Většina investorů se rozhoduje o investičních titulech pouze na elementární úrovni, ale již neřeší to, zda pro tyto společnosti existuje v jejich zemi kvalitní podnikatelské prostředí. Z makroekonomického pohledu se ovšem jedná o velmi důležité údaje, které mohou rozhodovat o míře zhodnocení nebo o jeho stabilitě a dlouhodobosti. V tomto článku si představíme státy, které vykazují vysokou úroveň konkurence, ale také státy kde jsou korupce a bankroty téměř na denním pořádku.
Největší konkurence
Analýza konkurence v podnikatelském sektoru je jednou ze základních analýz, kterou společnosti provádějí ještě před tím, než na trh uvedou své produkty. V roce 2018 představilo Světové ekonomické fórum novou metodiku výpočtu konkurenceschopnosti, která upřednostňuje veličiny jako jsou síla lidského pracovního potenciálu, množství inovací, odolnost vůči rizikům a flexibilita.
Na základě těchto a dalších kritérií se na první příčce žebříčku zemí s největší konkurencí umístil Singapur, který v prosinci 2021 přeskočil Spojené státy. Mezi země s největší konkurencí v Evropě patří Švýcarsko a Německo. Investoři do start-up projektů by jistě měli k této tabulce přihlédnout.
Nejvíce bankrotů
S vysokou mírou konkurence jdu ruku v ruce i míra bankrotů společností napříč mnoha podnikatelskými obory. Asi nikoho nepřekvapí, že na prvním místě, co se týče počtu bankrotů, se umístily Spojené státy.
Poznámka
Ve Spojených státech je bankrot zákonným postupem pro řešení dluhových problémů jednotlivců a podniků. Konkrétní postup bankrotu je popsán v kapitolách hlavy 11 zákonu o konkurzech.
Co je ovšem zajímavější, že Singapur, kde existuje největší konkurence, se nevyskytuje ani v první desítce, nýbrž obsadil až 25. místo. To značí pouze jednu věc, že v této asijské zemi vznikají společnosti s vysokou kvalitou, což je jistě dobrá zpráva pro investory, kteří hledají dlouhodobě stabilní společnosti k uložení svého kapitálu.
Státní korupce
Při investičním plánování a výběru země, ve které obchodník uvažuje své investice uskutečnit, je potřeba zohlednit i specifické chování obyvatel jak na úrovni podniku, tak na úrovni státu. Jedním z negativních ukazatelů je index korupce, který hraje důležitou roli například při investicích do rozvojových zemí, ale může určovat i postup, jakým způsobem budou probíhat marketingové kampaně, nebo sociální začleňování firmy do společnosti.
Zemím s nejnižší mírou korupce vévodí především ty Evropské, jako jsou Finsko a Dánsko. Mimo Evropské země s nízkou korupcí jsou Nový Zéland a Singapur. Naopak největší korupce, dle měřítek Světového ekonomického fóra je v Jižním Súdánu, Somálsku a Sýrii.
Jak si stojí Česko?
Jistě některé z vás napadlo, jak si stojí naše země v porovnání se světovými “velmocemi”, ve výše uvedených kritériích? Česká Republika obdržela od Světového ekonomického fóra, v indexu konkurenceschopnosti 70,85 bodů, což značí poměrně vysokou konkurenceschopnost v podnikatelském prostředí, protože maximální počet činí 100 bodů (pro porovnání, Singapur získal 84,78 bodů).
Analýza bankrotů společností v českém podnikatelském prostředí nebyla v rámci výzkumu provedena, ale co provedeno bylo, tak je náhled do světa korupce. Česká Republika je 49. nejméně zkorumpovaná země na světě, což je určitě pozitivní zpráva na závěr tohoto článku.
Závěr
Makroekonomická analýza by měla vždy předcházet vstupu na libovolný nový investiční trh. Ať už se jedná o jakékoliv investiční počiny, obchodník by měl vždy znát podnikatelské prostředí, od kterého očekává zhodnocení svého kapitálu. Na základě výše uvedených kritérií, se jako nejvhodnější investiční prostředí jeví stát Singapur, který disponuje nízkou mírou korupce a vysokou mírou konkurence, což je faktor, který nutí tamní společnosti být stále lepší než ostatní. Singapur také vykazuje jeden z nejnižších počtů bankrotů na světě, což je velmi dobrá zpráva pro dlouhodobé investování. Česká republika podle Světového ekonomického fóra vykazuje nadprůměrnou podnikatelskou konkurenceschopnost a velmi nízký index korupce, který ji zařadil na 49 místo nejméně zkorumpované země na světě.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.