Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Škoda bojuje o přežití! Co stojí za výrazným propadem prodejů v Indii?

Indický automobilový trh nabízí obrovský potenciál, ale česká automobilka Škoda se potýká s výrazným poklesem prodejů. Zjistěte, co stojí za jejími problémy a jaké jsou její plány na zvrácení trendu.

Škoda bojuje o přežití! Co stojí za výrazným propadem prodejů v Indii?
Zdroj: depositphotos.com

Indický automobilový trh je globálními výrobci automobilů, kteří chtějí zopakovat svůj úspěch v Číně, stále více vnímán jako země s nevyužitým potenciálem.

S růstem ekonomiky nejlidnatější země světa si stále více lidí může dovolit svůj první rodinný vůz, což představuje lukrativní příležitost pro evropské automobilky a výrobce po celém světě.

Ovládnutí tohoto trhu je však náročné, jak ukázaly nedávné výsledky české společnosti Škoda v Indii.

Škoda, jeden z klíčových hráčů v rámci koncernu Volkswagen, dlouhodobě vede expanzi tohoto konglomerátu v Indii. V letošním roce však trajektorie společnosti na indickém trhu nebyla příliš příznivá.

V prvním pololetí prodala Škoda v Indii pouze 16 000 vozů, což představuje meziroční pokles o 33 %.

To je v ostrém kontrastu s celkovým růstem indického trhu s novými automobily, který podle údajů společnosti Marklines zaznamenal v prvním čtvrtletí 11,5% nárůst a ve druhém čtvrtletí 3% nárůst.

Vývoj ceny akcií Volkswagen za poslední rok

Načítání
Načítání
Koupit akcie Volkswagen! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Dlouhodobé cíle a výzvy

I přes tyto neúspěchy zůstává Škoda odhodlána plnit své dlouhodobé cíle. Do roku 2026 chce v Indii prodávat nejméně 100 000 vozů ročně a do roku 2030 se chce stát nejprodávanější evropskou značkou v zemi.

Kromě toho má Škoda za úkol zajistit, aby všechny značky koncernu Volkswagen dosáhly v Indii alespoň 5% podílu na trhu. Tyto ambiciózní cíle se však vzhledem k současné dynamice trhu zdají být stále vzdálenější.

Výzev, kterým Škoda a další evropské automobilky v Indii čelí, je mnoho. Podle Petra Knapa, experta na automobilový průmysl ze společnosti EY, indickému trhu tradičně dominují místní hráči a asijské značky.

Segmenty trhu, které jsou pro evropské výrobce atraktivní, jsou relativně malé a zaměřují se na kompaktní a cenově dostupné vozy. To evropským značkám ztěžuje získání nebo rozšíření jejich tržního podílu, protože indický trh nenabízí takový rozsah nebo ceny jako trh čínský.

V loňském roce vzrostl prodej skupiny Volkswagen v Indii o skromná 4 % na více než 100 000 vozů. V letošním roce společnost žádný růst neočekává. Naopak lídři indického trhu, jako jsou Maruti Suzuki, Tata, Mahindra & Mahindra, Hyundai a Toyota, hlásí solidní prodejní čísla a jen v červenci prodaly desítky tisíc nových vozů.

Budoucí plány a elektromobily

Navzdory těmto překážkám Škoda neustupuje. V první polovině příštího roku se chystá v Indii uvést na trh nové kompaktní SUV.

Tento nový model by měl Škodě pomoci vstoupit na další trhy v rámci širší strategie posilování její přítomnosti v Indii. Škoda také zvažuje na indickém trhu uvedení svého jediného plně elektrického modelu Enyaq, i když bude čelit silné konkurenci.

Konkurence v Indii sílí, neboť potenciál tohoto trhu sledují globální hráči. Skupina Stellantis plánuje přeměnit Indii na centrum pro vývoz elektromobilů do jihovýchodní Asie.

Elon Musk ze společnosti Tesla mezitím jednal s indickým premiérem Naréndrou Módím o možnosti zřízení výrobního závodu v Indii, což by mohlo znamenat investici ve výši několika miliard dolarů.

V současné době je trh s elektromobily v Indii v plenkách a v loňském roce tvořily elektromobily pouze 2 % prodejů. Indická vláda v čele s Módím však chce urychlit zavádění elektromobilů a do roku 2030 chce dosáhnout 30% podílu na trhu.

Slovo závěrem

Závěrem lze říci, že indický automobilový trh má sice obrovský potenciál, ale zároveň představuje pro globální výrobce automobilů významné výzvy.

Společnosti jako česká Škoda se musí orientovat v prostředí, kterému dominují místní a asijské značky, a přizpůsobit se vyvíjejícím se preferencím indických spotřebitelů.

Vzhledem k tomu, že trh nadále roste, strategie, které tyto automobilky přijmou, budou rozhodovat o jejich úspěchu na tomto rozvíjejícím se trhu.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.