FinexAkcieŠokující výkon 3 německých akcií! Čísla, která vás posadí na zadek
Šokující výkon 3 německých akcií! Čísla, která vás posadí na zadek
Německý index DAX je pestrý, ale jen pár titulů dokáže skutečně vyčnívat. Vybrali jsme tři akcie, které kombinují stabilitu, značkovou sílu a rekordní zakázky.
Chcete z akcií “německé čtyřicítky” (index DAX) vyždímat víc než jen průměr? Vybrali jsme tři tituly, které dnes rozhodně stojí za vaši pozornost: Deutsche Telekom, Adidas a Rheinmetall.
Každá firma hraje jinou ligu – telekomunikace, spotřební zboží a obrana – a dohromady mohou tvořit vyvážené trio.
Představte si je jako tříválcový motor: jeden táhne stabilitou a dividendami, druhý rychlým růstem marží a popularitou značky, třetí dlouhým řetězcem zakázek. Motor však poběží hladce, jen když všechny tři válce zapalují ve správný čas.
Zásadní je i pokračující růst T-Mobile US, který v Q2 přidal 1,7 mil. zákazníků a po konci čtvrtletí dokončil akvizice Metronet (optické připojení) a UScellular (bezdrátové služby).
Kapitálová politika
T-Mobile US pokračuje v masivním návratu kapitálu investorům v rámci programu až do 14 mld. USD do konce roku 2025 (kombinace dividend a zpětných odkupů), zatímco Deutsche Telekom postupně prodává malou část akcií TMUS, ale majoritu si drží.
Pro investora to znamená robustní FCF (volné peněžní toky) a potenciál dividendového růstu bez rezignace na americký růstový motor.
Adidas je globální lídr sportovní obuvi a oblečení.
V Q2 2025 značka rostla o 12 % (bez Yeezy – značka, kterou Adidas vyráběl ve spolupráci s raperem Kanyem Westem), hrubá marže se zvedla na 51,7 % a provozní zisk (EBIT – zisk před úroky a daněmi) vyskočil o 58 % na 546 mil. EUR.
V prvním pololetí roku 2025 firma reportovala EBIT marži 9,6 % a potvrdila celoroční výhled s upozorněním na vyšší clo v USA. Tahouny jsou běžecké boty, basketbal, Originals i silnější DTC (přímý prodej zákazníkům) a velkoobchod.
Proč je Adidas zajímavý?
Adidas je “čitelné” spotřební jméno s vysokou loajalitou, které těží z normalizace zásob a drajvu nových modelů. Benčmarkem je střednědobý cíl ~10% EBIT marže – už teď se mu Q2/H1 přiblížilo.
Zároveň ale firma otevřeně říká, že americká cla mohou do zbytku roku zasáhnout náklady i poptávku – už v Q2 dopadly na firmu řádově v desítkách milionů eur.
Rheinmetall: rekordní zásobník zakázek a zbrojní supercyklus
Rheinmetall je evropská jednička v munici a široké škále obranných systémů (vozidla, protivzdušná obrana, elektronika).
V H1 2025 tržby vzrostly o 24 % na 4,7 mld. EUR, provozní zisk o 18 % a Rheinmetall backlog (zásobník zakázek včetně očekávaných čerpání z rámcových smluv) dosáhl nového rekordu ~63 mld. EUR.
Firma potvrdila výhled na rok 2025: růst tržeb o 25–30 % a provozní marže kolem 15,5 %. Růst táhne přezbrojení Evropy po červnovém summitu NATO (Severoatlantická aliance).
Kontext a výhled
Přestože firma v létě narážela na zpoždění kontraktů, backlog poskočil ze zhruba 49 mld. EUR (loni) na 63 mld. EUR a vedení věří v další přírůstky.
Reuters navíc zmiňuje ambici CEO, že pokud “všechno půjde dobře”, mohl by backlog do poloviny 2026 mířit až k 120 mld. EUR – to by dávalo mimořádnou viditelnost tržeb na roky dopředu.
Pro investora jde o učebnicovou “sázku na zásobník zakázek”: když se logistika a státní rozpočty uvolní, výroba se překlopí do výnosů a cash flow.
Politické a ESG riziko: závislost na vládních výdajích a citlivost investorů na obranný sektor.
Cash flow dočasně svázané růstem: budování zásob a investice do kapacit krátkodobě brzdí volný cash flow.
Slovo závěrem: tři válce pro klidný tah portfolia
Pro vyvážené jádro DAX portfolia dnes dávají smysl Deutsche Telekom (stabilní FCF a americká páka přes TMUS), Adidas (návrat marží a globální síla značky) i Rheinmetall (víceletá viditelnost díky rekordnímu zásobníku zakázek).
Každý titul má svá “ale”, která se vyplatí sledovat – od měnových vlivů a cel přes politiku a načasování státních zakázek – přesto dohromady tvoří srozumitelnou, diverzifikovanou kombinaci pro investora, který nechce vsadit všechno na jednu kartu.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.