Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Nový projekt společnosti Tesla "Redwood" má za cíl demokratizovat elektromobily. Dostupnost a udržitelnost jsou klíčové hodnoty, které projekt přináší.
Společnost Tesla, průkopník v oblasti inovací elektromobilů, zahajuje novou etapu své mise, jejímž cílem je urychlit globální přechod na udržitelnou energii. Pracuje totiž na novém elektromobilu pro širší trh s kódovým označením Redwood. Jehož výroba má být zahájena v polovině roku 2025.
Tento krok je v souladu s vizí generálního ředitele Elona Muska uvést na trh cenově dostupnější elektromobily a umožnit tak jejich skutečně masové používání. Trh s elektromobilitou totiž přestal opěvovat úžasnou technologii a jeho novou mantrou se stala dostupnost.
Projekt Redwood znamená významný krok směrem k demokratizaci elektromobilů. Tesla se jím snaží zacílit nejen na trh s luxusními vozy, ale také konkurovat tradičním výrobcům cenově dostupnějším vozidlem.
Tato iniciativa přichází v době, kdy čínská společnost BYD v posledním čtvrtletí roku 2023 předstihla Teslu na pozici předního světového výrobce elektromobilů, což podtrhuje konkurenční prostředí, v němž se Tesla pohybuje.
Ambice Elona Muska vyrábět vůz s cenou od 25 000 dolarů byla původně formulována v roce 2020. V současnosti je cenově nejdostupnějším vozem Tesla sedan Model 3, jehož cena začíná v USA na 38 990 dolarech. Tím ovšem nemůže konkurovat tradičním motorovým vozidlům, a těžko se mu bude konkurovat i nově vzkvétající čínské produkci.
S ohledem na ekonomickou situaci Musk vyjádřil obavy z možného dopadu vysokých úrokových sazeb na poptávku po nákladných položkách, jako jsou právě automobily. Navzdory těmto makroekonomickým problémům Tesla vytrvale pokračuje ve své snaze a dodavatelům byly rozeslány žádosti o cenové nabídky s předpokládaným týdenním objemem výroby 10 000 vozů.
Investoři netrpělivě očekávají další podrobnosti, které by měly být ústředním tématem nadcházející čtvrtletní zprávy o výsledcích společnosti Tesla. Musk totiž naznačil vývoj dvou nových produktů s potenciálem dosáhnout dohromady ročního prodeje 5 milionů vozů – kromě cenově dostupného elektromobilu, by mohlo jít i o robotické taxi.
Nové modely prý překonají současné průmyslové standardy v oblasti designu a výrobních postupů.
Přestože snaha společnosti Tesla o dosažení plně samořídícího vozu naráží na problémy, Musk zůstává v tomto cíli odhodlaný. Podobně je to i s cenově dostupným EV. Společnost už za sebou ale má historii nesplněných cílů, což slouží jako varovná připomínka. Například výroba velmi očekávaného vozu Cybertruck byla odložena a jeho cena se výrazně zvýšila.
Někteří odborníci už dnes naznačují, že podstatná část sériové výroby modelu Redwood může reálně začít až v roce 2026, přičemž se zpočátku očekává, že cenově dostupný model bude vyráběn v texaské továrně Tesly.
Snaha o dosažení cenově dostupných elektromobilů představuje výzvu, zejména pokud jde o náklady na baterie a složitost výrobní technologie, proto v rámci příprav Tesla studovala vůz Honda Civic, aby získala poznatky o nákladově efektivní výrobě. Základní pořizovací cena tohoto vozu v USA činí 23 950 dolarů.
Globální strategie Tesly je jasná: zpřístupnit elektromobily širšímu publiku a upevnit svou náhle ohroženou pozici na trhu s elektromobily.
Každý týden přinášíme krátký podcast Burza s odstupem, kde odhalujeme tajemství toho nejlepšího a nejzajímavějšího, co se na finančních trzích děje. Získáte také exkluzivní pohled na investiční strategie a naučíte se, jak správně nakládat s osobními financemi a investicemi.
Chcete-li mít přehled o tom, co se děje, a současně posílit své finanční znalosti, odebírejte a poslouchejte náš podcast.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.