Vztah mezi společností Berkshire Hathaway a technologickým gigantem Apple je v oblasti podnikových investic zajímavým příběhem.
Podíl Berkshire Hathaway v Applu se pod vedením Warrena Buffetta stal víc než jen významným aktivem. Je to základní kámen celého akciového portfolia.
Jak Buffett přišel ke svému zlatému vejci
Berkshire si našla cestu k Applu v prvním čtvrtletí roku 2016, kdy jeden z Buffettových investičních manažerů učinil vstup do této společnosti.
Tehdy šlo o skromnější investici ve výši přibližně 1,1 miliardy dolarů. Tato investice však v následujících třech letech exponenciálně rostla.
Díky agresivní akviziční strategii se počet akcií Applu ve vlastnictví Berkshire Hathaway přiblížil miliardové hranici, což vedlo k monumentálnímu výnosu.
I přes aktuální problémy akcií Applu a jejich poklesu od začátku roku, znamená průměrná kupní cena 39,62 dolaru za akcii (po započtení splitu akcií) více než 300% zisk z původní investice Berkshire.
To z ní činí jednu z Buffettových nejvýnosnějších investic v procentuálním vyjádření a také investici s největším dolarovým ziskem v jeho investiční kariéře.
I když Buffett nějaké akcie Applu od roku 2019 prodal, na konci roku 2023 dosahoval počet podílů v držení Berkshire Hathaway 905 560 000 kusů v ohromující hodnotě více než 150 miliard dolarů.
To představuje téměř 6% podíl ve společnosti Apple a zároveň je to přibližně 43 % celého portfolia společnosti Berkshire. Pro srovnání, druhý největší podíl tvoří akcie Bank of America, které představují 10,5 % portfolia.
Za akcie Applu zaplatila Berkshire přibližně 35,9 miliardy dolarů.
Zajímavý je i vliv opačným směrem. Kromě toho, že akcie Applu obohacují svým růstem Warrena Buffetta, investiční rozhodnutí Věštce z Omahy mohou ovlivnit cenu akcií druhé největší veřejně obchodované společnosti podle tržní kapitalizace.
Portfolio Berkshire je totiž neustále pod drobnohledem a z každé změny se investoři a analytici snaží vyčíst, co je Buffettovou další sázkou, nebo v co ztratil důvěru. Jeho prodeje tak mohou mít na ceny akcií velký vliv.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.