FinexAkcieNvidia boří hranice nemožného: Překoná v dalším roce sama sebe?
Nvidia boří hranice nemožného: Překoná v dalším roce sama sebe?
Žádná společnost nikdy nevykázala takové finanční výsledky jako Nvidia, ale to jen znamená, že Wall Street nyní očekává, že výrobce čipů ze Silicon Valley udělá něco dalšího, co se ještě nikdy nepodařilo.
Nvidia nedávno sdělila světu podrobnosti o svém historickém finančním roce. Odměnou za to je očekávání, že výrobce čipů dosáhne něčeho, co se ještě nikdy nepodařilo.
Když společnost minulý týden uzavřela svůj fiskální rok zprávou o výsledcích hospodaření, ohromující čísla poslala akcie na rekordní hodnoty a vyzdvihla indexy na jejich vlastní historická maxima.
Tržní kapitalizace společnosti se pohybuje kolem 2 bilionů dolarů a její akcie za posledních pět let vzrostly o téměř 1 900 %.
Pokud se však blíže zamyslíte nad několika čísly, která byla obsažena v nedávné finanční zprávě společnosti, uvědomíte si, jak neuvěřitelně dopadl poslední finanční rok Nvidie. Jeden rekord vedle druhého.
Nvidia ve svém finančním roce 2024 (končícím 28. ledna 2024) dosáhla zisku 29,76 miliardy dolarů, což je samo o sobě úspěch.
Toto číslo je však ještě více ohromující, když se porovná s minulými výsledky společnosti: Výrobce čipů nikdy za 25 let svého působení na burze nedosáhl ani takto vysokých ročních tržeb, když v předchozím roce dosáhl obratu 26,97 miliardy dolarů.
Žádný podnik za těchto 25 let nikdy nedosáhl takového úspěchu v takovém rozsahu jako Nvidia.
Od roku 1999 dosáhlo téměř 300 společností zisku, který byl vyšší než jakákoli předchozí výše tržeb, ale většinou se jednalo o mnohem menší společnosti, které ve svých rekordních letech dosáhly zisku nižšího než miliardadolarů.
Dříve patřil nejvyšší zisk, který překonal jakýkoliv předchozí tržby, Moderně. Výrobce vakcín vyprodukoval v roce 2021 po uvedení vakcíny proti covid-19 zisk ve výši 12,2 miliardy dolarů, ale tento zisk byl méně než poloviční oproti tomu, co vykázala Nvidia.
Pouze tři další společnosti překonaly hranici 10 miliard dolarů, když dosáhly tohoto výkonu: Další dva výrobci vakcín BioNTech v roce 2021 a Gilead Sciences v roce 2014 díky vakcíně Sovaldi a Charter Communications v roce 2009, což byl z velké části zisk pouze na papíře, který byl výsledkem konkurzu.
Existuje šance, že rekord Nvidie nevydrží dlouho, protože by mohl padnout hned letos. A mohla by to být právě Nvidia, kdo by ho překonal.
Poté, co loni vykázala tržby ve výši 60,9 miliardy dolarů, Wall Street letos očekává zisk téměř 56 miliard dolarů.
Prognózy analytiků přitom byly v posledních čtvrtletích vždy nižší než skutečné výsledky Nvidie.
Tato očekávání zisků vynikají i v jiném ohledu. Po mimořádné výsledkové zprávě z minulého týdne se prognózy analytiků zvýšily natolik, že Wall Street nyní očekává, že Nvidia letos překročí tržby ve výši 100 miliard dolarů, což je hranice, kterou překonává i Intel.
Když si dáme dohromady očekávání tržeb a zisku, vynikne něco dalšího – zisková marže. Wall Street očekává, že Nvidia si letos odnese více než 50 centů z každého dolaru, který vybere na čistém zisku, což by znamenalo opět rekord.
Společnost Dow Jones Market Data prošla finanční záznamy sahající až do roku 1999 a nenašla žádnou společnost, která by kdy vyprodukovala příjmy ve výši 100 miliard dolarů s čistou ziskovou marží vyšší než 50 %.
Pokud Nvidia splní – nebo překoná – očekávání Wall Street, bude první společností, které se to kdy podařilo.
Uvažujete o investici do akcií Nvidia? Vyzkoušet můžete některého z námi ověřených brokerů
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.