Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu vyšetřuje problémy vozu Tesla s posilovačem řízení. Akcie společnosti padají. Přečtěte si více!
Americký národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) zintenzivnil vyšetřování problémů s posilovačem řízení vozů Tesla a přešel k technické analýze, která by mohla vést až k jejich stažení z trhu.
Šetření se nyní týká odhadem 334 000 vozů Model 3 a Model Y z modelového roku 2023.
Toto zintenzivnění vyšetřování následuje po zprávě agentury Reuters, která odhalila, že se od roku 2016 řada majitelů vozů Tesla setkala s předčasnými poruchami součástí zavěšení nebo řízení.
Dokumentace společnosti Tesla a rozhovory se zákazníky a bývalými zaměstnanci naznačují, že automobilka o závadách věděla, ale často je přičítala chybám řidičů.
V červenci zahájila NHTSA předběžné hodnocení u přibližně 280 000 vozů Tesla Model 3 a Model Y poté, co 12 řidičů nahlásilo ztrátu kontroly nad řízením.
Od té doby přibyly další stížnosti – jejich celkový počet nyní činí 2 388, přičemž více než 50 Tesel bylo údajně kvůli tomuto problému odtaženo.
Majitelé hlásili různé problémy, od zvýšené námahy potřebné k řízení až po úplné zaseknutí volantu a ztrátu kontroly nad řízením.
Podrobnosti ohledně dílů, které by mohly být důvodem pro svolání nebo výměnu, zatím nejsou známé.
Zatímco Tesla již dříve vyřešila některé problémy na dálku pomocí aktualizací softwaru, fyzické stažení dílů by pro automobilku pravděpodobně bylo mnohem nákladnější.
NHTSA s tímto problémem spojuje nejméně jednu nehodu, při níž řidič nedokázal dokončit zatáčecí manévr a srazil se s jiným vozidlem. Tuto nehodu Tesla prověřovala společně s NHTSA.
Zprávy od zákazníků naznačují, že, u vozidel, která již nejsou v záruce, může cena výměny hřebenu řízení přesáhnout 2 000 USD.
Od roku 2018 zorganizovala společnost Tesla ve Spojených státech devět svolávacích akcí kvůli problémům s řízením a zavěšením, přičemž většina z nich se týkala omezeného počtu vozidel.
V roce 2018 stáhla Tesla za účelem výměny šroubů hřebenů řízení více než 70 000 vozidel Model S – hrozilo zde riziko koroze.
V samostatném, ale souběžném oznámení ohlásila Tesla svolání 2,2 milionu elektromobilů – téměř všech svých aut prodaných v USA – kvůli obavám, že malá velikost písma na výstražných světlech může zvýšit riziko nehody.
V souvislosti s těmito obavami však žádné nehody ani zranění hlášené nebyly. Dne 23. ledna společnost začala vydávat aktualizaci softwaru, která tento problém řeší – zvětšuje velikost písma výstražných ukazatelů, aniž by to majitele něco stálo.
Kromě majitelů vozů, těmito problémy trpí i akcie společnosti, které již v lednu poklesly o více než 25 %. V pátek po oznámení NHTSA zaznamenaly další pokles o více než 3 %.
Nejnovější svolávací akce Tesly přichází asi 2 měsíce po tom, co společnost stáhla 2,03 milionu vozidel, aby zlepšila bezpečnostní opatření svého pokročilého asistenčního systému Autopilot.
Výrobce elektromobilů také čelí neustálým kontrolám v souvislosti se svým systémem autonomního řízení, který je navržen tak, aby umožňoval vozům samostatně řídit, zrychlovat a brzdit v rámci svého jízdního pruhu.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.