Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

3 akcie s obřím růstovým potenciálem: Tyto značky překonají S&P 500!

Investoři, kteří hledají nové růstové příležitosti, by neměli přehlédnout akcie Dutch Bros, MercadoLibre a Sweetgreen. Každá z nich má unikátní strategii a velký růstový potenciál.

3 akcie s obřím růstovým potenciálem: Tyto značky překonají S&P 500!
Zdroj: depositphotos.com

Vzhledem k tomu, že býčí trh žene index S&P 500 do nových výšin a mnozí investoři se obávají, že akcie jsou drahé, je hledání příležitostí, které by mohly překonat jeho historický průměrný výnos 10 %, obtížnou disciplínou.

Jednou z cest, jak toho dosáhnout, se zdá být investování do rozvíjejících se značek nebo do rozvíjejících se trhů. Mezi takové společnosti patří Dutch Bros, MercadoLibre a Sweetgreen.

1. Dutch Bros (BROS): Malá kavárna s velkým potenciálem

Načítání
Načítání
Koupit akcie Dutch Bros! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Akcie společnosti po zveřejnění výsledků za Q3 prudce vzrostla. Vzhledem k tomu, že all-time high je u cenovky 80 dolarů, rychlá expanze a aktuální cena akcie 49 dolarů naznačuje, že příležitost k výhodné investici stále trvá.

Čím je Dutch Bros, původně malá kavárna, tak výjimečná? Firma nenabízí jen kávu, ale rozšířila své menu o další nápoje, včetně smoothie a energetických drinků. Tím oslovuje širší cílovou skupinu.

S rostoucím počtem poboček napříč USA nabízí tato značka investorům velký růstový potenciál. Výhodou je, že Dutch Bros se nebojí otevírat pobočky v menších městech, kde velcí hráči nejsou tak silní.

Společnost má velký potenciál další expanze – ke konci posledního čtvrtletí provozovala pouze 950 poboček v 18 státech USA.

Dutch Bros má také mimořádně loajální zákaznickou základnu, kterou si buduje nejen kvalitními produkty, ale i unikátním přístupem ke komunitám, kde působí. Tento vztah k zákazníkům je mnohem osobnější než u některých velkých konkurentů, jako je Starbucks.

To vše se pozitivně odráží ve výsledcích firmy. Ve třetím čtvrtletí vzrostly tržby Dutch Bros o 28 % meziročně, přičemž prodeje na stejných prodejnách vzrostly o 2,7 %. Čistý zisk meziročně rostl o 200 % a dosáhl na 12 milionů dolarů ve třetím čtvrtletí.

Jaká jsou rizika?

  • I přes rychlý růst tržeb je společnost zatím méně zisková. Náklady na expanzi a provozní náklady mohou i nadále ovlivňovat ziskovost.
  • Trh s kávou a dalšími nápoji je přeplněný a konkurenční hráči jako Starbucks nebo Dunkin’ mohou Dutch Bros ohrozit agresivními cenovými či marketingovými strategiemi.

2. MercadoLibre (MELI): E-commerce a fintech gigant s dominantním postavením

Načítání
Načítání
Koupit akcie MercadoLibre! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

MercadoLibre, dominující e-commerce platforma v Latinské Americe, za posledních pět let zaznamenala růst o 267 %, přičemž má dobré předpoklady opět výrazně překonat trh v nadcházejících letech.

Oblast e-commerce je totiž v Latinské Americe stále málo rozvinutá, což představuje velký potenciál do budoucna.

Platforma nabízí produkty více než 500 milionům obyvatel Latinské Ameriky podobně jako Amazon v USA, a její popularita roste s tím, jak zákazníci navyšují počet nákupů.

Počet produktů nakupovaných průměrným zákazníkem vzrostl od roku 2019 z 4,4 na 7,1.

Výhoda MercadoLibre je, že rozumí specifikům a kulturním rozdílům latinskoamerických zemí lépe než zahraniční konkurence. Tím, že je regionálním lídrem, má důvěru místních zákazníků, kteří jeho služby vnímají jako “domácí” platformu.

Společnost vybudovala vlastní síť skladů a doručovacích center po celé Latinské Americe, což jí umožňuje rychlé doručení a zajišťuje vyšší míru spokojenosti zákazníků.

Vedle své e-commerce platformy má MercadoLibre i rychle rostoucí fintech divizi, původně zaměřenou na platby pro zákazníky bez přístupu k bankovním službám.

Rizika:

  1. Nestabilita nebo regulační změny v klíčových trzích, jako jsou Brazílie nebo Argentina, mohou negativně ovlivnit růst společnosti.
  2. Na latinskoamerický trh e-commerce se zaměřují velké globální firmy jako Amazon, které mohou MercadoLibre ohrozit svou rozsáhlou infrastrukturou a kapitálovou silou.

Navzdory těmto rizikům se firmě zatím daří velice dobře. Tržby meziročně rostou dvouciferným tempem, přičemž za 3Q 2024 rostly o 41 % a zisk dosáhl 397 milionů dolarů (meziročně rostl o 10 %).

Nevýhodou je vyšší nacenění. Akcie se obchoduje za 69násobek zisků (P/E) a cena akcie je u all-time high z roku 2021, což je aktuální rezistence.

3. Sweetgreen (SG): Rychlé občerstvení budoucnosti s inovativní technologií

Načítání
Načítání
Koupit akcie Sweetgreen Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Sweetgreen, největší rychloobrátkový řetězec zaměřený na saláty v USA, který se zaměřuje na zdravé stravování, představuje jedinečnou variantu úspěšného konceptu, jaký využívají například Chipotle.

S průměrnými ročními tržbami 2,9 milionu dolarů na pobočku je Sweetgreen jasně na dobré cestě. Ve třetím čtvrtletí vzrostly celkové tržby o 13 %, což naznačuje, že tento koncept oslovuje stále více zákazníků.

Firma rychle expanduje a do roku 2030 plánuje otevřít až 1 000 poboček po celých Spojených státech.

Největší potenciál růstu však nabízí technologická inovace s názvem “Infinite Kitchen,” což je robotizovaný systém přípravy jídel.

Tato technologie umožňuje rychlejší zpracování objednávek, zvyšuje průměrnou hodnotu objednávek a pomáhá zlepšovat marže. Rozšíření této technologie do více poboček by mohlo přinést významné úspory nákladů.

Rizikem této investice je, že Sweetgreen je stále v červených číslech. Růstové plány, zejména pokud jde o nákladnou technologii, mohou ziskovost ještě více oddálit.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.

V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.

Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.