Neuplynulo ani čtvrt roku od té doby, co platební gigant Mastercard naznačil angažovanost v oblasti NFT a navázal spolupráci s kryptoměnovou společností Coinbase za účelem zjednodušení procesu nákupu těchto non-fungible tokenů (NFT).
⚡️Game changer!⚡️
We're excited to announce our new partnership with @Mastercard. Stay tuned as we work to unlock a new way to purchase NFTs using Mastercard cards.
Pokud firma podobné velikosti učiní jisté kroky v některém z takto mladých a stále se vyvíjejících odvětví, je to za jediným účelem – peníze. Po dnešním oznámení, kdy Mastercard u Úřadu Spojených států pro patenty a ochranné známky (USPTO) podal v součtu až 15 přihlášek k ochranným známkám týkající se NFT a metaverse, dává jasný signál tomu, že očekává růst trhu.
Jednotlivé žádosti
Mezi hlavní body přihlášek patří plány na virtuální komunitu pro interakci s digitálními aktivy, online tržiště pro kupující a prodejce digitálního zboží prostřednictvím NFT nebo vytvoření virtuálních karet, které by umožnily přijímat platby za zboží a služby v metaverse, včetně debetních, kreditních a předplacených karet.
“Neustále hledáme příležitosti, jak našim zákazníkům a držitelům karet poskytnout nové a jedinečné zážitky,” řekl mluvčí společnosti Mastercard.
Jedna z přihlášek ochranné známky pro slogan společnosti “Priceless” se skládá z multimediálních souborů, jako jsou umělecká díla, text, zvuk a video, jejichž pravost je ověřována pomocí NFT. Jiná přihláška nastiňuje plány pro její červenožluté logo “Circles”, které slouží ke zpracování karetních transakcí používaných k placení zboží a služeb v metaverse a dalších virtuálních světech.
Poznámka
Poznámka: Platební gigant dal najevo svůj zájem ještě během února, kdy najal 500 nových zaměstnanců, kteří budou s bankami a obchodníky konzultovat zavádění kryptoměnových technologií a NFT.
Další patent má v úmyslu prezentovat značku Mastercard na kulturních akcích, koncertech, sportovních událostech, festivalech, na seminářích, programech o finančním vzdělávání nebo při předávání cen v metaverse. V neposlední řadě se také žádosti týkaly hudby, která je k dispozici pro stáhnutí, což by bylo řešeno opět pomocí NFT, stejně jako další média včetně uměleckých děl, textů, audio nebo video verze.
Reakce na konkurenci
Mastercard není však jedinou významnou fintech firmou, která žádá o ochranné známky týkající se NFT nebo metaverse. Dokonce už i Visa a American Express podaly své vlastní žádosti související s kryptoměnami u orgánu USPTO. Visa již v roce 2020 podala první přihlášku na vytvoření digitální měny a v současné době tuto měnu vyvíjí.
V případě společnosti American Express se jedná o sedm žádostí týkajících se její značky s virtuálními platebními kartami, concierge služeb v metaverse a používání jejích karet na trhu NFT. Kromě toho tyto společnosti vydávající kreditní karty přijaly několik iniciativ, aby si udržely konkurenceschopnost v rámci virtuální ekonomiky.
Zatímco společnost Mastercard vytvořila tříměsíční program s názvem Start Path Crypto, který má pomoci blockchainovým a krypto startupům škálovat jejich podnikání, společnost Visa rovněž spustila svůj vlastní program Creator Program, jehož cílem je poskytovat podnikatelům poradenství o NFT za účelem rozvoje jejich podniků.
Potenciální velikost trhu
Jelikož jsme zmínili, že Mastercard má čuch na peníze, bylo by dobré si vlastně říci, jak velký potenciální trh virtuální realita skrývá. Investiční oddělení největší banky USA, JPMorgan Chase, ohodnotilo metaverse na bilionovou příležitost a patrně z toho důvodu do odvětví také vstoupila prostřednictvím otevření salónku.
Zdroj: citibank.com
Odhadovaná velikost trhu
S poněkud pozitivnější analýzou přišla naopak banka Citibank, která ohodnotila TAM (total addressable market) metaverse až na 15 bilionů dolarů. Primárně by tržby měly plynout ze zařízení nutných k připojení a unikátních uživatelů virtuální reality.
Další funkce NFT v metaverse
Funkci NFT ve virtuální realitě nastínil i Mark Zuckerberg, CEO Mety, jehož společnost se rozhodla všem známou sociální sítě Facebook a Instagram směřovat tímto směrem. Ve svém proslovu zmínil, že tyto nezaměnitelné tokeny by mohly sloužit jako oblečení, jež avatar uživatele nosí. Jenom za rok 2021 investovala Meta do metaverse odvětví 10 miliard dolarů.
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v rámci finanční gramotnosti vedením studentského spolku Klubu investorů na pozici Prezidenta.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.