Zatímco v Evropě je druhá vlna koronaviru v plném proudu, USA zatím čekají, kdy vypukne a jak moc zasáhne americkou ekonomiku – jaká budou opatření proti šíření nákazy. V současné době lze těžko odhadnout, kdy nastane konec celé krize. Je možné, že dojde i ke třetí vlně, přičemž další jsou již méně pravděpodobné. Na základě poučení z první vlny, která skončila s příchodem léta, lze očekávat, že Evropu teď čeká alespoň šest těžkých měsíců. Tato doba by však mohla stačit k nalezení vakcíny anebo účinné léčby.
Čas na dlouhodobé investice?
I při velmi skeptickém odhadu se “konec” krize dá očekávat zhruba za rok. V tom případě je velmi příhodná doba pro dlouhodobé investory najít si firmy, které jsou dnes oslabené, ale s návratem do normálu se stanou opět silně výdělečné. Jedná se tedy o značně spekulativní nákupy s návratností v dlouhodobějším časovém horizontu, tudíž vhodné pro zkušenější investory, kteří víc než trading zkouší vybudovat dlouhodobé portfolio. O které firmy se může jednat?
Bright Horizons: Neobvyklá investice do hlídání dětí
Neocenitelnou výhodou americké burzy je šířka oborů, do kterých je možné investovat. Americká firma Bright Horizons Family Solutions se specializuje na hlídání malých dětí a jejich vzdělávání. Sociální a finanční krize určitě zhorší podmínky na trhu práce v USA. Doba práce včetně samotných přesčasů se jistě prodlouží a rodiče budou muset čím dál víc nechávat svoje malé děti hlídat.
Společnost provozuje v USA a Kanadě přes 700 školek a dalších 300 ve Velké Británii a Nizozemí. Má téměř 34 000 zaměstnanců, především v anglofonních zemích. Další odvrácenou tváří globálního trhu je celosvětová konkurence na trhu práce. Čína je známá svým drilem malých dětí. Na něj bude muset západní svět najít odpověď. Touto odpovědí může být právě lepší vzdělávání dětí od nejmenšího věku. Proto se Bright Horizons snaží rozvíjet poradenství na tomto poli: poskytuje služby au pair a taktéž podporu pro děti, které mají problémy ve škole.
Výhodou společnosti je silný organický růst obratu okolo šesti procent. Pokud krize nebude dlouhého charakteru, je pravděpodobné, že společnost poroste i nadále.
Rodiče budou na svých dětech šetřit až na posledním místě. Firma ovšem musela kvůli koronaviru zavřít svoje školky a tím pádem se propadla do ztráty. Analytikové odhadují v roce 2020 ztrátu 15 milionů dolarů při ročním obratu 1 507 milionů dolarů. Reakce na ztrátu za tento rok by měla srazit cenu akcií na 120 dolarů za kus. Cenový vývoj je však prozatím příznivý.
V březnu 2020 se akcie propadla na 70 dolarů za kus. Následně zažila růstové léto a vyšplhala se do pásma 150 – 165 dolarů. Současná cena je dosti vysoká, ale kdyby přišla do USA silná druhá vlna epidemie, akcie by se mohla dostat na úroveň 100 až 120 dolarů, což bypro dlouhodobé investory mohlo být zajímavé.
Cedar Fair Entertainment: Sázka na zábavní průmysl
Jedním z koronavirem nejpostiženějších odvětví je zábavní průmysl. Společnost Cedar Fair patří v tomto sektoru mezi nejstarší. Co se týče hodnoty na burze, je druhá po gigantu Walt Disney s tím rozdílem, že se specializuje pouze na provozování zábavních parků. Cedar Fair byla založena v roce 1978 a na newyorské burze obchoduje od roku 1987. Společnost provozuje 12 zábavních parků, z toho 11 v USA a jeden v Kanadě.
Ještě před koronou vykazovala velmi dobrý organický růst obratu. V roce 2018 měla obrat 1 709 milionů dolarů a v roce následujícím 1 086 milionů dolarů. Rok 2020 byl samozřejmě katastrofický, společnost Walt Disney měla za jeho prvních devět měsíců obrat pouze 148 milionů dolarů. To se však rychle změní, jakmile znovu otevře brány zábavních parků. Hlad po zábavě bude obrovský – akcie těchto společností to může vystřelit na velice zajímavé ceny.
Pro úplnost dodejme, že společnost má pouze 2600 kmenových zaměstnanců, avšak během turistické sezony zaměstnává až 45 000 lidí.
Co si myslíte o našich investičních tipech? Vidíte v nich příležitost? Které sektory a firmy budou podle Vás nejvíce těžit ze situace, až koronavirus skončí? Podělte se s námi o vaše tipy!
Další zajímavé akciové tituly ze série investiční tipy:
Publicista a investor s více než desetiletou praxí.
První zkušenosti získal na pražské burze. Následně se specializoval na evropské, zejména francouzské, a zámořské trhy. V současné době se zaměřuje především na hodnotové investování, přičemž při svém rozhodování zohledňuje měnovou politiku a geopolitickou situaci ve světě.
Doktorát z filosofie získal v Paříži. Rád píše o slavných investorech a snaží se poučit z jejich rozhodnutí. Věří, že je vždy užitečné napodobovat ty nejlepší v oboru. Mezi jeho oblíbené investory patří Ray Dalio, Warren Buffett, Michael Burry a Charles Gave.
„Chcete-li na trzích vydělávat peníze, musíte myslet samostatně a být skromní.“ – Ray Dalio
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.