FinexAnalýzyAkcie Apple rostou, ale vyplatí se do nich stále investovat, když Warren Buffett prodává?
Akcie Apple rostou, ale vyplatí se do nich stále investovat, když Warren Buffett prodává?
Apple je nejhodnotnější společností světa, ale i přes růst jeho akcií o více než 15 % v roce 2024 panují obavy. Je teď ten správný čas investovat, nebo je lepší se zdržet a vyčkávat?
Apple stále přitahuje pozornost jako nejhodnotnější společnost na světě. S tržní kapitalizací blížící se 3,5 bilionu dolarů vzrostly její akcie od počátku roku 2024 o více než 15 %.
Přesto investoři váhají, zda akcie Apple koupit, držet anebo dokonce prodat, jako to nedávno učinil Warren Buffet.
Historie růstu společnosti je legendární. Za posledních 10 a 20 let vzrostly její akcie o 787 %, respektive 35 860 %. Tyto zisky výrazně převyšují hlavní akciové indexy, jako je S&P 500 a Nasdaq.
Tržby za posledních 12 měsíců činí úctyhodných 386 miliard dolarů a jsou podpořeny více než 2,2 miliardami aktivních zařízení po celém světě.
Úspěch Applu podporuje jeho integrovaný ekosystém hardwaru, softwaru a služeb.
Díky tomu si společnost získala loajální zákazníky a udržuje si vysokou cenovou sílu. Její hrubá zisková marže činí skvělých 46 %.
Výrazně se také daří divizi služeb, která zahrnuje Apple Pay, Music a TV+. Ta se v posledním čtvrtletí může pochlubit 14% meziročním nárůstem tržeb a hrubá marže 74 % rozhodně neurazí.
Jaká bude úloha Apple Intelligence?
Apple jako inovátor nemůže opomenout budoucnost umělé inteligence (AI). Cílem zavedení Apple Intelligence je začlenit generativní umělou inteligenci do svého ekosystému.
Přestože by Apple Intelligence mohla být hnacím motorem modernizačního cyklu, zejména při uvedení iPhonu 16, jsou zde určitá omezení.
Nové funkce umělé inteligence totiž budou exkluzivní pro modely vyšší třídy, což může vyloučit přibližně 90 % současných uživatelů iPhonů.
Konkurenti v oblasti umělé inteligence nabízejí podobné nástroje zdarma s možným budoucím předplatným. Pokud Apple tento model také adoptuje, mohl by posílit pravidelné příjmy. Není však jisté, jak tuto změnu přijmou spotřebitelé.
Navzdory silnému obchodnímu modelu společnosti přetrvávají obavy ohledně růstu a ocenění.
Ve fiskálním roce 2023 vykázal Apple meziroční pokles tržeb o 2,8 %, což kontrastuje s historickým růstem.
Analytici však předpokládají, že mezi fiskálními roky 2023 a 2026 porostou tržby Applu a zisk na akcii složeným ročním tempem 5,9 %, resp. 10,9 %.
Pomalejší tempo růstu vyvolává otázky ohledně udržení budoucí dynamiky.
S tím souvisí další kritický faktor, kterým je ocenění akcie.
Akcie společnosti Apple se aktuálně obchodují za poměr ceny k zisku (P/E) přibližně 34 bodu. To představuje 22% prémii k jejímu klouzavému pětiletému průměru a 43% prémii k širšímu indexu S&P 500.
Aby byla tato prémie opodstatněná, musely by zisky společnosti vzrůst přibližně o 50 %. Dosažení tohoto cíle je ale obtížné, a to i se zohledněním potenciálního zvýšení prodeje iPhonů.
Prozatím držet
Vzhledem k těmto faktorům mnozí analytici doporučují akcie společnosti Apple “držet”.
I když obchodní základy společnosti Apple zůstávají silné, vysoké ocenění a utlumené vyhlídky na růst naznačují více omezený potenciál akcie, než tomu bylo v minulosti.
Apple samozřejmě má impozantní značku a sílu, ale konkurenti jako Meta Platforms, Alphabet nebo Nvidia vykazují rychlejší dynamiku. Investoři, kteří hledají růstové společnosti, tak mohou najít i lepší příležitosti než je Apple.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.