FinexAnalýzyTyto akcie zatím krvácí. Proč by mohly být jackpot?
Tyto akcie zatím krvácí. Proč by mohly být jackpot?
Target zažívá náročné období: pokles tržeb, změny ve vedení i narušená image. Akcie jsou ale levné a nabízí atraktivní dividendový výnos. Je toto skrytá investiční příležitost?
Americkému maloobchodnímu gigantu Target se letos nedaří a jeho akcie od začátku ledna klesly o přibližně 35 %. To je v ostrém kontrastu k indexu S&P 500, který posílil o 12 %.
Možná se trh v případě této společnosti příliš zaměřuje na krátkodobé problémy a její dlouhodobé vyhlídky zatím nezohlednil.
Pokud by tomu tak bylo, akcie Targetu by za aktuální cenu kolem 89 USD mohly být jedinečnou příležitostí pro dlouhodobé investory.
V čem ale je jádro problému této firmy?
Chcete investovat do akcií Target? Zvažte brokera XTB
Target je známý svou jedinečnou nabídkou zboží, včetně exkluzivních produktových řad v oblasti oděvů a kosmetiky. Ačkoli tyto kategorie mají obecně vyšší ceny než základní zboží, pomáhají definovat značku Target.
Vysoké ceny a stále vyšší úrokové sazby však omezily výdaje spotřebitelů, což ovlivnilo tržby. Ve druhém fiskálním čtvrtletí poklesly tržby ve stejných prodejnách o 1,9 %, což bylo ovlivněno sníženou návštěvností a výdaji.
Celkové tržby včetně příjmů z kreditních karet klesly o 0,95 % a trend klesajících tržeb pokračuje již třetí čtvrtletí v řadě.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Target
Klesající tržby pak mají přímý dopad na ziskovost. Provozní zisk zaznamenává již čtvrté čtvrtletí meziroční dvouciferný pokles. To nejsou dobré zprávy.
Opatrný optimismus vyvolávají změny ve vedení společnosti. Provozní ředitel Michael Fiddelke převezme v únoru příštího roku funkci generálního ředitele.
Pod jeho vedením plánuje Target zdůraznit svou odlišnou nabídku, odklonit se od komoditních produktů a investovat do technologií. Plány jsou ale jedna věc a jejich přijetí trhem je věc druhá.
Inflace vážně ovlivnila výdaje spotřebitelů na základní potřeby, jako jsou potraviny a bydlení.
Vyvíjející se celní politika dále zvyšuje nejistotu spotřebitelů, což pro Target představuje dvojí výzvu: zvýšené provozní náklady a potenciální růst neochoty zákazníků utrácet.
Hospodářské podmínky jsou však cyklické a je jasné, že současné problémy jsou dočasné.
Jakmile se inflace zmírní, mohl by Target se svou charakteristickou značkou těžit ze zvýšené návštěvnosti v obchodech i na internetu.
Klesající návštěvnost je ale také důsledkem bojkotu zákazníků kvůli tomu, že Target po zvolení Trumpa prezidentem USA zrušil některé iniciativy z programu Diversity, který byl zaměřen na podporu minoritních LGBT komunit.
U firmy, která se dlouhodobě stavěla na stranu těchto skupin, je zrušení těchto iniciativ vnímáno jako akt zrady, který výrazně poškodil image této společnosti.
A obnovení image, což je forma nehmotného aktiva, může trvat delší dobu a vyžadovat vyšší úsilí a náklady, než si je vedení společnosti schopno připustit.
Je pravda, že klesající tržby a výkonnost akcií paradoxně staví společnost Target do pozice hodnotové příležitosti. Její akcie se obchodují s poměrem P/E 11, zatímco 10letý medián je 15. Pro srovnání, P/E indexu S&P 500 je ve výši 30.
Akcie je ale v klesajícím trendu a ten zatím nenaznačuje signály obratu. Pokles by tedy mohl ještě nějakou dobu pokračovat.
Konzervativní investoři by proto měli počkat na signál, že se situace obrací k lepšímu. Tím by mohl být vývoj tržeb anebo prohlášení vedoucích představitelů ohledně pozitivních výhledů firmy.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.