V době, kdy recese klepe na dveře, hledá většina investorů způsob, jak ochránit své úspory a trochu je i zhodnotit. Ideální volbou jsou tak stabilní společnosti, jež jsou i za současné situace schopné navyšovat své dividendy. V tomto ohledu se jako dobrá volba jeví i REIT, jež v mnohých případech stále disponují skvělým finančním zdravím, díky čemuž si mohou dovolit pravidelně navyšovat vyplácené dividendy.
V dnešním článku vám tedy představíme hned 3 REIT, které nabízí stabilitu a zároveň vysoké dividendy.
1. Macerich
Poznámka
Ticker: MAC
Burza: NYSE
Tržní kapitalizace: 2,51 miliardy dolarů
Roční dividendový výnos: 5,81 %
Vyplácení dividendy: čtvrtletně
Macerich je klasické retailové REIT, jež má ve svém portfoliu přes 48 milionů čtverečných stop prostor v 44 největších obchodních centrech USA. Jako některé konkurenční REIT se specializuje zejména na akvizice, a ne výstavbu vlastních nemovitostí, díky čemuž je pro ni tvorba portfolia mnohem jednoduší a také rychlejší.
K poslednímu navýšení dividendy přistoupila společnost na konci října, kdy došlo k růstu čtvrtletní dividendy z 0,15 dolarů na 0,17 dolarů – jedná se tak o 13,33% růst. Samotná společnost zdůvodnila růst dividendy i během krize tím, že disponuje odolným obchodním modelem a silným cash flow.
Samotný výplatní poměr je přitom velmi nízký a představuje zhruba 35 %. Na druhou stranu je zde však spousta prostoru pro budoucí navyšování dividend, k jemuž by mělo dojít i v tomto roce.
Poznámka
REIT (Real Estate Investment Trust) jsou společnosti zaměřující se na investice do nemovitostí, které zpravidla zahrnují bytové komplexy, kancelářské budovy, obchodní centra nebo hotely. Na rozdíl od jiných společností jsou daněny ve speciálním režimu, díky čemuž vyplácí investorům vysoké dividendy, které však mohou být velmi volatilní.
2. Kite Realty Group Trust
Poznámka
Ticker: KRG
Burza: NYSE
Tržní kapitalizace: 4,62 miliardy dolarů
Roční dividendový výnos: 4,61 %
Vyplácení dividendy: čtvrtletně
Kite Realty Group Trust je retailový REIT sídlící v Indianapolis, který vlastní hned několik nemovitostí a pozemků pro různé využití ve Vermontu a Kalifornii. Velká část nemovitostí přitom zahrnuje supermarkety. Mezi jeho další nájemníky patří i CVS Health, Fresh Market, Best Buy, Burlington, Ross Stores a Costco Wholesale.
Začátkem listopadu společnost oznámila navýšení své čtvrtletní dividendy z 0,22 dolarů na 0,24 dolarů na akcii, což představuje nárůst o 9,09 %. Investoři se mohli z navýšení radovat už osmkrát, a to od července 2020 poté, co došlo po propuknutí pandemie ke snížení dividendy z 0,314 dolarů na 0,052dolarů – výplatní poměr v současnosti činní 50,7 %.
Společnost i analytikové navíc očekávají, že se brzy podaří vrátit výši dividendy na hodnotu před pandemií, takže investory v následujících měsících čeká i další navyšování.
Apple Hospitality REIT je americký REIT se sídlem ve Virginii, který se zaměřuje na nemovitosti v oblasti hotelnictví, přičemž se může pochlubit portfoliem s 220 hotely v 37 státech. Celé portfolio přitom zahrnuje 119 hotelů Hilton, 96 Marriott, 4 Hyatt a jeden zcela nezávislý hotel.
Podobně jako většina REIT vyplácí i Apple Hospitality REIT měsíční dividendu, která ještě v září minulého roku činila 0,07 dolarů. O měsíc později se představenstvo společnosti rozhodlo výši dividendy zvýšit na 0,08 dolarů. Aktuálně tedy roční dividenda činní 0,96 dolarů, přičemž dividendový výnos činní 6,17 % – výplatní poměr přitom činí zhruba 50 %.
Dobře se daří i samotným akciím, jejichž výše od oznámení vzrostla o 21 % a pohybuje se okolo 16 dolarů za kus. Vynikající jsou i výsledky za druhé čtvrtletí, kdy se čistý zisk zvýšil meziročně o 222 %. Většina analytiků navíc předpokládá, že by k dalšímu navýšení dividend mohlo dojít i začátkem roku 2023.
Pokud hledáte dividendové akcie, jež vám poskytnou vysoké dividendy a také potenciál jejich navýšení, jsou námi vybrané tituly pro vás správnou volbou. Všechny tři společnosti mají velký potenciál k tomu, že budou v roce 2023 dále navyšovat své dividendy, a to i v za předpokladu, že se ekonomická situace nebude nějak zvlášť zlepšovat.
Navyšování dividend je zpravidla známkou finančního zdraví společnosti, ale nemusí být jediným ukazatelem. Proto je na místě zhodnotit každou společnost individuálně a zbytečně se nepouštět do vysokého rizika. Pokud chcete vědět, jak pracovat s investičním rizikem přečtěte si náš článek – Investiční riziko – Proč jej podstupovat a jak ho minimalizovat?
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.