Tesla začala dodávat svůj elektromobil Model S Plaid. Je to důležitá zpráva pro investory? Minimálně to je zajímavý model elektromobilu, který může oslovit kohokoliv, kdo o nákupu Tesly uvažuje. Podle webových stránek společnosti je vozidlo s výkonem 1 020 koní prodáváno za baťovskou cenu 129 990 dolarů.
Vůz na představovací akci ve čtvrtek (10. 6.) předvedli Elon Musk a vedoucí designér společnosti Tesla Franz von Holzhausen.
Musk se o čtyřdveřovém sedanu rozpovídal také na Twitteru. Ve svém tweetu označil technologii nového vozu za “úžasnou” a uvedl, že Tesla S Plaid představuje “maximální množství zábavy na čtyřech kolech!”
Generální ředitel společnosti Tesla oznámil, že prvních 25 vozů bylo již dodáno. Objem prodejů přitom podle jeho předpokladů dosáhne brzy několika set kusů týdně a v příštím čtvrtletí by měla produkce nového modelu činit 1000 vozů týdně.
Teslu S Plaid charakterizují skvělé parametry
Proč je start prodejů nové Tesly tak důležitý? Jedná se o unikátní vůz. Musk během čtvrteční předávací akce vyzdvihl “bláznivý výkon” vozu a prohlásil, že vozidlo má dojezd 628 km. Žádné sériové auto na světě pak podle Muska doposud nedokázalo zrychlit z 0 na 100 pod 2 sekundy. Maximální rychlost vozidla je přitom 322 km/h a dokáže se nabít na dojezdovou vzdálenost 300 km za 15 minut.
Musk také uvedl, že Tesla bude nově umožňovat navigaci prostřednictvím “waipointů”, které by uživatelům umožnily zadat v rámci navigačního systému Tesla více cílů jedné cesty, což doposud nebylo možné.
U nového vozu, který Musk označil také jako “dobře vypadající sportovní vůz”, se podařilo dosáhnout nejnižšího koeficientu odporu vzduchu ze všech sériově vyráběných vozů, které kdy byly vyrobeny.
Představen byl také interiér vozu, který je vybaven odvětrávanými předními sedadly, větším prostorem pro cestující na zadních sedadlech a neviditelnou klimatizací. Na zadních a předních sedadlech jsou umístěny nabíječky pro telefony a další zařízení a vůz je vybaven širokoúhlou dotykovou obrazovkou pro přehrávání videa a hraní her. Pokud jde o hraní her, Musk se pochlubil “výkonem na úrovni PS5” a uvedl, že uživatelé mohou hrát ve voze i nejmodernější hry.
Zdá se tak, že model S Plaid je zahrnován pouze samými superlativy… Co na to však akcie Tesla, které v posledních měsících nepředvádějí zrovna hvězdnou výkonnost?
Bude model S Plaid pro akcie Tesla tou správnou vzpruhou?
Během pouhých pěti let se Tesla dostala z pozice, kdy ji Wall Street odepisovala, do pozice jejího velkého oblíbence. Za tuto dobu akcie Tesly vzrostly z přibližně 40 dolarů na lednové historické maximum 900 dolarů – což je více než dvacetinásobný nárůst, který výrazně předčil i takové tituly, jako jsou akcie Amazon, akcie Apple nebo akcie Alphabet.
Od té doby však Tesla ztratila třetinu své tržní kapitalizace. Jednak se investoři začali obracet od rostoucích technologických akcií k cyklickým titulům, jako jsou banky a zapomínat nesmíme ani na ocenění Tesly, které je stále velmi vysoké.
Tesla byla po většinu své 18leté existence ztrátová. To se změnilo v loňském roce, kdy Tesla poprvé v historii vykázala roční zisk díky 28% nárůstu tržeb. Aby toho dosáhla, prodala Tesla téměř půl milionu vozidel – nejvíce v historii. Zatímco rok 2020 byl solidní, Tesla věří, že rok 2021 bude ještě lepší. A zatím se tak i děje. V prvním čtvrtletí roku 2021 zaznamenala Tesla nové rekordy ve výrobě a dodávkách automobilů.
A nyní přichází čas modelu S Plaid. Ten může opět podpořit další růst tržeb, může ovšem přispět dostatečně i k růstu ziskovosti, aby se Tesla začala obchodovat za nějaký rozumný násobek zisků? To je otázka za milion.
Ačkoliv platí, že v oblasti elektromobilů je Tesla favoritem, její podíl na celosvětovém automobilovém trhu je stále velmi nízký. Automobilky ročně prodají celosvětově 70 až 80 milionů nových vozů a Tesla v roce 2020 prodala necelých 500 000 vozů, což znamená tržní podíl menší než 1 %.
Jako průkopník v oblasti elektromobilů má Tesla v automobilovém průmyslu obrovský prostor pro růst. Svou činnost rozvíjí také v zajímavých odvětvích, jako je autonomní řízení, sdílená spolujízda a obnovitelné energie. Kromě toho všeho vede Teslu Elon Musk– pravděpodobně jeden z nejlepších podnikatelů naší doby.
Vzhledem k rostoucí konkurenci na mnoha frontách však Teslu čeká nelehký boj o obhajobu svého podílu na trhu. Její další podnikatelské aktivity si pak budou prošlapávat neprošlapanou cestu s neznámými šancemi na úspěch.
Skutečným problémem investice do akcií Tesla tak zůstává její vysoké ocenění. I poté, co Tesla ztratila téměř 30 % své hodnoty, se obchoduje za neuvěřitelný 600násobek zisku.
Pokud Tesla nesplní vysoká očekávání trhu, investoři by se od ní mohli dál otáčet zády. Kromě toho by jakákoli špatná zpráva týkající se společnosti mohla způsobit pád akcií na hodnoty, kde je žádný současný investor nechce vidět. Tesla se tak zdá i přes korekci stále příliš drahá, navzdory představení skvělého nového vozu S Plaid.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.