FinexAkcieKofola pokračuje v expanzi! Ovládla slovenský trh s nápojovými automaty
Kofola pokračuje v expanzi! Ovládla slovenský trh s nápojovými automaty
Společnost Kofola dostala zelenou od slovenského regulátora a získala 100% podíl ve Vendingu, největším tamním provozovateli prodejních automatů. Cena akvizice nebyla zveřejněna.
PMÚ, slovenský antimonopolní úřad, posvětil akvizici skupiny Vending tuzemskou společností Kofola (KOFOL), s jejímiž akciemi můžete obchodovat na BCPP.
Český nápojový gigant v ní získal 100% podíl. Rozšíří tak svou působnost do oblasti prodeje kávy, potravin a jiných nápojů v automatech na slovenském trhu.
Vending je největší slovenský provozovatel prodejních automatů, jenž spadá pod skupinu Aso Vending.
Zaměstnává kolem 180 lidí, spolupracuje s více než 600 externími subjekty a každý den obslouží více než 152 000 zákazníků.
Regulátor dospěl k závěru, že transakce nepoškodí hospodářskou soutěž, protože Kofola má mít významný podíl pouze v některých kategoriích nápojů.
Provozovatelé automatů mohou odebírat zboží od více výrobců, přičemž tyto automaty představují na slovenském maloobchodním trhu s nápoji relativně malý podíl.
Aso Vending dosáhla v loňském roce EBITDA přes 2 miliardy eur, což vchází na 2,6 % celkového EBITDA Kofoly.
Krok navazuje na akvizici Mixa Vending, obdobné firmy, kterou Kofola koupila za účelem expanze do stejného segmentu na českém trhu.
Chcete investovat do českých akcií? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.