FinexAnalýzy3 akcie s obřím růstovým potenciálem: Tyto značky překonají S&P 500!
3 akcie s obřím růstovým potenciálem: Tyto značky překonají S&P 500!
Investoři, kteří hledají nové růstové příležitosti, by neměli přehlédnout akcie Dutch Bros, MercadoLibre a Sweetgreen. Každá z nich má unikátní strategii a velký růstový potenciál.
Vzhledem k tomu, že býčí trh žene index S&P 500 do nových výšin a mnozí investoři se obávají, že akcie jsou drahé, je hledání příležitostí, které by mohly překonat jeho historický průměrný výnos 10 %, obtížnou disciplínou.
Jednou z cest, jak toho dosáhnout, se zdá být investování do rozvíjejících se značek nebo do rozvíjejících se trhů. Mezi takové společnosti patří Dutch Bros, MercadoLibre a Sweetgreen.
1. Dutch Bros (BROS): Malá kavárna s velkým potenciálem
Akcie společnosti po zveřejnění výsledků za Q3 prudce vzrostla. Vzhledem k tomu, že all-time high je u cenovky 80 dolarů, rychlá expanze a aktuální cena akcie 49 dolarů naznačuje, že příležitost k výhodné investici stále trvá.
Čím je Dutch Bros, původně malá kavárna, tak výjimečná? Firma nenabízí jen kávu, ale rozšířila své menu o další nápoje, včetně smoothie a energetických drinků. Tím oslovuje širší cílovou skupinu.
S rostoucím počtem poboček napříč USA nabízí tato značka investorům velký růstový potenciál. Výhodou je, že Dutch Bros se nebojí otevírat pobočky v menších městech, kde velcí hráči nejsou tak silní.
Společnost má velký potenciál další expanze – ke konci posledního čtvrtletí provozovala pouze 950 poboček v 18 státech USA.
Dutch Bros má také mimořádně loajální zákaznickou základnu, kterou si buduje nejen kvalitními produkty, ale i unikátním přístupem ke komunitám, kde působí. Tento vztah k zákazníkům je mnohem osobnější než u některých velkých konkurentů, jako je Starbucks.
To vše se pozitivně odráží ve výsledcích firmy. Ve třetím čtvrtletí vzrostly tržby Dutch Bros o 28 % meziročně, přičemž prodeje na stejných prodejnách vzrostly o 2,7 %. Čistý zisk meziročně rostl o 200 % a dosáhl na 12 milionů dolarů ve třetím čtvrtletí.
Jaká jsou rizika?
I přes rychlý růst tržeb je společnost zatím méně zisková. Náklady na expanzi a provozní náklady mohou i nadále ovlivňovat ziskovost.
Trh s kávou a dalšími nápoji je přeplněný a konkurenční hráči jako Starbucks nebo Dunkin’ mohou Dutch Bros ohrozit agresivními cenovými či marketingovými strategiemi.
2. MercadoLibre (MELI): E-commerce a fintech gigant s dominantním postavením
MercadoLibre, dominující e-commerce platforma v Latinské Americe, za posledních pět let zaznamenala růst o 267 %, přičemž má dobré předpoklady opět výrazně překonat trh v nadcházejících letech.
Oblast e-commerce je totiž v Latinské Americe stále málo rozvinutá, což představuje velký potenciál do budoucna.
Platforma nabízí produkty více než 500 milionům obyvatel Latinské Ameriky podobně jako Amazon v USA, a její popularita roste s tím, jak zákazníci navyšují počet nákupů.
Počet produktů nakupovaných průměrným zákazníkem vzrostl od roku 2019 z 4,4 na 7,1.
Výhoda MercadoLibre je, že rozumí specifikům a kulturním rozdílům latinskoamerických zemí lépe než zahraniční konkurence. Tím, že je regionálním lídrem, má důvěru místních zákazníků, kteří jeho služby vnímají jako “domácí” platformu.
Společnost vybudovala vlastní síť skladů a doručovacích center po celé Latinské Americe, což jí umožňuje rychlé doručení a zajišťuje vyšší míru spokojenosti zákazníků.
Vedle své e-commerce platformy má MercadoLibre i rychle rostoucí fintech divizi, původně zaměřenou na platby pro zákazníky bez přístupu k bankovním službám.
Rizika:
Nestabilita nebo regulační změny v klíčových trzích, jako jsou Brazílie nebo Argentina, mohou negativně ovlivnit růst společnosti.
Na latinskoamerický trh e-commerce se zaměřují velké globální firmy jako Amazon, které mohou MercadoLibre ohrozit svou rozsáhlou infrastrukturou a kapitálovou silou.
Navzdory těmto rizikům se firmě zatím daří velice dobře. Tržby meziročně rostou dvouciferným tempem, přičemž za 3Q 2024 rostly o 41 % a zisk dosáhl 397 milionů dolarů (meziročně rostl o 10 %).
Nevýhodou je vyšší nacenění. Akcie se obchoduje za 69násobek zisků (P/E) a cena akcie je u all-time high z roku 2021, což je aktuální rezistence.
3. Sweetgreen (SG): Rychlé občerstvení budoucnosti s inovativní technologií
Sweetgreen, největší rychloobrátkový řetězec zaměřený na saláty v USA, který se zaměřuje na zdravé stravování, představuje jedinečnou variantu úspěšného konceptu, jaký využívají například Chipotle.
S průměrnými ročními tržbami 2,9 milionu dolarů na pobočku je Sweetgreen jasně na dobré cestě. Ve třetím čtvrtletí vzrostly celkové tržby o 13 %, což naznačuje, že tento koncept oslovuje stále více zákazníků.
Firma rychle expanduje a do roku 2030 plánuje otevřít až 1 000 poboček po celých Spojených státech.
Největší potenciál růstu však nabízí technologická inovace s názvem “Infinite Kitchen,” což je robotizovaný systém přípravy jídel.
Tato technologie umožňuje rychlejší zpracování objednávek, zvyšuje průměrnou hodnotu objednávek a pomáhá zlepšovat marže. Rozšíření této technologie do více poboček by mohlo přinést významné úspory nákladů.
Rizikem této investice je, že Sweetgreen je stále v červených číslech. Růstové plány, zejména pokud jde o nákladnou technologii, mohou ziskovost ještě více oddálit.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.