Několik předních společností, včetně Microsoftu, Airbnb a Coca-Coly, přehodnocuje své reklamní strategie na platformě sociálních médií X po incidentech týkajících se majitele platformy Elona Muska a šíření antisemitského obsahu. Tyto značky spolu s více než 200 dalšími zvažují nebo již pozastavily svou reklamu na této platformě.
X hrozí do konce roku potenciální ztráta příjmů z reklamy ve výši 75 milionů dolarů. Čtvrté čtvrtletí je obvykle ziskovým obdobím díky prázdninovým kampaním, takže načasování ztráty je obzvláště významné.
Přestože platforma ve čtvrtém čtvrtletí předchozího roku vygenerovala příjmy z reklamy ve výši 1,57 miliardy dolarů, letos zaznamenala v USA téměř 60% pokles reklamy. Generální ředitelka Linda Yaccarino vede úsilí o znovuzískání důvěry inzerentů, ale platforma čelí značné výzvě, jak se z výpadku příjmů dostat.
Reakce globálních značek na obsahové a vůdčí zmatky
Rozhodnutí značek přerušit reklamní vazby s X odráží širší obavy z moderování obsahu. Společnosti jako IBM a Apple již pozastavily svou reklamu po antisemitských incidentech a Muskovy nedávné kontroverzní výroky situaci ještě více zkomplikovaly.
Více než 100 značek plně pozastavilo reklamu na X a mnoho dalších zvažuje podobná opatření. Tento ústup je v souladu s důrazem celého odvětví na zachování etických standardů reklamy.
Dilema s reklamou na X poukazuje na obtíže, s nimiž se potýkají společnosti provozující sociální média při hledání rovnováhy mezi svobodou projevu a odpovědným moderováním obsahu.
Případ společnosti X ilustruje křehkou rovnováhu, která je v odvětví sociálních médií nutná. Inzerenti rychle reagují na problémy, které by mohly mít negativní dopad na jejich pověst a soulad s etickými normami.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.