Po více než roce brutálního medvědího trhu existuje řada podniků s rozumným oceněním a silnými vyhlídkami na růst, které by je mohly do konce tohoto desetiletí dostat do klubu společností s tržní kapitalizací bilion dolarů. V současné době patří do této exkluzivní skupiny pouze pět společností: Apple, Microsoft, Saudi Aramco, Alphabet a Amazon.
Následující 3 společnosti by se mohly do tohoto klubu do roku 2030 připojit. Které to jsou?
Meta Platforms, společnost dříve známá jako Facebook, se v červnu 2021 dostala na dohled tržní kapitalizaci bilion dolarů, ale od té doby to pro akcionáře nebyla žádná veselá jízda. Tržní kapitalizace tohoto giganta v oblasti sociálních médií a virtuální reality se v jednu chvíli propadla o více než 70 %. Loni na podzim dosáhla svého lokálního minima, načež se letos prudce zotavila a dnes dosahuje přibližně 500 milionů dolarů.
Propad v roce 2022 byl reakcí na velké výdaje společnosti Meta na vývoj Metaverse, navíc “podpořený” zpomalením tempa prodávané reklamy na hlavních sociálních sítích. Zdá se však, že dochází k oživení společnosti, na čemž má velkou zásluhu využívání umělé inteligence.
Uprostřed loňského útlumu se generální ředitel Mark Zuckerberg rozhodl zdvojnásobit investice do umělé inteligence a pětinásobně zvýšil množství serverů poháněných grafickými procesory, přestože příjmy klesaly. Tyto investice nyní přinášejí užitek. Přechod Meta z newsfeedu na umělou inteligencí doporučované Reels byl úspěšný a zapojení do krátkého video formátu se za poslední rok na Facebooku a Instagramu více než zdvojnásobilo. Meta také využívá umělou inteligenci k zefektivnění nákladů, které byly loni hlavním problémem investorů.
Rozsáhlé zdroje společnosti a zlepšující se zběhlost v oblasti umělé inteligence by měly přinést příjmy, snížit náklady a zvýšit inovace. To je recept na to, aby Meta znovu dosáhla biliónové hranice a potenciálně i mnohem více.
Vzhledem k tomu, že tržní kapitalizace tohoto veterána v oblasti streamování videa dnes činí přibližně 133 miliard dolarů, musely by akcie Netflix v příštích necelých osmi letech vykázat složenou průměrnou míru růstu (CAGR) ve výši téměř 29 %. Minulá výkonnost sice nezaručuje budoucí výsledky, ale akciím Netflix se podařilo během 10 let do roku 2022 růst složenou roční mírou růstu 58 %. Tempo růstu 29 %, které by společnost potřebovala k dosažení bilionu dolarů do roku 2030, je ve skutečnosti zpomalením oproti dlouhodobému historickému tempu růstu.
Americký trh se streamováním samozřejmě začal dozrávat, což inspirovalo giganty v odvětví, jako jsou Walt Disney, Warner Bros a Discovery, aby spustily vlastní streamovací služby a ukousli si kus tržního koláče, který Netflix vytvořil. Růstový příběh v USA ještě zdaleka není u konce, ale Netflix i tak zkoumá alternativní strategie růstu. Společnost nedávno spustila předplatné podporované reklamou, čímž oslovila cenově citlivější zákazníky.
Netflix také podniká kroky k prosazení svých původně stanovených podmínek služby, kdy jedno předplatné pokrývá jednu domácnost, a nikoli geograficky rozptýlený klan. Dále Netflix buduje působivou sbírku cloudových videoher, která by se mohla velmi dobře stát dalším vysokooktanovým palivem růstu společnosti.
Stejně tak se společnost nedávno odklonila od důrazu na maximální růst počtu předplatitelů na vyvážený cíl růstu tržeb i ziskovosti. Přesto mnozí investoři nadále panikaří, když Netflix ztratí několik předplatitelů – i když zbývající zákazníci generují vyšší příjmy a silnější zisky. Obchodní model Netflixu se neustále vyvíjí a často nechává kritiky i medvědy na holičkách. Fokus společnosti se neustále přesouvá tam, kam směřuje zábavní průmysl, místo toho, aby přešlapovala na místě, kde je dnes. Zdá se, že akcie Netflixu jsou nakloněny tomu, aby v příštích několika letech dosáhly obrovského růstu.
Broadcom je velmi plodným výrobcem čipů. Pokud jste uživatelem produktů Apple, využíváte hardware Broadcomu pro bezdrátové připojení. V rámci internetu (od Wi-Fi routerů až po infrastrukturu, po které data putují světem) se čipů od Broadcomu hojně využívá. A protože se svět zbláznil do generativní umělé inteligence, nachází hardware Broadcomu nové uplatnění – pomáhá datovým centrům zvládnout tyto nové systémy umělé inteligence.
Broadcomu se díky diverzifikaci daří čelit současnému poklesu prodeje polovodičů. V posledním čtvrtletí (které skončilo v lednu 2023) se jeho tržby i volný peněžní tok oproti předchozímu roku zvýšily o 16 % na 8,9 miliardy dolarů, respektive 3,9 miliardy dolarů. Celkové tržby společnosti rostou dlouhodobě vysokým jednociferným tempem. Několik let silného růstu však tohoto čipového giganta přes hranici bilionu dolarů nedostane. Nedávné výsledky však vypovídají o finanční konzistenci, kterou Broadcom prokázal v průběhu let, a pak tu jsou poměrně četné a úspěšné akvizice.
Generální ředitel Hock Tan se nyní pokouší získat společnost VMware, která se zabývá cloudovou infrastrukturou. To by se zapsalo do historie jako jedno z největších převzetí vůbec, pokud by transakce prošla schválením regulátora – akvizicí společnosti VMware by se Broadcom proměnil v napůl polovodičovou a napůl softwarovou firmu.
Podle dnešních tržních kapitalizací by Broadcom plus VMware vytvořily společnost s tržní kapitalizací přes 300 miliard dolarů. Pokud by ocenění z hlediska poměru ceny k volnému peněžnímu toku zůstalo stejné, musel by Broadcom s VMware do roku 2030 zvýšit svůj volný peněžní tok na nejméně 66 miliard dolarů ročně, aby dosáhl ocenění bilionu dolarů. To za přibližně osm let představuje průměrnou složenou roční míru růstu 15 %. To je poměrně ambiciózní cíl, ale nikoliv nemožný pro společnost působící v rostoucích odvětví polovodičů a cloud computingu.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.