Globální omezení dodávek polovodičů si vybírá daň u výrobců automobilů po celém světě, s výjimkou společnosti Tesla. Průkopník elektromobility vyrábí a dodává rekordní počet vozidel a problémy s dodávkami zvládá velmi dobře.
Výrobní a prodejní výsledky společnosti Tesla ve třetím čtvrtletí roku 2021 dosáhly nové historicky nejvyšší úrovně. Společnost se začíná pomalu blížit k celoročnímu prodeji o objemu 1 milionu elektromobilů. Většina prodejů připadá na Model 3 a Model Y, zatímco prodeje upgradovaných modelů S a X se teprve rozjíždí.
Celková výroba se ve 3. čtvrtletí meziročně zvýšila o 64 % na 237 823 kusů. To je nejlepší výsledek v historii. Drtivou většinu nově produkovaných vozidel přitom představuje výroba Modelu 3 a Modelu Y meziročně vzrostla o 79 % na 228 882 kusů. Výroba Modelu S a Modelu X vzrostla z 2 340 kusů ve 2. čtvrtletí na 8 941 kusů ve 3. čtvrtletí, ale stále je to meziroční pokles o více než 47 %. Na celkových číslech zahrnujících produkci však má tento výsledek pramalý vliv.
Co se týče prodejů, podařilo se Tesle zákazníkům dodat 241 300 kusů elektromobilů (meziroční nárůst o 73 %) – nový rekord, z toho 232 025 kusů (nárůst o 87 %) tvoří Model 3 a Model Y.
Poznámka
Pro srovnání: Konkurenční General Motors dodal ve 3. čtvrtletí v USA 446 997 vozidel. To představuje meziroční pokles o 33 %. Prodeje společnosti Ford ve stejném období poklesly o zhruba 27 %.
Jak je možné, že je Tesla schopná odolávat problémům v dodavatelském řetězci?
Objemy výroby a prodejů Tesly za 3. čtvrtletí naznačují, že se společnost i nadále poměrně dobře vyrovnává s omezeními v dodavatelských řetězcích. Tesla překonala očekávání objemu výroby za 3. čtvrtletí, přičemž polovodičovou krizi zvládá mnohem lépe než většina ostatních automobilek. Jak je to možné? Využívá paralelního zásobování čipy vlastní konstrukce.
Vzhledem k tomu, že Tesla používá stejné čipy jak v zařízeních Powerwall, tak v automobilech, snížila výrobu zařízení Powerwall a upřednostnila výrobu automobilů, aby uspokojila poptávku v době problémů s dodávkami polovodičů.
Generální ředitel společnosti, Elon Musk, během konferenčního hovoru k hospodářským výsledkům za 2. čtvrtletí uvedl, že inženýři Tesly museli podstoupit neuvěřitelně intenzivní úsilí při hledání alternativních čipů. Psaní nového firmwaru, integrace s vozidlem i testování dopadlo pozitivně, a tak se automobilce podařilo jako jedné z mála udržet výrobu na dostatečné úrovni, aby uspokojila poptávku po elektromobilech.
Nyní se očekává, že Tesla ve třetím čtvrtletí vykáže tržby z automobilového průmyslu ve výši 12,5 miliardy dolarů, což by představovalo 63% meziroční růst. Hospodářské výsledky bude Tesla oznamovat 20. října. Máme se na co těšit.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.