Volkswagen čelí bouři na poli elektromobility! Navzdory vysokým ambicím se prodeje EV propadají, a to i přes nové představené modely. Škoda se svým Enyaqem naopak slaví.
Volkswagen (VW), přední hráč v celosvětovém automobilovém průmyslu, se v rámci elektromobility potýká s významnými problémy. Nedávné údaje o prodejích naznačují, že tudy cesta nevede, a to navzdory ambiciózním plánům na ovládnutí trhu s elektromobily (EV).
Volkswagen prodal o 4 000 elektromobilů méně
Elektromobilová sága Volkswagenu (VW) pokračuje a pro německý koncern se situace komplikuje. Snížený zájem o jeho elektrická auta, zejména na domácím trhu, vede k výrazným ztrátám a nutnosti přehodnocení byznysových strategií.
Podle údajů Spolkového úřadu pro motorovou dopravu prodal VW za první čtyři měsíce tohoto roku méně než 13 tisíc nových elektroaut, což je pokles oproti téměř 17 tisícům za stejnou dobu loni. A to vše se děje i přes uvedení nového modelu ID.7 na trh.
Němečtí manažeři mohou nalézt slabou útěchu ve skutečnosti, že poptávka po modelech Tesly klesá ještě více – z loňských 23 tisíc prodaných elektroaut na letošních 15 tisíc. To může být částečně způsobeno také prosincovým rozhodnutím německé vlády ukončit dotace na nákup elektromobilů.
Situace není jednoduchá ani pro další značku z koncernu, Porsche. Prodeje elektrického modelu Taycan totiž zaostávají za očekáváním. Letos se prodalo o 500 kusů méně než loni, kdy se prodalo 1 352 vozů.
Naopak, koncernová značka Škoda slaví úspěch s elektrickým SUV Enyaq. Zatímco v České republice dominují elektrovozy od Tesly, v Německu se prodeje Enyaqu zvýšily meziročně o 30 % a dosahují 5 392 prodaných kusů.
I přesto, že němečtí manažeři stále častěji přecházejí z dražších zavedených značek na modely Enyaq a Superb, pro koncern zůstávají klíčovými značky Volkswagen, Porsche a Audi, jejichž vozy charakterizuje vyšší marže.
Volkswagen zvažuje, vzhledem ke globálnímu poklesu poptávky po elektromobilech v roce 2024, zpomalení výroby baterií.
Dceřiná firma PowerCo plánuje v roce 2030 vyrábět baterie pro tři miliony elektroaut. Výroba by měla začít příští rok v německém Salzgitteru, ale podle finančního ředitele Arna Antlitze stačí, když plná výroba začne později, než se očekávalo.
VW se proto snaží nalézt nové způsoby, jak přilákat zákazníky. Přes dlouhodobou snahu se zatím nepodařilo vyvinout levný elektromobil, i když model ID.2all s očekávanou cenou kolem 25 tisíc eur (618 tisíc korun) by měl být představen za dva roky.
Minulý týden navíc ztroskotala spolupráce Volkswagenu s Renaultem na výrobě levného elektroauta za méně než 20 tisíc eur, což mělo být odpovědí na levnou čínskou konkurenci.
Renault však už představil koncept elektrického Twinga s podobnou cenovkou, zatímco Volkswagen bude muset pokračovat buď samostatně, nebo s novým partnerem.
Volkswagen musí přehodnotit svou prodejní strategii a začít klást větší důraz na hybridní vozy. Důvodem jsou cíle Evropské unie na snížení emisí v dopravě.
Automobilky musí snížit emise o 15 % oproti roku 2021, jinak jim hrozí miliardové pokuty. Pro VW, jehož 90 % vozů jezdí na spalovací motor, je to velká výzva.
Právě hybridy mají pomoci snížit průměrné emise. “Rozšiřování nabídky plug-in hybridů je pro nás prioritou. Zákazníci je žádají i v Číně a USA,” uvedl šéf VW, Thomas Schäfer. Prodej hybridů v EU letos vzrostl o 6,7 % na 266 tisíc vozů.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Veronika se více než pět let specializuje na analýzu bankovního sektoru a finančních produktů, přičemž na základě toho připravuje podrobné recenze bank a jejich portfolia. Její výzkum v oblasti financí je základem pro její práci na portálu Finex, kde se zaměřuje na poskytování aktuálních a srozumitelných informací, a zvyšování finanční gramotnosti.
Tuto osvětu považuje za klíčovou pro lepší budoucnost jednotlivců i společnosti, a věří, že finanční vzdělání je základem pro finanční nezávislost. Jejím cílem je přispívat k podpoře zájmu o peníze a investice, nabízet čerstvé perspektivy a pomoci čtenářům lépe se orientovat v komplexních finančních tématech.
“Nejlepší investicí je ta do vlastního vzdělání. A právě finanční gramotnost je klíčem k finanční nezávislosti.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.