Diverzifikace obchodního portfolia je jedním z nejvíce diskutovaných a zároveň doporučovaných obchodních přístupů. Diverzifikace je doporučována z toho důvodu, že umožňuje jakési zajištění ztrátových pozic těmi ziskovými, čímž se minimalizuje riziko. Diskutovaná je protože mnohdy bývá velmi obtížné stanovit hranici, kdy se jedná o diverzifikaci a kdy se riziko ještě více zvyšuje. V tomto článku si představíme dvě společnosti z jednoho tržního segmentu, ovšem s odlišným cenovým vývojem, na kterých si přiblížíme právě problémy diverzifikace.
Společnost Procter & Gamble i společnost Henkel, spadají svým oborem podnikání do segmentu spotřebního zboží. Nicméně jak je na první pohled z akciového grafu patrné, jejich cenový vývoj je naprosto opačný. Investor, který dlouhodobě sází na růst tohoto segmentu bude tedy zklamán, protože zisk z jednoho instrumentu, bude negován ztrátou na instrumentu druhém. Jedná se v tomto případě o diverzifikaci?
Nákup více aktiv v rámci jednoho tržního segmentu není diverzifikace.
Diverzifikace by měla vycházet z předpokladu, že může dojít k poklesu investičního instrumentu, což může zvýšit poptávku po instrumentu jiném. Například, klesne-li index S&P 500, je dobré diverzifikovat americkým dolarem. Také by diverzifikace měla zahrnovat více obchodních přístupů a instrumentů. Například, klesnou-li akcie Apple, může být ideální doba začít pomocí CFD kontraktů spekulovat na pokles dalších technologických společností. Diverzifikace může být v rámci širšího portfolia pořádná alchymie, která se ovšem může dlouhodobě značně vyplatit. A jak si stojí naše dvě společnosti po technické a fundamentální stránce?
Akcie Henkel se dlouhodobě obchodují pod klesající trendovou čárou. Trh v poslední době reaguje nákupní aktivitou na dlouhodobá Low, ovšem v růstu mu stojí rezistence se silným Volume. Společnost Henkel vykázala růst meziročních tržeb o 4,2 %, nicméně ty se dlouhodobě pohybují okolo 23 miliard USD. V případě růstu akcií nad hodnotu 70 EUR, lze předpokládat změnu tržního sentimentu a počátek růstové tendence.
2) Procter & Gamble
Akcie Procter & Gamble, se naopak obchodují v dlouhodobém růstovém kanálu, který za sebou zanechává velké množství pivotových Low, které jsou ideální z technického pohledu pro umisťování Stop Loss obchodních příkazů. Akcie této společnosti se již plně zotavily z novoročního poklesu a v současné době mají našlápnuto na tvorbu nových maxim. Meziroční růst tržeb o 6,2 % a jejich dlouhodobá stabilita okolo 67 miliard USD hovoří za všeobecnou oblibou tohoto aktiva. Stabilní společnost, která navíc vyplácí investorům dividend, je vždy vítanou součástí obchodního portfolia.
Závěr
V tomto článku jsme si ukázali, že diverzifikace v rámci jednoho tržního segmentu nemusí být tou správnou cestou. Také jsme se zamysleli nad tím, že diverzifikace musí být komplexní činnost, která by měla zahrnovat úvahy typu: “Co se stane když…”. V článku jsme si také představili dvě společnosti, které spadají do jednoho tržního segmentu, nicméně jejich akciový vývoj je zcela opačný. Tato ukázka může investorům posloužit opět jako námět pro jejich strategii diverzifikace v rámci tržních segmentů.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.