FinexAkcie2 technologičtí lídři, kteří podle tohoto experta posílí o 30%!
2 technologičtí lídři, kteří podle tohoto experta posílí o 30%!
Analytik Nick Jones z BNP Paribas věří, že akcie Amazonu a Mety mají potenciál posílit až o 40 %. Proč si právě tyto dvě technologické firmy zaslouží vaši pozornost?
Technologičtí giganti zaznamenali v minulém týdnu pokles svých akcií i přes rekordní hospodářské výsledky společnosti Nvidia.
Investoři se totiž obávají vysokého ocenění firem a obrovských kapitálových výdajů, které meziročně výrazně vzrostly kvůli investicím spojených s umělou inteligencí.
Podle analytika Nicka Jonese z BNP Paribas si však dvě technologické společnosti pokles nezaslouží a mají potenciál posílit o 30 – 40 %. Které to jsou?
1. Amazon
Společnost Amazon dominuje trhu e-commerce a cloudu, což jsou z hlediska budoucnosti perspektivní segmenty. I proto v pondělí Jones stanovil cílovou cenu pro Amazon na úrovni 320 dolarů, což představuje 40 % růst ze současné ceny.
Podle Jonese má Amazon v e-commerce několik výhod, které zapříčiní další růst ziskovosti. Vypíchl hlavně úspory z rozsahu, logistickou síť a věrnostní program Prime.
Neustálé zaměření na nízké náklady na služby, pohodlí, nízké ceny a široký výběr umožňuje společnosti nadále získávat podíl na trhu, dodal Jones.
Velká příležitost v e-commerce podle něj tkví také v expanzi do segmentu potravin. Ke konci roku je má společnost dodávat ve 2 300 městech, zatímco ještě v létě to bylo pouhých 1 000 měst.
Jonese také upozornil na nedávnou iniciativu Amazonu, o které se příliš nemluví a tou je platforma Amazon Autos. Ta se věnuje vyhledávání, objednávání a financování vozidel Hyundai ve 48 městech.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj klíčových segmentů Amazonu
Nejvíce sledovaným segmentem u Amazonu je samozřejmě cloud, u kterého má Amazon na trhu největší podíl. Ačkoliv v tomto ohledu čelí konkurenci ze strany Microsoftu, Googlu nebo Oraclu, podle Jonese bude nadále dominovat.
Na druhou stranu Jones nebyl ve svém komentáři pouze pozitivní a zmínil, že Amazon mohl podcenit investice do AI, což by mohlo zapříčinit, že v následujících letech Microsoft společnost dožene v cloudu z hlediska tržeb.
Závěrem Jones zmínil také reklamní business Amazonu. Podle něj disponuje v tomto ohledu firma klíčovou technologií, která je nenahraditelná a je skvělým nástrojem pro marketingové specialisty.
Společnost Meta byla jedna z těch technologických firem, která to po zveřejnění výsledků opravdu schytala. Od té doby se totiž akcie propadly o téměř 20 %.
Meta se od ostatních velkých technologických firem nicméně odlišuje tím, že nedisponuje cloudovým businessem. Proto si někteří odborníci z Wall Street myslí, že společnost nedokáže efektivně monetizovat rozsáhlé investice do AI.
Podle Jonese se však investice nakonec vrátí a vypíchnul možnost Mety dále navyšovat kapitálové výdaje rychlejším tempem než ostatní přední technologické firmy.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj kapitálových výdajů u Mety
Jones napsal, že návratnost na tyto investice bude výrazně vyšší než náklady a akcelerují růst Mety. Podle něj je navíc růst kapitálových výdajů nezbytný, aby společnost neztratila svou pozici v tomto AI závodu.
Jones zmínil výsledky, které již investice do AI přinesly, čímž myslel zlepšenou uživatelskou zkušenost, rozšíření reklamních nástrojů a zvýšení engagementu uživatelů.
Slabým místem je však podle analytika jazykový model Mety. Llama ve srovnání s ChatGPT a Gemini vykazuje podprůměrné výsledky a zaujímá nízké pozice v žebříčcích. Je navíc kompletně zdarma.
Zdroj: fiscal.ai
Růst tržeb u Mety
Proto Jones říká, že je Meta v tomto ohledu oproti konkurenci pozadu. Na druhou stranu vyzdvihuje potenciál společnosti zlepšit obecně monetizaci AI a získat větší tržní podíl na trhu s reklamou.
Ceny reklam rostou i přes zvyšující se objem reklam, což odráží silnou poptávku ze strany inzerentů, napsal Jones.
Bezkonkurenční rozsah Mety a její silné možnosti cílení patří mezi faktory, které rezonují u marketérů, proto uložil cílovou cenu pro tyto akcie na úrovni 800 dolarů, což je 30% růst ze současných cenových úrovní.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím studentského spolku Klub investorů, kde dříve zastával pozici prezidenta a nyní působí jako člen dozorčí rady, odkud dohlíží na chod celé organizace.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.