Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Jedna z těchto 3 akcií může být jackpotem!

Jedna z nejoblíbenějších akcií na burze klopýtá, jiné dvě lámou rekordy. Kdo z těchto restauratérských obrů nabídne investorům letos největší výnos?

Akcie franšízových gigantů jsou mezi investory velmi populární. Tyto společnosti mají v oblibě také analytici, protože jejich tržby informují například o kupní síle obyvatel a tedy i o ekonomické situaci.

V tomto článku se podíváme na technickou a fundamentální analýzu akcií Starbucks, McDonalds a Yum! Brands, které si nevedou špatně, ale i tak mezi nimi můžeme nalézt akcie ve slevě.

Korelační graf akcií Starbucks, McDonalds a Yum! Brands

Aktuální cena
Změna
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Koupit akcie Starbucks! Při obchodování CFD ztrácí peníze 71 % účtů.

Logo sponzora Koupit!

Starbucks Corporation

Tento prodejce kávy vygeneroval meziroční růst svých tržeb o 0,58 % a s mírným růstem se počítá i do dalších let. Pro rok 2025 se očekávají tržby na hodnotě 37,03 miliardy USD a v roce 2026 na hodnotě 39,14 miliardy USD.

Starbucks vyplácí kvartální dividendu v hodnotě 0,61 USD za akcii, což činí dividendový výnos 2,93 %.

Společnost disponuje tržní kapitalizací 94,79 miliardy USD a její dluh v hodnotě 27,91 miliardy USD výrazně převyšuje volný kapitál v hodnotě 4,51 miliardy USD.

Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti Starbucks
Měsíční akciový graf společnosti Starbucks

Akcie Starbucks se obchodují v klesajícím trendu, při kterém respektují hodnotu klesající trendové čáry. Až na jeden falešný průraz, to na cenovém grafu příliš pozitivně nevypadá.

Tyto akcie se mohou opřít pouze support na ceně 75 USD, který byl v minulosti již několikrát otestovaný a je otázkou, jak dlouho ještě bude akciím pomáhat.

McDonalds

Tento král rychlého občerstvení vygeneroval meziroční růst tržeb o 1,17 % a s tímto tempem růstu se počítá i do dalších let. V roce 2025 by tržby měly dosáhnout hodnoty 26,73 miliardy USD a v roce 2026 hodnoty 28,23 miliardy USD.

McDonalds vyplácí kvartální dividendu 1,77 USD za akcii, což činí dividendový výnos 2,32 %.

Společnost disponuje tržní kapitalizací 217,82 miliardy USD a její dluh v hodnotě 55,89 miliardy USD výrazně převyšuje volný kapitál v hodnotě 1,88 miliardy USD.

Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti McDonalds
Měsíční akciový graf společnosti McDonalds

Akcie McDonalds se obchodní v rostoucím trendu, nicméně na nižším časovém rámci jsou poměrně volatilní. To může pomoci investorům se dostat do trhu za lepší cenu, než je cenové maximum, které akcie rády vytvářejí.

Určit supporty je v této cenové struktuře velmi složité, nicméně jedním z nich může být v případě cenového poklesu hodnota rostoucí trendové čáry, od které se trh ovšem již výrazně vzdálil.

Yum! Brands

Tento provozovatel KFC, Pizza Hut a dalších podniků vygeneroval meziroční růst svých tržeb o 11,30 % a v roce 2025 by měly opět růst a to na hodnotu 8,09 miliardy USD a v roce 2026 na hodnotu 8,64 miliardy USD.

Yum! Brands vyplácí kvartální dividendu v hodnotě 0,71 USD za akcii, což činí dividendový výnos 1,86 %.

Společnost disponuje tržní kapitalizací 42,38 miliardy USD a její dluh v hodnotě 12,32 miliardy USD výrazně převyšuje její volný kapitál v hodnotě 677 milionů USD.

Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti Yum! Brands
Měsíční akciový graf společnostianal

Akcie Yum! Brands se rovněž obchodují v rostoucím trendu a mají velmi podobný cenový vývoj jako akcie McDonalds. Zde je ovšem snazší identifikovat support, který se nachází na ceně 140 USD a akcie na něj nyní reagují odrazem.

Pokud na supportu vzniklo momentum, mohou tyto akcie brzy atakovat hodnotu svého předchozího cenového maxima. Pokud by ovšem akcie klesly pod support a 140 USD, byl by to negativní signál s možnou výraznější cenovou korekcí.

Slovo závěrem

Mezi silnou konkurencí těchto gigantů se příliš nedaří akciím Starbucks, které na rozdíl od konkurentů klesají, ale mají pod sebou silný support.

Akcie McDonalds a Yum! Brands mají vysokou míru korelace, což snižuje jejich váhu v portfoliu v rámci diverzifikace. Nicméně oběma akciím se daří a podle predikce analytiků by se mělo dařit i samotným společnostem.

Líbil se vám tento článek?
9
0

Autor

Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.

Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat