Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Indický automobilový trh nabízí obrovský potenciál, ale česká automobilka Škoda se potýká s výrazným poklesem prodejů. Zjistěte, co stojí za jejími problémy a jaké jsou její plány na zvrácení trendu.
Indický automobilový trh je globálními výrobci automobilů, kteří chtějí zopakovat svůj úspěch v Číně, stále více vnímán jako země s nevyužitým potenciálem.
S růstem ekonomiky nejlidnatější země světa si stále více lidí může dovolit svůj první rodinný vůz, což představuje lukrativní příležitost pro evropské automobilky a výrobce po celém světě.
Ovládnutí tohoto trhu je však náročné, jak ukázaly nedávné výsledky české společnosti Škoda v Indii.
Škoda, jeden z klíčových hráčů v rámci koncernu Volkswagen, dlouhodobě vede expanzi tohoto konglomerátu v Indii. V letošním roce však trajektorie společnosti na indickém trhu nebyla příliš příznivá.
V prvním pololetí prodala Škoda v Indii pouze 16 000 vozů, což představuje meziroční pokles o 33 %.
To je v ostrém kontrastu s celkovým růstem indického trhu s novými automobily, který podle údajů společnosti Marklines zaznamenal v prvním čtvrtletí 11,5% nárůst a ve druhém čtvrtletí 3% nárůst.
I přes tyto neúspěchy zůstává Škoda odhodlána plnit své dlouhodobé cíle. Do roku 2026 chce v Indii prodávat nejméně 100 000 vozů ročně a do roku 2030 se chce stát nejprodávanější evropskou značkou v zemi.
Kromě toho má Škoda za úkol zajistit, aby všechny značky koncernu Volkswagen dosáhly v Indii alespoň 5% podílu na trhu. Tyto ambiciózní cíle se však vzhledem k současné dynamice trhu zdají být stále vzdálenější.
Výzev, kterým Škoda a další evropské automobilky v Indii čelí, je mnoho. Podle Petra Knapa, experta na automobilový průmysl ze společnosti EY, indickému trhu tradičně dominují místní hráči a asijské značky.
Segmenty trhu, které jsou pro evropské výrobce atraktivní, jsou relativně malé a zaměřují se na kompaktní a cenově dostupné vozy. To evropským značkám ztěžuje získání nebo rozšíření jejich tržního podílu, protože indický trh nenabízí takový rozsah nebo ceny jako trh čínský.
V loňském roce vzrostl prodej skupiny Volkswagen v Indii o skromná 4 % na více než 100 000 vozů. V letošním roce společnost žádný růst neočekává. Naopak lídři indického trhu, jako jsou Maruti Suzuki, Tata, Mahindra & Mahindra, Hyundai a Toyota, hlásí solidní prodejní čísla a jen v červenci prodaly desítky tisíc nových vozů.
Budoucí plány a elektromobily
Navzdory těmto překážkám Škoda neustupuje. V první polovině příštího roku se chystá v Indii uvést na trh nové kompaktní SUV.
Tento nový model by měl Škodě pomoci vstoupit na další trhy v rámci širší strategie posilování její přítomnosti v Indii. Škoda také zvažuje na indickém trhu uvedení svého jediného plně elektrického modelu Enyaq, i když bude čelit silné konkurenci.
Konkurence v Indii sílí, neboť potenciál tohoto trhu sledují globální hráči. Skupina Stellantis plánuje přeměnit Indii na centrum pro vývoz elektromobilů do jihovýchodní Asie.
Elon Musk ze společnosti Tesla mezitím jednal s indickým premiérem Naréndrou Módím o možnosti zřízení výrobního závodu v Indii, což by mohlo znamenat investici ve výši několika miliard dolarů.
V současné době je trh s elektromobily v Indii v plenkách a v loňském roce tvořily elektromobily pouze 2 % prodejů. Indická vláda v čele s Módím však chce urychlit zavádění elektromobilů a do roku 2030 chce dosáhnout 30% podílu na trhu.
Závěrem lze říci, že indický automobilový trh má sice obrovský potenciál, ale zároveň představuje pro globální výrobce automobilů významné výzvy.
Společnosti jako česká Škoda se musí orientovat v prostředí, kterému dominují místní a asijské značky, a přizpůsobit se vyvíjejícím se preferencím indických spotřebitelů.
Vzhledem k tomu, že trh nadále roste, strategie, které tyto automobilky přijmou, budou rozhodovat o jejich úspěchu na tomto rozvíjejícím se trhu.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.