3 dividendové akcie, které vám zajistí pasivní příjem na celý život!
Dividendové akcie nabízejí stabilní příjem i v době tržní nejistoty. Zjistěte, proč Coca-Cola, Home Depot a Realty Income patří mezi nejlepší volby pro dlouhodobé investory.
Od konce roku 2022 vzrostl index S&P 500 o 56 %. Býčí trh by mohl přinést ještě několik let skvělých výnosů, ale historie nám ukazuje, že trh bude mít vzestupy i pády.
Když přijdou tyto roky poklesů, může být uklidňující mít portfolio plné podniků, které svým akcionářům vyplácejí konzistentní dividendy.
Abyste si mohli vybudovat stálý tok pasivního příjmu, níže naleznete tři přední podniky v oboru, které vám mohou vyplácet další peníze po zbytek života. Které to jsou?
Coca-Cola vyplácí rostoucí dividendu již 62 let, což z ní činí jednu z nejlépe prověřených dividendových investic. Právě teď je možná vhodná doba na zvážení nákupu akcií, protože nedávný výprodej posunul forwardový dividendový výnos akcií na přibližně 3 %, což je více než dvojnásobek průměrného výnosu v indexu S&P 500.
Akcie klesly poté, co společnost ve třetím čtvrtletí vykázala mírný pokles prodejů. Ten následoval po solidním růstu ve druhém čtvrtletí, kdy meziročně vzrostl o 2 %.
Trendy spotřebitelských výdajů jsou v letošním roce poněkud nepředvídatelné, což má dopad na mnoho spotřebitelských značek, ale Coca-Cola pokračuje v investicích pro dlouhodobý růst.
Důležité je, že vedení společnosti upřednostňuje investice do produktů s vyšším růstem a omezuje kapitálové výdaje v oblastech, které nepřinášejí uspokojivou návratnost – návratnost investovaného kapitálu se tak za poslední tři roky zvýšila o pět procentních bodů na 24 %.
Klíčová značka společnosti vyžaduje jen málo kapitálu, protože vyrábí koncentrovaný sirup, který používají její partneři při plnění do lahví k výrobě hotového výrobku.
Tato činnost s vysokou marží je důvodem, proč je Coca-Cola dlouhodobě oblíbenou společností Warrena Buffetta.
Coca-Cola v současné době vyplácí 68 % svého celoročního zisku ve formě dividend. Vysoký dividendový výnos v kombinaci se schopností společnosti nacházet způsoby, jak neustále zvyšovat tržby a zisky prostřednictvím inovací a nových marketingových strategií, by měl investorům přinést solidní výnosy.
Home Depot je jedním z nejhodnotnějších maloobchodních prodejců na světě. Vybudoval maloobchodní impérium s relativně jednoduchým obchodním modelem: naplnil obrovské prodejny širokým výběrem nejrůznějších výrobků pro domácí kutily a nabídl konkurenceschopné ceny.
Díky tomu se stal jednou z nejvýkonnějších akcií všech dob a pro investory se také etabloval jako výnosná dividendová akcie. Ačkoli Home Depot v průběhu své historie nezvyšoval dividendu tak důsledně jako jeho konkurent, Lowe’s, má před ní náskok v dividendovém výnosu, který činí 2,1 % oproti 1,7 % u Lowe’s.
Společnost je také solidním růstovým producentem dividend. Od roku 2011 společnost každoročně zvyšovala výplatu dividend o 7,5 % a více a čeká ji další zvýšení.
Poslední zvýšení dividendy maloobchodního prodejce bylo nižší, než je jeho nedávný historický vzorec, kvůli poklesu trhu s bydlením, ale další zvýšení by mělo investorům poskytnout představu o současném výhledu managementu.
Home Depot se potýká s protivětrem způsobeným zpomalením trhu amerického s bydlením, proto tržby ve srovnatelných prodejnách v posledních několika čtvrtletích klesají. Společnost by se však nakonec měla odrazit ode dna – trh s bydlením by měl posílit s tím, jak se sníží úrokové sazby.
Mezitím se zdá, že Home Depot je připraven využít oživení poté, co na začátku tohoto roku získal za 18 miliard USD společnost SRS Distribution, čímž získal do vlastnictví předního distributora stavebních potřeb a posílila svůj záběr na trhu profesionálů.
Ale ne všechny REITy jsou stejné. Některé jsou poměrně rizikové a výnosy jiných jsou průměrné. Realty Income má stabilní a rostoucí podnikání a její dividendový výnos je při současné ceně 5,3 %.
Už to je působivé, ale když k tomu připočteme měsíční výplatu dividend, získáme výjimečnou dividendovou akcii. Měsíční dividendu společnost vyplácí již 653 měsíců, což je více než 50 let, přičemž dividendu zvyšovala 108 čtvrtletí po sobě.
Realty Income má silnou hotovostní pozici a dlouhý seznam kvalitních nemovitostí, které může nakupovat.
V posledních několika letech bylo uskutečněno několik významných akvizic, aby společnost posílila své podnikání jako špičkový globální REIT – nyní je sedmým největším REITem na světě, ale stále má spoustu příležitostí k růstu.
Téměř 80 % jejích nemovitostí stále tvoří maloobchod a téměř 20 % z nich se nachází v obchodech s potravinami a smíšeným zbožím, tedy v odvětvích, která jsou obecně odolná v případě makroekonomické nejistoty.
Mezi její přední klienty patří jména jako Home Depot a CVS. Může se pochlubit 98,7% mírou obsazenosti, která se v průběhu let příliš nezměnila, a to ani během pandemie, kdy se ostatní REITy obávaly o platby nájemného.
Některé z jejích novějších nemovitostí se nacházejí v jiných oblastech, jako jsou herny a průmyslové podniky.
Například společnost Wynn Resorts již patří mezi deset největších nájemců společnosti. Nepatří sice do stejných základních kategorií jako její starší nájemci, ale poskytují výhodu diverzifikace.
Každý investor, který hledá solidní, rostoucí dividendovou akcii, na kterou se může spolehnout pro pasivní příjem s vysokým výnosem, může zvážit Realty Income.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.