Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Volkswagen čelí obrovským problémům: Prodeje elektromobilů prudce klesají!

Volkswagen čelí bouři na poli elektromobility! Navzdory vysokým ambicím se prodeje EV propadají, a to i přes nové představené modely. Škoda se svým Enyaqem naopak slaví.

Publikováno
Volkswagen čelí obrovským problémům: Prodeje elektromobilů prudce klesají!
Zdroj: deeply.cz

Volkswagen (VW), přední hráč v celosvětovém automobilovém průmyslu, se v rámci elektromobility potýká s významnými problémy. Nedávné údaje o prodejích naznačují, že tudy cesta nevede, a to navzdory ambiciózním plánům na ovládnutí trhu s elektromobily (EV).

Volkswagen prodal o 4 000 elektromobilů méně

Elektromobilová sága Volkswagenu (VW) pokračuje a pro německý koncern se situace komplikuje. Snížený zájem o jeho elektrická auta, zejména na domácím trhu, vede k výrazným ztrátám a nutnosti přehodnocení byznysových strategií.

Podle údajů Spolkového úřadu pro motorovou dopravu prodal VW za první čtyři měsíce tohoto roku méně než 13 tisíc nových elektroaut, což je pokles oproti téměř 17 tisícům za stejnou dobu loni. A to vše se děje i přes uvedení nového modelu ID.7 na trh.

Němečtí manažeři mohou nalézt slabou útěchu ve skutečnosti, že poptávka po modelech Tesly klesá ještě více – z loňských 23 tisíc prodaných elektroaut na letošních 15 tisíc. To může být částečně způsobeno také prosincovým rozhodnutím německé vlády ukončit dotace na nákup elektromobilů.

Vývoj akcií Tesla za poslední rok

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Tesla Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Ani Porsche už se neprodává

Situace není jednoduchá ani pro další značku z koncernu, Porsche. Prodeje elektrického modelu Taycan totiž zaostávají za očekáváním. Letos se prodalo o 500 kusů méně než loni, kdy se prodalo 1 352 vozů.

Naopak, koncernová značka Škoda slaví úspěch s elektrickým SUV Enyaq. Zatímco v České republice dominují elektrovozy od Tesly, v Německu se prodeje Enyaqu zvýšily meziročně o 30 % a dosahují 5 392 prodaných kusů.

I přesto, že němečtí manažeři stále častěji přecházejí z dražších zavedených značek na modely Enyaq a Superb, pro koncern zůstávají klíčovými značky Volkswagen, Porsche a Audi, jejichž vozy charakterizuje vyšší marže.

Vývoj akcií Volkswagen za poslední rok

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Volkswagen Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Chystá se zpomalení výroby baterií?

Volkswagen zvažuje, vzhledem ke globálnímu poklesu poptávky po elektromobilech v roce 2024, zpomalení výroby baterií.

Dceřiná firma PowerCo plánuje v roce 2030 vyrábět baterie pro tři miliony elektroaut. Výroba by měla začít příští rok v německém Salzgitteru, ale podle finančního ředitele Arna Antlitze stačí, když plná výroba začne později, než se očekávalo.

VW se proto snaží nalézt nové způsoby, jak přilákat zákazníky. Přes dlouhodobou snahu se zatím nepodařilo vyvinout levný elektromobil, i když model ID.2all s očekávanou cenou kolem 25 tisíc eur (618 tisíc korun) by měl být představen za dva roky.

Minulý týden navíc ztroskotala spolupráce Volkswagenu s Renaultem na výrobě levného elektroauta za méně než 20 tisíc eur, což mělo být odpovědí na levnou čínskou konkurenci.

Renault však už představil koncept elektrického Twinga s podobnou cenovkou, zatímco Volkswagen bude muset pokračovat buď samostatně, nebo s novým partnerem.

EU chce od roku 2025 snížit emise na 100 gramů

Volkswagen musí přehodnotit svou prodejní strategii a začít klást větší důraz na hybridní vozy. Důvodem jsou cíle Evropské unie na snížení emisí v dopravě.

Automobilky musí snížit emise o 15 % oproti roku 2021, jinak jim hrozí miliardové pokuty. Pro VW, jehož 90 % vozů jezdí na spalovací motor, je to velká výzva.

Právě hybridy mají pomoci snížit průměrné emise. “Rozšiřování nabídky plug-in hybridů je pro nás prioritou. Zákazníci je žádají i v Číně a USA,” uvedl šéf VW, Thomas Schäfer. Prodej hybridů v EU letos vzrostl o 6,7 % na 266 tisíc vozů.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
5
0

Autor

Veronika se více než pět let specializuje na analýzu bankovního sektoru a finančních produktů, přičemž na základě toho připravuje podrobné recenze bank a jejich portfolia. Její výzkum v oblasti financí je základem pro její práci na portálu Finex, kde se zaměřuje na poskytování aktuálních a srozumitelných informací, a zvyšování finanční gramotnosti.

Tuto osvětu považuje za klíčovou pro lepší budoucnost jednotlivců i společnosti, a věří, že finanční vzdělání je základem pro finanční nezávislost. Jejím cílem je přispívat k podpoře zájmu o peníze a investice, nabízet čerstvé perspektivy a pomoci čtenářům lépe se orientovat v komplexních finančních tématech.

“Nejlepší investicí je ta do vlastního vzdělání. A právě finanční gramotnost je klíčem k finanční nezávislosti.”

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.