Akcie Amazon se od listopadu 2021 propadly o velká čísla. Pokud to vezmeme po současné low, akcie Amazon ztratily ze své all time high hodnoty skoro 55 %.
Taky není divu. Akciové růstové tituly jsou citlivé na růst úrokových sazeb a tím pádem posílení dolaru. Nesmíme zapomínat ani na inflaci, která požírá marže. V rámci dnešní akciové analýzy se proto podíváme hlavně na fundament, kde došlo za třetí kvartál k mírnému zlepšení u zisku a obratu. Následně koukneme na cenový graf pohledem technické analýzy.
Fundamentální analýza akcie Amazon
Kvartální výsledky
Obrat společnosti Amazon meziročně vzrostl o téměř 15 % na 127 miliard USD. Ovšem provoznívýnos zaznamenal další pád v řadě, meziročně pokles o více jak 44 % na 2,69 miliardy USD. Ostatně provozní náklady pořád stoupají a za třetí kvartál dosahovaly více jak 54 miliard USD. Čistýzisk zaznamenal meziroční pokles o 9 %, ale faktem je, že výsledek 2,87 miliardy USD je velké zlepšení oproti předešlým dvou čtvrtletím. Ty byly totiž ztrátové.
Hrubá marže dosahuje skoro 45 % a v tomto ohledu nevidím žádný kontrast s předešlými čtvrtletími. Provoznímarže se ovšem drží stále na velmi nízkých úrovní a pořád si drží klesající tendenci, 2,12 %. Čistámarže si krapet polepšila na 2,26 %, protože předešlé kvartály byly logicky v záporu. Připomínám ale, že u titulu, jako jsou Amazon akcie, nikdy čistá marže nebyla nějak vysoká. V tomto odvětví jsou marže jednoduše nižší (jednociferná).
Zisk na akcii (EPS) je 0,28 bodů. Přestože Amazon akcie tratily nemalou část ze své hodnoty, ukazatel P/E soustavně roste a ke konci třetího čtvrtletí je skoro 104 bodů. Nyní je poměr o něco nižší, přes 90 bodů. Je dobré si ale říct, že vyšší P/E je u tohoto titulu norma. Zároveň je dobré upozornit, že Amazon dlouhodobě těžil ze slabšího dolaru a nízkých úrokových sazeb. Vlastně jsou akcie Amazon typickým titulem, který se na tomto lidově řečeno svezl.
Rentabilita vlastního kapitálu (ROE) nadále klesá a za třetí kvartál se nachází na 8,78 %. Rentabilita na investovaný kapitál (ROIC) taktéž pokračuje v poklesu, 4,53 %.
Ukazatel pohotové likvidity (quick ratio) je na 0,68 bodech a ukazatel běžné likvidity (current ratio) činí 0,94 bodů. Ty poměry nejsou úplně ideální. Hlavně ten první. A za jednotlivé kvartály jdou dolů a to je špatně. Krátkodobé závazky Amazonu postupně rostou.
Celkové závazky pokračují v růstu, meziročně vzrostly o více jak 11 % na téměř 291 miliardy USD. Kdežto vlastní kapitál vzrostl o 14 % na 137,5 miliardy USD.
Poměr dluhu vůči vlastnímu kapitálu D/E činí 1,05 bodů. Není to příliš, ale není to ani málo. Celkovýdluh pořád roste a za třetí kvartál představoval 144,6 miliardy USD. Čistý dluh vypadá hrozivě, protože v absolutním vyjádření dělá 85,7 miliardy USD. Kdyby Amazon chtěl splatit se svou likviditou všechny dluhy, pořád má zbývající dluh obrovskou hodnotu.
Technická analýza akcie Amazon
Takže akcie Amazon ztratily po dosavadní low, které je na S/R levelu 83 USD, asi 55 % ze své all time high hodnoty. Jde o významný propad, a kurz se tak vrátil zpátky na úrovně z března roku 2020. Všimněte si, že se kurz kolem S/R levelu 83 USD docela dlouho točil. A to zhruba dva roky, po čemž následovalo finální rally.
Takže po zveřejnění říjnových earnings došlo hned k propadu. Proč?
Sice se navrátila po dvou ztrátových kvartálech ziskovost, ale z fundamentální analýzy vyplývá, že obecně vzato je na tom Amazon hůř a hůř. Kurz akcie Amazon následně klesl ke zmiňovaným 83 USD, kde přišel odraz. Kurz za pár dní začal testovat úroveň 102 USD, která se zatím potvrzuje jako rezistence.
Závěrem
Akcie Amazon na tom pořád nejsou fundamentálně zrovna nejlíp. A kdybychom se v tom hloubali ještě víc, určitě bychom našli další problematická čísla. Je fajn, že obrat vzrostl a firma zase generuje zisk, ale v obecné rovině se situace firmy zhoršuje. Proto je třeba sledovat alespoň těch několik ukazatelů, které si v těchto analýzách rozebíráme. Co se týká technicky trhu, pořád platí silný medvědí trend. A žádné zlepšení v grafech zatím nejde znát. Očekává se holt recese a všichni investoři proto ví, že byznys Amazonu tím hodně utrpí.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Vystudovaný ekonom a znalec díla Adama Smithe, Davida Ricarda a Johna Keynese, který publikuje obsah o technické analýze kapitálových trhů, fundamentální analýze, makroekonomii a měnové politice.
Jaroslav je přesvědčen, že právě tyto disciplíny jsou zásadní pro pochopení celého kontextu finančního trhu, a snaží se čtenáře vybavit ucelenou myšlenkovou mapou pro přemýšlení nad finančním světem.
“Pro investory je důležitý komplexní znalostní základ, díky kterému může každý minimalizovat rizika.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.