Umělá inteligence se stává epicentrem technologického světa a investic. Miliardáři se snaží profitovat z této “zlaté horečky” a masivně investují do průkopníků v této oblasti, jako jsou Amazon a Microsoft. Proč však právě tyto dvě společnosti?
Umělá inteligence se vyvíjí již téměř sto let. Její koncepty poprvé popsal již ve 30. letech 20. století známý matematik a počítačový vědec Alan Turing. Turing se také zasloužil o sestrojení prvního moderního počítače a vyvinul předchůdce současných algoritmů.
Další vývoj mnoha průkopníků v této oblasti nakonec spojil dostatečný výpočetní výkon, koncepty analýzy velkých dat a systémy cloud computingu, aby v uplynulém roce přinesl několik dramatických pokroků v této technologii. Díky těmto pokrokům se umělá inteligence dostala do centra pozornosti technologického světa i investorů.
Někteří z nejúspěšnějších světových miliardářů z hedgeových fondů se snaží na této zlaté horečce vydělat a nakupují akcie společností, které mají podle jejich názoru nejlepší předpoklady profitovat z rozšíření této technologie.
1. Amazon naskakující na vlnu generativní umělé inteligence
Miliardář, manažer hedgeových fondů a filantrop Seth Klarman je mezi hodnotovými investory něco jako legenda. Klarmanova kniha o hodnotovém investování Margin of Safety se již dávno přestala tisknout. Obdivovatelé, kteří chtějí vlastnit Klarmanův opus magnum, jsou však často ochotni zaplatit stovky nebo dokonce tisíce dolarů, aby se jim dostal do rukou použitý výtisk.
Proč o něm mluvíme? Klarmanův hedgeový fond Baupost, který spravuje aktiva v hodnotě zhruba 25 miliard dolarů, nedávno uskutečnil významný nákup akcií Amazon. Ve druhém čtvrtletí miliardář nakoupil zhruba 964 000 akcií, což je nová pozice představující více než 2 % majetku skupiny Baupost o hodnotě přes 133 milionů dolarů.
Jak využívá Amazon umělou inteligenci? E-commerce gigant ji využívá dlouhodobě ve všem, od personalizovaných doporučení pro e-commerce zákazníky, přes plánování cest k vyzvednutí zboží v logistických centrech, Alexu až po mnoho služeb strojového učení, které nabízí.
Společnost přitom plánuje výrazně investovat do generativní umělé inteligence, což naznačuje, že změní a zlepší prakticky každou zákaznickou zkušenost.
Po spuštění nové služby generativní AI – nazvané Bedrock – pro zákazníky služby AWS na začátku tohoto roku, Amazon rychle oznámil rozšíření této platformy a představil svým zákazníkům další model AI, který jim pomáhá vytvářet vlastní aplikace generativní AI.
Služba je založena na velkém jazykovém modelu Titan společnosti Amazon, který si uživatelé mohou přizpůsobit své situaci. Mnoho menších společností totiž nemá prostředky na vytvoření vlastních velkých jazykových modelů, protože ty skutečně kvalitní mohou stát miliardy dolarů a jejich trénink trvá mnoho let.
Je však důležité poznamenat, že to pravděpodobně nebyla jen rostoucí míra využívání umělé inteligence společností Amazon, co z ní udělalo pro Klarmana atraktivní volbu, ale také její příznivá cena.
Akcie Amazon se prodávají za zhruba dvojnásobek odhadovaných tržeb na příští rok. Díky nedávnému poklesu ceny se tak nyní pohybují v teritoriu, kde jsme je viděli naposledy v roce 2016.
2. Microsoft jako katalyzátor současné zlaté horečky v oblasti umělé inteligence
Na druhé straně investičního spektra stojí Ken Griffin, známý zakladatel a generální ředitel hedgeového fondu Citadel Advisors. Tento miliardář se proslavil tím, že správně předpověděl krach na trhu v roce 1987.
Griffin si své místo v historii Wall Street upevnil tím, že se Citadel stal nejziskovějším hedgeovým fondem všech dob a v roce 2022 dosáhl zisku 16 miliard dolarů.
Citadel Advisors, který spravuje aktiva v hodnotě téměř 90 miliard dolarů, ve druhém čtvrtletí navýšil svou již tak značnou pozici ve společnosti Microsoft a přikoupil více než 2 miliony dalších akcií, což představuje nárůst o 149 %.
Microsoft odstartoval současnou zlatou horečku umělé inteligence, když investoval více než 13 miliard dolarů do OpenAI.
Genialita tohoto kroku se však projevila nedávno, když byl představen Microsoft 365 Copilot – osobní asistent s umělou inteligencí, který má uživatelům pomoci být produktivnější. Copilot se integruje se stávajícím softwarem Microsoftu a umožňuje vytvářet návrhy odpovědí na e-maily, analyzovat trendy, vytvářet prezentace nebo vizualizace dat, automatizovat opakující se úkoly, a dokonce navrhovat kód.
Společnost si bude účtovat 30 dolarů za uživatele měsíčně pro uživatele Microsoft 365, což by nakonec mohlo Microsoftu přinést až 100 miliard dolarů ročně dodatečných příjmů.
Navzdory obrovským příležitostem se Microsoft v současné době obchoduje za docela rozumný 30násobek zisku (P/E ratio).
Turingova vize se stala skutečností: Jsme svědky nezastavitelného rozmachu investic do umělé inteligence
Od chvíle, kdy Alan Turing poprvé vytyčil koncepci umělé inteligence, bylo v tomto odvětví dosaženo pokroku, který nelze podceňovat. Umělá inteligence byla katapultována na výsluní nebývalého investorů. V čele této investiční vlny přitom jsou významné hedgeové fondy, což jasně ukazuje důvěru v transformační sílu technologie AI.
Amazon a Microsoft již využívají hluboké schopnosti AI a vymýšlejí strategie, jak zásadně zlepšit uživatelské zkušenosti a zvýšit produktivitu v nebývalém měřítku. Zatímco Amazon plánuje významné investice do generativní AI, jejímž cílem je revoluční změna zákaznických zkušeností, Microsoft prozíravě integruje umělou inteligenci do svého stávajícího softwaru a slibuje nejen zvýšení produktivity, ale i potenciálně raketový růst dalších příjmů.
Současný scénář připomínající zlatou horečku svědčí o důvěře a optimismu, které investoři chovají vůči technologiím AI. Prozíravé kroky významných investorů, jako jsou Seth Klarman a Ken Griffin, navíc potvrzují přesvědčení, že má AI před sebou slibnou budoucnost spojující lukrativní výnosy s převratnými inovacemi.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.