Mnozí finanční analytikové považují Teslu za bublinu. Z pohledu dosažených výsledků a fundamentální analýzy bychom jim dali za pravdu. Tesla prozatím není výdělečná firma a v červených číslech neskončila pouze kvůli prodeji povolenek. Vysokou cenu akcií však neodráží současná situace. Tesla je drahá hlavně vlivem svého potenciálu do budoucnosti.
Velkou roli ve vysoké ceně těchto akcií hraje také Elon Musk, který zaujal místo uvolněné po Stevu Jobsovi jako nový technologický vizionář. Mít vizi do budoucnosti je v nejisté době velmi silný kapitál.
Nemusíme být zrovna experti na technickou analýzu, abychom viděli, že cena akcií je v silném růstovém kanálu. Akcie si poradily i s cenou 500 dolarů a nyní se obchodují v pásmu 570 – 580 dolarů. V podstatě je cenový strop otevřený a dá se velmi těžko odhadnout, kde bude končit. Jak jsme již uvedli, fundamenty firmy nám za této situace vůbec nepomůžou. Cesta je otevřena k metám 600 nebo 700 dolarů.
Cena akcii Tesla roste, v podstatě k tomu není žádné rozumné vysvětlení. Jen to, že se potvrzuje síla technické analýzy a trendových čar. Silná růstová tendence se sama od sebe neotočí, naopak bude dále růst pokud se nestane nic neobvyklého. Cena akcií roste, protože v současnosti je na trhu více kupujících než prodávajících. V případě Tesly platí více když jindy, že je nerozumné obchodovat proti tendenci trhu.
Právě proto, teď není vhodný čas prodávat Teslu. Je lepší počkat si, až opravdu nastane změna trendu a spustí se výprodej Tesly.
Rostoucí cena Tesly však nedělá radost všem. Akcionáři jsou jistě spokojeni, ale investoři co vstoupili do tzv. Short Pozic nyní velmi pláčou a jejich ztráty musí být astronomické. Lidí co věřilo, že se dočkáme pádu Tesly v nejbližší době je na Wall Street mnoho.
Z údajů o objemu short pozic vyplývá, že od poloviny září začal růst počet investorů, kteří věřili na pokles akcií. Z objemu 12 milionů kusů, jsme se dostaly na 50 milionů kusů. Poslední údaj sice ukazuje mírný pokles na 47 milionů, ale ten může být způsoben, rozhodnutím uzavřít již tak ztrátovou pozici a neprohlubovat ještě větší ztrátu.
Kdy tedy prodat?
Pomocníkem pro naše rozhodnutí může být celková situace na indexech. Pokud americký index Nasdaq 100 začne oslabovat a spustí se výprodej, znamená to, že si trhy začínají uvědomovat rozdíl mezi optimistickou situací na trzích a reálným nedobrým stavem ekonomiky. V tomto případě bychom měli zpozornět a začít rozmýšlet nad prodejem Tesly. Pokud se tak nestane, vyplatí se akcie i nadále držet.
Publicista a investor s více než desetiletou praxí.
První zkušenosti získal na pražské burze. Následně se specializoval na evropské, zejména francouzské, a zámořské trhy. V současné době se zaměřuje především na hodnotové investování, přičemž při svém rozhodování zohledňuje měnovou politiku a geopolitickou situaci ve světě.
Doktorát z filosofie získal v Paříži. Rád píše o slavných investorech a snaží se poučit z jejich rozhodnutí. Věří, že je vždy užitečné napodobovat ty nejlepší v oboru. Mezi jeho oblíbené investory patří Ray Dalio, Warren Buffett, Michael Burry a Charles Gave.
„Chcete-li na trzích vydělávat peníze, musíte myslet samostatně a být skromní.“ – Ray Dalio
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.