FinexAkcie3 nejlepší akcie, které by mohly v roce 2025 zdvojnásobit vaši investici
3 nejlepší akcie, které by mohly v roce 2025 zdvojnásobit vaši investici
Roku se blíží ziskovosti, Upstart těží z klesajících sazeb a Opendoor spoléhá na oživení trhu s bydlením. Tři akcie, které by mohly v roce 2025 přinést překvapivě vysoké výnosy.
Akcie se chystají zakončit rok 2024 s výjimečným výkonem, který může být jedním z nejlepších v tomto století.
Růst je výsledkem nejen boomu v oblasti umělé inteligence (AI), ale i odolnosti širší ekonomiky a poklesu úrokových sazeb.
I když nikdo nedokáže s jistotou předpovědět, co přinese rok 2025, analytici věří, že index by mohl v příštím roce vzrůst o dalších 10 %. Tento růst má ovšem nevýhodu v tom, že se akcie jeví příliš drahé.
Do amerických akcií můžete investovat prostřednictvím XTB:
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Existují ale tituly, které mají silný potenciál pro výrazný růst v příštím roce. Pojďme se podívat na tři akcie, které by mohly přinést investiční příležitosti s vysokým potenciálem.
Roku: Gigant v oblasti streamingu na pokraji ziskovosti
Roku, přední streamovací platforma, se snaží dosáhnout ziskovosti. Vzhledem k tomu, že její zařízení používá více než 85 milionů domácností, je potenciál společnosti zřejmý.
Přílišná expanze během pandemie však vedla k finančním ztrátám.
Nyní se ale objevují náznaky obratu. Ve třetím čtvrtletí se upravený zisk EBITDA Roku vyšplhal na 98,2 milionu USD, což je více než dvojnásobek oproti 43,4 milionu USD, které společnost vykázala ve čtvrtletí před rokem.
Na bázi GAAP Roku snížila čistou ztrátu na 9 milionů USD, tj. 0,06 USD na akcii.
I když Roku vykazuje zlepšení ziskových ukazatelů, její dlouhodobý růst je stále nejistý, zejména kvůli silnému konkurenčnímu tlaku na trhu s online streamováním.
Kromě velkých hráčů jako Netflix nebo Amazon se na trh tlačí i noví poskytovatelé a stále více se prosazuje i vlastní tvorba velkých technologických společností, což Roku ztěžuje udržet svůj podíl na trhu.
Ačkoliv je firma dobře etablována a má širokou uživatelskou základnu, otázkou zůstává, jak udrží růst v příštích letech.
Upstart: Fintech inovátor, který se vzpamatovává z nepřízně osudu
Fintech společnost Upstart se specializuje na spotřebitelské půjčky.
K posuzování úvěruschopnosti využívá umělou inteligenci a tvrdí, že dosahuje lepších výsledků než tradiční skóre FICO. To Upstartu umožňuje poskytovat více úvěrů se sníženým rizikem nesplácení.
Problémy nastaly, když prudce vzrostly úrokové sazby, což utlumilo poptávku po půjčkách. Financující partneři se stáhli, protože se obávali recese.
S koncem roku 2024 se však situace Upstartu zlepšuje.
Díky klesajícím úrokovým sazbám a zmírnění obav z recese vzrostly příjmy ve třetím čtvrtletí o 20 % na 162 milionů dolarů.
Společnost se také vrátila do kladných hodnot upraveného zisku EBITDA ve výši 1,4 milionu dolarů.
I když firma vykazuje pozitivní ziskové výsledky a rostoucí příjmy, její model je stále vystaven riziku z vnějších faktorů, jako jsou změny v regulačním prostředí nebo výkyvy na trhu spotřebitelských úvěrů.
Opendoor Technologies: Potenciál pro oživení trhu s bydlením
Opendoor Technologies, která se zaměřuje na přeprodávání domů, se po pandemii potýká s problémy.
Navzdory propouštění je společnost stále ztrátová, se ztrátou EBITDA ve výši 38 milionů USD. Je to ale zlepšení oproti ztrátě 49 milionů USD před rokem a také rozhodnutí amerického Fedu snížit úrokové sazby dává Opendoor naději.
Oživení na trhu s bydlením, které je poklesem úrokových sazeb hypoték způsobeno, by mohlo podpořit akcie společnosti.
V současné době se akcie obchodují za méně než 2 USD za akcii a oproti svému historickému maximu klesly o 95 %.
I když se trh s bydlením může zotavit, existuje riziko, že Opendoor nebude schopen realizovat dostatečné marže, aby se dostal do trvalé ziskovosti.
Ztrátovost společnosti v minulosti je varováním pro investory, kteří by měli pečlivě zvážit, zda se firma dokáže adaptovat na případné změny v ekonomických podmínkách.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.