu možná protože ukazatel P/E se nachází na hodnotě 59.51, což značí silně překoupenou společnost. Ubisoft je pro nové investory rovněž menším lákadlem z toho pohledu, že nenabízí svým akcionářům výplatu dividend. Právě investování do dividendových akcií je velmi oblíbenou strategií.
O nezájmu investorů z řad soukromých subjektů vypovídá následující statistika o vlastnickém podílu akcionářů společnosti, kde soukromý investoři tvoří pouhá 2,25 % akcií, s celkovým podílem ve společnosti 26,25 milionů USD.
V dnešní době je drobný investor nedílnou součástí finančních trhů a to především díky volně šiřitelným investičním platformám a brokerům, které zprostředkovávají soukromým investorům možnost zhodnocovat své peníze. Ze statistik uvedených výše tedy vyplývá, že společnost Ubisoft buď nechce, nebo neumí tohoto potenciálu drobných investorů využít ve svůj prospěch.
Akcie společnosti Ubisoft Entertainment Inc. zaznamenaly v roce 2021 enormní pokles, kdy vykázaly ztrátu 57 % ze své původní hodnoty a to s naprosto minimální nákupní aktivitou na cenovém grafu.
Díky supportní zóně na cenové úrovni 9 USD se akcionáři společnosti nedočkali mnohem většího pádu. I když stále není vyhráno. Z technického pohledu je velkým problémem již provedený test této supportní zóny z roku 2019, který její podporu v růstu hodnoty akcií výrazně znehodnocuje, a vzhledem k absenci jakékoliv nákupní aktivity na cenovém grafu může dojít i k absolutnímu ignorování této technické zóny.
Určitou pozitivní vlaštovkou, vzhledem k budoucímu růstu ceny akcií, je postavení indikátoru RSI, který se nachází na počátku přeprodané oblasti, což obvykle bývá signál k zahájení úvah o nákupu finančního aktiva. Nicméně je zde potřeba připomenout, že na opačné straně vah stojí překoupená hodnota ukazatele P/E, která má v investičních kruzích mnohem větší váhu. Pokles ceny akcií k hodnotám 6 USD by znamenal otevření dveří pro pokračující výprodej akcií této společnosti.
Závěr
Je až s podivem, že společnost velikosti Ubisoft, zaměstnávající více než 19.000 zaměstnanců, akceptuje takto výrazný pokles hodnoty svých akcií, což se samozřejmě musí promítnout v budoucím financování výzkumu, marketingu a vývoje nových her a technologií.
U společnosti Ubisoft sice existuje zajímavý fundament v podobě aplikace technologie NFT tokenů do herního prostředí, nicméně odezva trhu na tuto novinku byla minimální a je otázkou, zda je toto ta správná cesta jak pro společnost Ubisoft, tak pro herní průmysl obecně.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nicpodstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své e-mailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.