Leden byl pro investory těžkým měsícem a únor zatím charakterizuje rovněž výrazná volatilita. Jak benchmark amerického akciového trhu index S&P 500, tak index Nasdaq Composite, kteří jsou závislí na růstových akciích zažili největší korekce od krachu způsobeného pandemií v březnu 2020.
Stále přitom není nouze o katalyzátory, které by mohly akciový trh poslat do záhuby. Je však třeba si uvědomit, že jsou pády a korekce na akciových trzích běžné a ve své podstatě se jich není třeba bát. Z historického hlediska jsou také ideální dobou pro vložení peněz do vysoce kvalitních společností.
Pokud by nedávná korekce akcelerovala v plnohodnotný krach akciového trhu, následující čtyři akcie by mohly představovat geniální nákupy.
Již více než deset let je e-commerce gigant Amazon pro investory chytrým místem, kam mohou vložit své peníze během jakéhokoli krachu nebo výrazné korekce. Většina lidí zná Amazon díky jeho špičkovému online tržišti. Loni v srpnu společnost eMarketer odhadla, že na Amazon bude v roce 2021 připadat více než 41 % všech online tržeb v USA. To je o více než 34 procentních bodů více než další nejbližší konkurent, společnost Walmart.
To, co však děla aktivitu Amazonu v oblasti e-commerce zajímavou, je snaha společnosti o zvýšení počtu členů předplatného Prime. Roční poplatky, které platí přibližně 200 milionů členů služby Prime, pomáhají podporovat nízké maloobchodní marže společnosti, a především jí umožňují cenově podbízet tradiční kamenné prodejce. Neškodí ani to, že členové Prime mají větší sklon utrácet (aby se jim peníze uhrazené za členství Prime vyplatily) a zůstávají v ekosystému produktů a služeb Amazonu, což pozitivně kvitují i akcie Amazon.
Možná si neuvědomujete, že Amazon je také králem služeb cloudové infrastruktury. Na Amazon Web Services (AWS) připadla ve třetím čtvrtletí téměř třetina celosvětových výdajů na cloudovou infrastrukturu. Výdaje podniků na cloudové služby pravděpodobně v dalších letech výrazně porostou, což znamená, že tento segment s vysokou marží může do poloviny desetiletí více než zdvojnásobit provozní cash flow Amazonu.
Analytik brokera XTB Tomáš Vranka na náš dotaz ohledně akcií Amazon uvedl následující komentář: “Amazon rostl poslední roky zejména na poli retailu a služeb pro třetí strany. Firmě pomohla samozřejmě pandemie, která celkově přála online nakupování. Prakticky celý zisk firmy ale tvoří cloud, který s Amazonem spojuje na první pohled jen málokdo. Cloudový byznys postupně pěkně roste a i když se tempo růstu zpomaluje, stále se jedná o velmi výnosný byznys s velmi vysokými maržemi. Kromě cloudu Amazonu roste také reklamní segment (v jeho pojetí jde například o sponzorované reklamy na zboží, které si platí prodejci třetích stran, aby Amazon jejich produkty posunul ve vyhledávání výše), který firma začíná reportovat kvůli rostoucímu významu a tržbám samostatně. Z mého pohledu bude do budoucna stále více důležité to, jak se firmě bude dařit v oblasti cloudu, reklamy a služeb.”
Hodnotové akcie mohou být geniálními nákupy i během propadu nebo korekce trhu a jen málo společností nabízí atraktivnější ocenění než automobilový gigant General Motors. Historicky se akcie automobilek vyznačují nízkým poměrem ceny akcií k zisku (P/E ukazatel), což je odrazem jejich cyklických vazeb a obecně vysoké úrovně zadlužení. Automobilky jako General Motors jsou však na pokraji několikaletého růstového cyklu, který přináší elektrifikace spotřebitelských a podnikových vozidel.
V loňském roce společnost oznámila, že zvyšuje své výdaje na elektromobily, autonomní vozidla a baterie na celkovou částku 35 miliard dolarů do roku 2025. Podle generální ředitelky Mary Barraové se očekává, že automobilka bude mít do roku 2023 v provozu dvě továrny na výrobu baterií pro elektromobily a že do poloviny desetiletí uvede na trh 30 nových elektromobilů po celém světě.
