FinexAkcieTyto akcie mají potenciál překonat i Google! Vyplatí se do nich investovat?
Tyto akcie mají potenciál překonat i Google! Vyplatí se do nich investovat?
Meta a Alphabet soupeří o pozici nejhodnotnější technologické firmy. Alphabet dominuje reklamě, Meta však rychleji roste a expanduje do oblasti umělé inteligence. Kdo bude vítězem v horizontu následujících 10 let?
Meta, nebo Alphabet? Která technologická společnost bude za 10 let tou hodnotnější?
Na první pohled se odpověď zdá jasná – Alphabet je lídrem online reklamy, vlastní Google i YouTube a v posledních letech rostl stabilním tempem.
Jenže situace se mění.
Meta posiluje. Roste rychleji, má méně problémů s regulací a daří se jí pronikat i do nových oblastí jako je virtuální realita a umělá inteligence.
Může tedy Meta v příštím desetiletí překonat Alphabet v tržní hodnotě?
Výzvy, kterým čelí Alphabet
Alphabet je lídrem v technologickém průmyslu známý svým impozantním růstem.
Jeho akcie za posledních deset let vzrostly o téměř 500 %, k čemuž přispěly především jeho reklamní a cloudové aktivity.
Od roku 2014 do roku 2024 rostly tržby společnosti složenou roční mírou růstu (CAGR) 18 %.
Analytici očekávají, že v letech 2024 až 2027 porostou tržby o 11 % a zisk na akcii o 13 %.
Alphabet se však v poslední době začíná potýkat s problémy.
Generativní modely umělé inteligence, jako je ChatGPT od OpenAI, ohrožují jeho vyhledávač Google. TikTok a Reels zase konkurují YouTube. Společnost také zaostává v oblasti sociálních médií, e-commerce a cloudové infrastruktury.
Kromě toho by její růst mohly zbrzdit i antimonopolní tlaky ze strany amerického ministerstva spravedlnosti, což by ovlivnilo její konkurenční výhodu vůči Microsoftu a Amazonu.
Naopak Meta se v poslední době zdá být nezastavitelná.
Jako největší společnost v oblasti sociálních sítí má Meta na svých platformách, jako je Facebook, Instagram, Messenger a WhatsApp, přes 3,35 miliardy denních aktivních uživatelů.
To představuje téměř 40 % celosvětové populace a zároveň 5% nárůst oproti loňskému roku.
Od roku 2014 do roku 2024 rostly tržby a zisk na akcii společnosti tempem 29 %, resp. 36 % – více než u Alphabetu.
Potenciál Mety překonat Alphabet v tržní hodnotě závisí na několika faktorech.
V současné době se obě společnosti obchodují na 20násobku, resp. 19násobku letošních zisků (P/E poměr).
Pokud by oba technologičtí giganti v letech 2027 až 2035 zvyšovaly svůj zisk na akcii 10% tempem a obchodovaly by se za 20násobek budoucích zisků, mohla by tržní hodnota Mety dosáhnout 3,63 bilionu dolarů a Alphabetu 6,20 bilionu dolarů.
Pokud by se však problémy Alphabetu stupňovaly a růst zpomalil, scénář se rychle změní.
Momentálně tedy nelze s jistotou říct, zda Meta svého konkurenta v nejbližší době překoná. Jedno se ale zdá být jisté – do budoucna má daleko větší potenciál.
Do akcií Meta nebo Alphabet můžete investovat u XTB
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Student Vysoké školy ekonomické v Praze, který se již na střední škole začal aktivně zajímat o finanční trhy. Právě tehdy poprvé zakoupil Bitcoin a objevil tak vášeň pro kryptoměny a alternativní investice.
Na Finexu publikuje denní zprávy a komentáře k aktuálnímu dění na trhu.
„Kupujte jen to, co byste s radostí drželi, i kdyby se trh na deset let zastavil.“ – Warren Buffett
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.