Bernard Arnault, který je spolu se svou rodinou většinovým vlastníkem koncernu Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), je nově nejbohatším člověkem světa. Dle nejnovější aktualizace žebříčku nejbohatších lidí světa magazínu Forbes předstihl zakladatele Amazonu, Jeffa Bezose. Nutno říct, že nynější rozdíl mezi těmito dvěma miliardáři nečiní ani miliardu dolarů, takže se může jejich pořadí v relativně krátkém čase měnit v závislosti na vývoji jejich akcií.
Předseda představenstva a generální ředitel konglomerátu, který vyrábí a prodává luxusní zboží, se spolu se svou rodinou dostal do čela žebříčku globálních miliardářů díky růstu hodnoty jmění na 186,2 miliardy dolarů. Bernard Arnault si tak na koronavirovou pandemii rozhodně nemůže stěžovat, když jeho čisté jmění za posledních 14 měsíců vzrostlo už o 117 miliard dolarů.
Francouzský podnikatel a investor v uplynulých měsících (mimo jiné) investoval 538 milionů dolarů do společnosti, v jejímž čele stojí.
V lednu 2021 pak LVMH uzavřelo historicky největší akvizici v oblasti luxusní módy, když převzala největšího amerického výrobce šperků Tiffany & Co. za 15,8 miliardy dolarů.
Bernard Arnault předstihl na druhém místě žebříčku největších boháčů Elona Muska, poté co koncern Louis Vuitton Moet Hennessy vykázal rekordní tržby za první čtvrtletí roku 2021 ve výši 14 miliard eur, což představovalo meziroční růst tržeb o 32 %. Akcie LVMH na tuto zprávu reagovaly skutečně výrazným růstem (viz níže).
Nyní se tedy francouzský rodák přetahuje o pozici nejvyšší a má slušnou šanci na ni spočinout delší dobu. Akcie LVHM totiž v minulém roce rostly velmi výrazným tempem navzdory tomu, že koncernu v roce 2020 poklesly tržby v meziročním srovnání s rokem 2019 o více než 17 %. Skupina luxusních módních značek doplatila na globální pandemii, která vedla k uzavření řady obchodů po celém světě a po nějakou dobu byly odstaveny i výrobní závody společnosti.
V letošním roce tak můžeme se zlepšující se situací očekávat značné oživení růstu tržeb LVMH, což koneckonců naznačil už první kvartál letošního roku.
Poznámka
Pokud vás zajímá více informací nejenom o zmíněných, ale i dalších velikánech investičního a finančního světa, navštivte naši rubriku slavných investorských osobností.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.