Příležitost pro General Motors se nenaskýtá jen ve Spojených státech. V roce 2021 dodala společnost přibližně 2,9 milionu vozidel do Číny, která je předním světovým automobilovým trhem. Díky značnému zastoupení v Číně a infrastruktuře potřebné k rozšíření výroby elektromobilů má General Motors reálnou šanci pohltit výrazný podíl na trhu s elektromobily. Akcie General Motors se přitom obchodují za 7násobek konsensuálního zisku společnosti pro rok 2022. General Motors tak může pro své akcionáře v období zvýšené volatility představovat bezpečný přístav.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nicpodstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Společnosti Lucid Group se podařilo prosadit na konkurenčním trhu s elektromobily. Automobilka začala dodávat vozidla v říjnu a čísla dodávek za čtvrté čtvrtletí zatím neoznámila. Ačkoli společnost začala dodávat vozy teprve nedávno, její baterie pro elektromobily již dlouho používají vozy v závodní sérii elektromobilů Formula E.
Špičková technologie a elegantní design pomohly modelu Air společnosti Lucid získat ocenění MotorTrend Car of the Year 2022. Její technologie pak také umožnila společnosti vyrobit elektromobil s nejdelším dojezdem na trhu.
Atraktivní funkce a design vedly k pozitivní odezvě zákazníků a Lucid Group získala do poloviny listopadu více než 17 000 rezervací na své vozy. I proto Lucid Group očekává, že v roce 2022 dodá 20 000 vozidel. Akcie Lucid Group za poslední rok výrazně vzrostly, investoři by však mohli zauvažovat o jejich nákupu, pokud jejich cena klesne v důsledku propadu celého trhu.
Analytik brokera XTB Štěpán Hájek na náš dotaz ohledně akcií Lucid Group uvedl následující komentář: “Na rozdíl od ostatních EV společností, které za poslední dva roky vstoupily přes program SPAC na burzu, automobilka Lucid již doručila své první luxusní elektromobily a konverzace o budoucnosti sektoru se jí bezpochyby týká. Firma chystá mezinárodní expanzi, nové modely včetně SUV a jediné co ji brzdí, je narušení dodavatelských řetězců a nedostatek výrobních kapacit. Nový model SUV bude dostupný na objednávku už tento rok a do roku 2025 by mohla společnost doručit přes 100 000 vozů. Do stejného období by se mělo podařit Lucidu dostat do Číny, potenciálně velkého trhu, kde by chtěla automobilka postavit i svou továrnu. Podpořit růst by měly masivní investice, které bude na úrovni tržeb podporovat také prodej baterií, kterým se již firma věnovala dříve, ale zároveň oddálí ziskovost. Rezervace ukazují na solidní rozjezd byznysu, což by se během výsledkové sezóny mohlo pozitivně projevit a akcie společnosti by nemusely zůstat na pospas sentimentu proti neziskovým růstovým společnostem.”
4. CrowdStrike Holdings
Poslední akcií, která by byla geniálním nákupem v případě krachu na burze, je společnost CrowdStrike Holdings zabývající se kybernetickou bezpečností. Nákupy společností, které poskytují nezbytné zboží nebo služby, jsou pro investory chytrým způsobem, jak si zajistit pozici během krachu nebo korekce. Ačkoli obvykle považujeme statky, jako je voda a elektřina, za zboží nebo službu základní potřeby, i kybernetická bezpečnost se vyvinula v nezbytné řešení pro podniky, které fungují online nebo využívají cloudových služeb k ukládání dat. S tím, jak se podniková data stále více přesouvají do cloudu, se ve větší míře opírají o poskytovatele kybernetické ochrany třetích stran, jako je CrowdStrike, který se zaměřuje na ochranu koncových uživatelů.
Cloudová bezpečnostní platforma Falcon společnosti CrowdStrike je ve skutečnosti zlatým standardem v oblasti ochrany dat. Falcon denně dohlíží na přibližně 1 bilion událostí a díky využití umělé inteligence se postupem času stala efektivnější v identifikaci hrozeb a reakci na ně.
Pravděpodobně nejzajímavějším aspektem společnosti je to, že již dosáhla svého dlouhodobého cíle upravené hrubé marže z předplatného (77 % až 82 %), a přitom je stále ve velmi rané fázi svého růstu. Klíčem k jejímu úspěchu je to, že stávající klienti nakupují více cloudových modulů – na které je rozdělena platforma Falcon. Procento předplatitelů se čtyřmi a více předplatnými cloudových modulů se za necelých pět let prudce zvýšilo z 9 % na 68 %. Vzhledem k tomu, že je kybernetická bezpečnost odvětvím s vysokou marží, neměla by mít společnost CrowdStrike problémy s přeměnou inkasovaných peněz od zákazníků na zisk.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.