FinexAnalýzyPokud držíte tyto akcie, jste vážně chudáci
Pokud držíte tyto akcie, jste vážně chudáci
Moc se o tom nemluví, ale s investováním je také spojené riziko ztráty kapitálu. V tomto článku si toto riziko ukážeme na názorném příkladu dvou akcií.
Na internetu koleje velké množství článků o tom, jaké akcie jsou nejvýkonnější nebo které vyplácí nejvyšší dividendy. Málokdy se ovšem píše o akciích, které investorům realizovaly ztrátu.
V dnešním článku toto napravíme a podíváme se na dvě dlouhodobě klesající akcie, které své investory rozhodně nepotěšily. Investování je totiž spojeno i s rizikem a my se tohoto rizika dnes dotkneme.
Korelační graf akcií Walgreens Boots a Spirit Airlines
Tato farmaceutická společnost vygenerovala meziroční růst svých tržeb 6,17 %. V nadcházejících letech by měly tržby této společnosti mírně růst a pro rok 2024 se predikují na hodnotu 149 miliard USD a v roce 2025 na hodnotu 151,8 miliardy USD.
Walgreens Boots Alliance vyplácí kvartální dividendu 0,25 USD za akcii, což činí dividendový výnos 10,57 %.
Cenové predikce pro tyto akcie se účastnilo celkem 12 analytiků, z nichž pouze 2 doporučují akcie nakoupit, 7 analytiků doporučuje zdrženlivost s nákupy i prodeji a 3 analytici doporučují okamžitý prodej akcií.
Nejvyšší cenový cíl byl stanoven na hodnotu 22 USD a ten nejnižší na hodnotu 9 USD za akcii. Průměrný cenový cíl na nadcházejících 12 měsíců je stanoven na 13,67 USD za akcii.
Akcie Walgreens Boots Alliance se dlouhodobě obchodují v klesajícím trendu, jehož sklon se postupem času zintenzivňuje. V posledních měsících můžeme vidět i pokles volatility na svíčkovém grafu.
Nejbližší rezistence se nachází na ceně 20 USD a pokud by mělo nastat na těchto akciích oživení, bylo by z technického pohledu vhodné, aby akcie prorazily alespoň tuto nejbližší bariéru.
Tato převážně letecká společnost vygenerovala meziroční pokles svých tržeb o 7 % a tento trend by měl pokračovat i v dalších letech.
Pro rok 2024 se očekávají tržby na hodnotě 4,86 miliardy USD a roce 2025 na hodnotě 4,76 miliardy USD. Společnost ovšem nevyplácí dividendy.
Cenové predikce pro tyto akcie se účastnilo celkem 7 analytiků, z nichž nikdo nedoporučuje jejich nákup. Pouze jeden analytik doporučuje akcie podržet, pokud jsou již v portfoliu a 6 analytiků doporučuje okamžitý prodej akcií.
Nejvyšší cenový cíl by stanoven na 3 USD za akcii a nejnižší na 1,5 USD za akcii, Průměrný cenový cíl na nadcházejících 12 měsíců je stanoven na hodnotu 2,1 USD za akcii.
Akcie Spirit Airlines se obchodují na svých cenových minimech a to s výrazně sníženou měsíční volatilitou. Nejbližší rezistence je v tomto případě poměrně daleko a nachází se až na ceně 18 USD za akcii.
Z technického pohledu na cenovém grafu již není žádný level, který by mohl tento negativní trend zvrátit, takže investoři mohou hledat spásu pouze v silném fundamentu. Pokud bude akciový pokles pokračovat, může se z tohoto titulu brzy stát penny stock.
V tomto článku jsme si připomněli, že s investováním je také spojeno určité riziko. Podívali jsme se na cenový průběh dvou akcií, které se obchodují na svých cenových minimech a to prozatím bez jakékoli známky nákupní aktivity.
Obě uvedené společnosti nejsou navíc populární ani u analytiků z Wall Street, což signalizuje nezájem velkých institucionálních investorů tyto akcie nakupovat. Holt investování není jen o ziscích, což jsme si v tomto článku připomněli.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.