Akcie společnosti Facebook ve středu po uzavření obchodování klesly až o 5 %. Společnost vlastnící největší sociální sítě však druhým dechem varovala před snížením růstu tržeb v následujících čtvrtletích. Cena akcií padala, přestože výsledky Facebooku za druhé čtvrtletí 2021 předčily odhady analytiků.
Facebooku se podařilo navázat na skvělé hospodářské výsledky Applu a jeho tržby také výrazně vzrostly. Ve druhém čtvrtletí meziročně o 56 %. Jedná se o nejrychlejší růst od roku 2016, který zrychlil ze 48% nárůstu v předchozím čtvrtletí. Facebook také zdůraznil 47% nárůst průměrné ceny za reklamu a 6% nárůst počtu dodaných reklam.
Tržby ze segmentu “Ostatní”, včetně spotřebitelského hardwaru, jako jsou náhlavní soupravy pro virtuální realitu Oculus, dosáhly 497 milionů dolarů, což je o 36 % více než v tomto období loni. Jedná se však o horší výsledek, než činil konsensuální odhad ve výši 685,5 milionu dolarů.
Jaké vykázal Facebook klíčové metriky ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street?
EPS: 3,61 dolaru na akcii oproti očekávaným 3,03 dolaru
Celkové tržby – meziroční růst o 56 %: 29,08 miliardy dolarů oproti odhadovaným 27,89 miliardám dolarů.
Denní počet aktivních uživatelů (DAU): 1,91 miliardy, jak předpokládali analytici.
Měsíční počet aktivních uživatelů (MAU): 2,90 miliardy oproti očekávaným 2,91 miliardy.
Průměrný příjem na uživatele (ARPU): 10,12 dolaru oproti 9,66 dolaru odhadovaných analytiky.
Facebook očekává v druhé půlce roku zpomalení růstu tržeb
Pokud jde o výhled na druhou polovinu roku, Facebook uvedl, že očekává výrazné zpomalení meziročního tempa růstu celkových tržeb, protože se blížíme do období, kdy budou současné tržby srovnávány s výbornými výsledky, kterých se společnosti podařilo dosahovat už v loňském roce. Tento postoj vedení společnosti se však nijak neliší od toho, o čem hovořil Facebook o tři měsíce dříve. Analytici v současnosti očekávají, že ve třetím čtvrtletí tržby společnosti dosáhnou výše 28,22 miliardy dolarů, což by znamenalo 31% meziroční růst.
Facebook také uvedl, že v USA a Kanadě, kde generuje větší průměrný příjem na uživatele než v ostatních regionech, společnost vykázala 195 milionů denních aktivních uživatelů, což je stejný počet jako v prvním čtvrtletí. V Evropě se pak jejich počet snížil na 307 milionů z 309 milionů.
Během konferenčního hovoru s analytiky hovořil generální ředitel Mark Zuckerberg o cíli společnosti pomoci rozvíjet virtuální prostředí, kde se budete moci setkávat s lidmi v digitálním prostoru. Komentář zazněl dva dny poté, co Facebook oznámil vytvoření týmu, který bude na tomto virtuálním prostředí pracovat.
“Očekávám, že nás v příštích letech lidé přestanou vnímat jako společnost zaměřenou především na sociální média a začnou nás vnímat jako společnost zaměřenou na virtuální realitu,” řekl Zuckerberg.
Cílem Facebooku nebude prodávat zařízení pro virtuální realitu s vysokou marží, raději by snížil cenu virtuálních brýlí Oculus na minimum, významnou součástí virtuálního prostředí totiž bude reklama. V současnosti společnost výrazně investuje do své divize Oculus, aby vytvořila potřebný hardware. Zuckerbergova vize virtuálního prostředí by měla dát uživateli velice reálný zážitek, přičemž CEO Facebooku věří, že bude Facebook schopen v tomto prostředí vydělávat také prodejem digitálního zboží a zážitků.
Podepíšou se na ziskovosti Facebooku upgrady operačního systému iOS?
Facebook ve středečním prohlášení uvedl, že i v roce 2021 očekává zvýšený tlak na cílení reklamy v důsledku regulačních změn a změn mobilních softwarů, zejména nedávných aktualizací systému iOS. Společnosti Snap a Twitter, který vykázal nejrychlejší růst tržeb od roku 2014, zvládly výzvy spojené s aktualizací systému iOS 14.5. Ta lidem poskytuje větší kontrolu nad aplikacemi, které chtějí sledovat jejich chování. Obě společnosti sice upozornily, že dlouhodobé dopady iOS 14.5 se teprve projeví, ale zatím byly jejich výsledky slibné.
David Wehner, finanční ředitel Facebooku k tomuto tématu pouze uvedl, že společnost očekává větší dopad novinek v ochraně soukromí uživatelů, které přináší iOS 14.5, na tržby společnosti až ve třetím čtvrtletí.
Facebook měl během druhého čtvrtletí také několik střetů s regulátory. Federální soud zamítl antimonopolní stížnost Federální obchodní komise proti společnosti. Stejně dopadla i samostatná stížnost, kterou podalo 48 státních generálních prokurátorů.
Problémům však Facebook čelí i nadále. Začátkem července se dostal pod drobnohled Bidenovy administrativy, když Bílý dům pokáral společnost provozující sociální média za to, že nedělá dost pro boj s dezinformacemi na svých platformách, které odrazují lidi od očkování proti covid-19. Prezident Joe Biden v souvislosti s dezinformacemi na Facebooku dokonce prohlásil, že zabíjejí lidi.
Akcie Facebook každopádně ke středečnímu závěru obchodování vzrostly od začátku roku o 37 % – více než dvojnásobek růstu indexu S&P 500, který za stejné období vzrostl o 17 %.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.