Amerického investora Warrena Buffetta spolu s Berkshire Hathaway asi není třeba představovat. Slavné Orákulum z Omahy slouží široké investorské veřejnosti jako jakýsi benchmark, podle kterého hodnotí výsledky svých vlastních aktivit na finančních trzích.
Výnosy této americké legendy stabilně převyšují výsledky indexu S&P 500, zatímco jeho investiční společnost Berkshire Hathaway od data svého založení vykázala těžko uvěřitelný růst.
Co stojí za úspěšností této prominentní burzovní persony? Zcela jistě kombinace zkušeného investičního týmu a promyšlené strategie. Buffetta totiž zajímají zejména zavedené, spolehlivé a stabilní firmy s konkurenční výhodou řízené schopnými lidmi s konkrétní a smysluplnou vizí.
Podíly v těchto podnicích pak drží dlouhodobě, čímž hraje na jejich růst.
Pokud si však myslíte, že Buffett v rámci ochrany svého majetku své investiční portfolio pečlivě diverzifikuje, jste na omylu.
Přestože v současnosti drží 46 akciových titulů, celých 68 % jeho investovaných prostředků leží v pouhých čtyřech firmách.
A kterým že to společnostem slavný věštec z Omahy tolik důvěřuje? Pojďme se na ně společně podívat.
Apple, 79.5 miliard dolarů
Americký technologický gigant Apple (AAPL) má v Buffettově investičním portfoliu zhruba 40 % podíl. Když vezmeme v potaz faktory, které jsme zmínili v úvodu, není se čemu divit.
Dílo zesnulého vizionáře Steva Jobse má na americkém smartphonovém trhu zhruba 45%, tedy téměř poloviční podíl.
Společnost známá svým neúnavným vývojem a neustálým posouváním hranic nemožného se navíc může opřít o oddanou fanouškovskou základnu, a to nejen na americkém kontinentu.
Buffettovi se jistě líbí také pozvolná transformace Applu z výrobce elektronických zařízení v poskytovatele široké palety služeb. Tato skutečnost společnosti pod vedením Tima Cooka přináší vyšší stabilitu v ziscích a spolu s tím i vyšší důvěru investorů.
V neposlední řadě je třeba vzít v potaz také významný kapitál, o který se firma ráda dělí se svými akcionáři.14 miliard dolarů vyplacených na dividendáchročně je skutečně úctyhodná částka.
Bank of America, 21.7 miliard dolarů
Bankovnictví je jedním z Buffettových nejoblíbenějších sektorů. Není proto žádným překvapením, že se na seznamu jeho aktiv umístila vysoko právě Bank of America (BAC), do které věštec investoval ještě v dobách finanční krize z let 2008–2010.
V uplynulé dekádě se však tato banka zcela transformovala svou činnost. Výrazně rozšířila své služby, zvýšila kvalitu těch již nabízených a podnikla zásadní kroky k tomu, aby si zajistila vysokou likviditu a tedy ochranu před možnými tržními šoky.
Díky agresivnímu vývoji internetového bankovnictví a mobilních aplikací si navíc zajistila také přízeň mladších generací.
Stejně jako Apple je BoA skutečně velmi štědrá i ke svým akcionářům. Tento trend lze pozorovat napříč celým Buffetovým investičním portfoliem.
Coca-Cola, 18.1 miliard dolarů
Vezměte silnou a celosvětově známou společnost sdružující 20 různých značek, přimíchejte štědrou a již 58 let po sobě rostoucí dividendu a na závěr vše vyšperkujte multigeneračním marketingem.
Vznikne vám neodolatelně sladký koktejl, který Warren Buffet ve svém portfoliu drží již dlouhých 32 let. A který dle svých slov také velmi často pije.
Coca-Cola (KO) je celosvětově neotřesitelný pojem, který se však neomezuje jen na výrobu sladkých a nepříliš zdravých nápojů.
Jednou z hlavních výsad společnosti je skutečnost, že je víceméně imunní vůči globálnímu ekonomickému dění – ať už se ve světě děje cokoliv, spotřebitelské návyky milovníků výrobků z portfolia Coca-Cola Company to příliš nezmění.
Věděli jste, že existuje jen jedna země, kde si Coca-Colu nekoupíte? Ano, jde o Severní Koreu.
American Express, 13.6 miliard dolarů
Na závěr zde máme American Express (AXP), jednoho z nejvýznamnějších poskytovatelů kreditních karet v USA.
Společnosti se během let podařilo přilákat movitou klientelu, jejíž výdaje zpravidla nejsou ovlivňovány celosvětovým ekonomickým vývojem.
Díky tomu si firma dokáže snadno udržet svou výsadní pozici, v čemž jí napomáhá také promyšlená obchodní strategie.
Nakonec je třeba zmínit i faktor společný pro všechny Buffettovy oblíbence – zajímavou dividendu, v tomto případě ve výši 1.72 dolaru na akcii ročně.
Ahoj! Jmenuji se Bogdan Heinz a finanční trhy mě nepřestávají fascinovat již od roku 2017. Mezi mé hlavní oblasti zájmu zde patří Forex a dlouhodobé investování do akcií. Aktuálně také pozvolna expanduji do světa opcí.
Na světě investic mě uchvátil zejména příslib finanční nezávislosti spolu s rozmanitostí a také velkou dávkou nepředvídatelnosti, kdy si úspěch musíte opravdu zasloužit. Troufám si tvrdit, že pokud dokážete správně pochopit tržní zákonitosti, úplnou finanční svobodu budete mít na dosah ruky.
Redaktorská činnost pro Finex mi umožňuje realizovat hned dva koníčky – kromě již zmíněného zájmu o trhy také mou odvěkou lásku ke psaní.
V rámci tvorby mám možnost růst, získávat nové znalosti a tyto znalosti pak předávat dál, což je nejdůležitější. Svou příslovečnou trochou do mlýna bych takto chtěl přispět k vybudování nejčtenějšího a nejkvalitnějšího finančního magazínu v našich končinách.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.