Dividendy jsou lety osvědčený způsob, jak lidé získávají další peníze z investic. Posedlost kapitálovými zisky je naproti tomu relativně mladá. Dividendoví aristokraté jsou společnosti, kterým se daří nepřetržitě zvyšovat dividendu každý rok alespoň čtvrt století.
Při vytváření dividendového portfolia se dívejte na nedávný výkon a také na dávnou historii. Hledejte management, jehož jazyku rozumíte. Dlouhá slova a komplikované tabulky často skrývají špatný výkon. Hledejte závazek k dividendě a hledejte konkurenční výhody, které jsou udržitelné a využitelné.
Dvě ze čtyř akcií, které vám dnes představíme, jsou možná překvapivě růstové technologické akcie. Jak je možné, že se do našeho seznamu dostaly? Jen čtěte dál a vše se dozvíte.
1) Apple (AAPL): Více než jen ohryzek
Rockefellerem Applu byl zesnulý Steve Jobs (1955-2011) a iPhone jeho vrcholným úspěchem. Jeho manažerskou genialitu však může zastínit nástupce Tim Cook, který převzal kontrolu nad dodavatelským řetězcem, investoval do cloudových datových center a udržoval kontrolu nad softwarovým a aplikačním ekosystémem společnosti Apple.
Právě tento ekosystém je klíčem k ziskům Applu. Neexistují žádné klony Apple a aplikace platí 30% provizi z prodeje uskutečněného prostřednictvím obchodu Apple App Store. Zisky z obchodu s aplikacemi umožnily společnosti Apple vstoupit na řadu spotřebitelských trhů, od zdraví s Apple Watch přes média s Apple TV+ až po bankovnictví a platby pomocí Apple Pay a Apple Credit Card.
Jobs nebyl fanouškem dividend, ale Cook je vyplácí od roku 2012. Využil také štěpení akcií a zpětné odkupy, aby udržel cenu akcií na rozumné úrovni.
Na úrovni upravené o rozdělení měla první dividenda Applu hodnotu méně než 0,1 centu na akcii. Dnes je dividenda 23 centů na akcii. Výnos pro nové akcionáře je jen 0,64 %, ale pokud jste zůstali u akcií od Cookova vzestupu, je to již 4,2 %.
Klíčem k jeho úspěchu je cloud. Jedná se o síť obrovských, síťově propojených datových center, která využívají paralelní zpracování a open source k udržení kontroly nad náklady. Pronájmem této kapacity Microsoft buduje svou infrastrukturu pro cash flow.
Od svého jmenování generálním ředitelem v roce 2014 zvýšil Nadella dividendu o 400 %, ze 47 centů/akcii na 1,90 USD. Dosáhl také 256% kapitálových zisků, v průměru 32 % ročně, i když medvědí trh v roce 2022 snížil cenu akcie o více než 40 %.
Pokud jste Microsoft koupili před 5 lety, kdy byl za 82 USD, vaše dividenda nyní dosahuje více než 9 %.
3) Home Depot (HD): Mistr maloobchodu
Home Depot (NYSE:HD) je mladší než Apple nebo Microsoft, ale u dividendových investorů si vedl ještě lépe. Home Depot byl založen v roce 1978 jako velké železářství. IPO proběhlo v roce 1981. První dividenda byla vyplacena v roce 1989. To bylo ekvivalentem 13 centů na akcii, s akciemi v hodnotě asi 20,50 USD. Poslední dividenda však byla už 1,90 USD/akcii, neboli 7,60 USD/rok.
Dnes má Home Depot více než 2 300 obchodů a rozšířený online prodej. Zastínil Coca-Colu jako přední dividendový titul v Atlantě. Aktuální výnos z dividendy Home Depot je 2,65 %, protože medvědí trh poslal akcie dolů o 27 % ze svého maxima. Jeho P/E poměr je nyní pod 18 body, což z něj činí lákavou nabídku pro investora s dlouhodobou hodnotou – více o hodnotovém investování.
4) Altria (MO): Obchodník se smrtí
Altria, tabáková společnost, je stejně negativním ekvivalentem firmy ExxonMobil ve zdravotnictví. Studie dokazující, že cigarety způsobují rakovinu, jsou staré 60 let. Ale lidé kouří stále. Od roku 2008, kdy poprvé začala vyplácet dividendy, se Altria stala jednou z předních světových dividendových akcií, dividenda se ztrojnásobila z 29 centů na akcii na 90 centů. Od roku 2008 vzrostla i cena akcií o 161 %.
Dividenda nadále rostla i přes stagnaci prodejů, přičemž tržby v roce 2021 byly pouze o 5,3 % vyšší než v roce 2018. Zatímco daně z cigaret vzrostly, ceny společnosti Altria také vzrostly. Průměrný balíček nyní stojí 8 dolarů. Za to byste si v 60. letech koupili celý karton.
Altria je stále postavena na cigaretách Marlboro a orálních produktech jako Copenhagen. Ale má také obchod s vínem, Ste. Michelle, který měl během fiskálního roku 2021 zisk 18 milionů dolarů při tržbách 150 milionů dolarů.
Tabákový byznys odpuzuje mnoho etických investorů. Ale pokud ten “smrad” ustojíte, můžete vydělat. Při ceně 42 USD z 13. července vynesla dividenda 90 centů na akcii přes 9 %. Od začátku května klesla cena této akcie o třetinu. Pokud máte rádi pasivní příjem, zdá se to jako výborná příležitost.
Vystudovaný ekonom s vášnivým zájmem o pasivní investování a americké akcie. Zkušenosti nabyté ve finančním sektoru využívá pro vytváření stabilních investičních portfolií. Jeho cílem je dosáhnout finanční svobody prostřednictvím dlouhodobého investičního přístupu. Fanoušek hnutí FIRE a Roberta Kiyosakiho.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.